Gość Anonymous Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Mógł byś mnie oświecić jak objawia zacinanie się tego zaworu?u mnie dzieją się cuda powymieniałem kupę części i nie wiem już do czego się doczepić. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Do kolegi: GrzECHO Owszem masz racje ze jak zaslepisz EGR to nawet jak sie zatnie to nic sie ne stanie poza swieceniem sie kontrolki i wywyleniem w komputerze bledu, ALE wyskoczenie w komputerze bledu wiąze sie przewaznie z uruchomieniem tzw. trybu awaryjnego, a w tym trybie auto o wiele wiecej pali!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 wyskoczenie w komputerze bledu wiąze sie przewaznie z uruchomieniem tzw. trybu awaryjnego, a w tym trybie auto o wiele wiecej pali!!!Hmmm... Czy kiedykolwiek to sprawdziłeś? Zaślepiłem kilka zaworów EGR, i tych podciśnieniowych i tych ze sterowaniem elektr. i z doświadczenia wiem ze to o czym piszesz nie ma miejsca. A dokładniej check może Ci sie zapalić, ale na chwile i zaraz zgaśnie. Po zapaleniu sie checka, silnik nie przechodzi od razu w tryb awaryjny, bo EGR nie ma aż takiego wpływu na jego prace żeby weń przechodzić.Zgodzę sie ze przy poważniejszych usterkach tak sie dzieje ale nie przy EGR, tak wiec jak ktoś chce wymieniać to niech wymienia, jak ktoś chce czyścić, to niech czyści, ja zaślepiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297674 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 wyskoczenie w komputerze bledu wiąze sie przewaznie z uruchomieniem tzw. trybu awaryjnego, a w tym trybie auto o wiele wiecej pali!!!Hmmm... Czy kiedykolwiek to sprawdziłeś? Zaślepiłem kilka zaworów EGR, i tych podciśnieniowych i tych ze sterowaniem elektr. i z doświadczenia wiem ze to o czym piszesz nie ma miejsca. A dokładniej check może Ci sie zapalić, ale na chwile i zaraz zgaśnie. Po zapaleniu sie checka, silnik nie przechodzi od razu w tryb awaryjny, bo EGR nie ma aż takiego wpływu na jego prace żeby weń przechodzić.Zgodzę sie ze przy poważniejszych usterkach tak sie dzieje ale nie przy EGR, tak wiec jak ktoś chce wymieniać to niech wymienia, jak ktoś chce czyścić, to niech czyści, ja zaślepiam janek91No dobra a jak z emisją spalin /przy przeglądzie techn./?Czy "przejdzie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 wyskoczenie w komputerze bledu wiąze sie przewaznie z uruchomieniem tzw. trybu awaryjnego, a w tym trybie auto o wiele wiecej pali!!!Hmmm... Czy kiedykolwiek to sprawdziłeś? Zaślepiłem kilka zaworów EGR, i tych podciśnieniowych i tych ze sterowaniem elektr. i z doświadczenia wiem ze to o czym piszesz nie ma miejsca. A dokładniej check może Ci sie zapalić, ale na chwile i zaraz zgaśnie. Po zapaleniu sie checka, silnik nie przechodzi od razu w tryb awaryjny, bo EGR nie ma aż takiego wpływu na jego prace żeby weń przechodzić.Zgodzę sie ze przy poważniejszych usterkach tak sie dzieje ale nie przy EGR, tak wiec jak ktoś chce wymieniać to niech wymienia, jak ktoś chce czyścić, to niech czyści, ja zaślepiam mam pytanie czy w Zafirze z silnikiem Z16XE 2001r. da sie zaslepić EGR?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 TAk sprawdzilem to w silniku Z16SE w astrze która wczesniej mialem. Zapalal sie check przez zaciety EGR i pracowal w trybie awaryjnym i palil ze 3-4 litry wiecej. A to ze dziala w trybie awaryjnym bylo sprawdzane na kompe wiec moze akurat bylo tak w tym aucie ktore mialem, w innych sa inne sterowniki slnikow wiec sprawa moze wygladac inaczej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 marcinpsk, Zacięty w pozycji otwartej wiec cały czas masz cofane spaliny do kolektora ssącego wiec samochód jest mułowaty i więcej pali, ale jeżeli go zaślepisz i zapali sie check to nie wplynie to na jego prace. Chodzi o to ze zaślepiony EGR nie wpływa na prace silnika, a zapalony check nie powoduje automatycznie wzrostu spalania. Chyba ze jeździłeś z zaślepionym EGR'em i wtedy zauważyłeś wzrost spalania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Mialem taki problem ze zacinal sie i go zaslepilem. Samochod chodzil nrmalnie wowczas ale jak sie zacial to zapalal sie check i automatycznie wlaczal sie tryb awaryjny i dlatego wiecej palil. A wiem ze wlaczal sie ten tryb bo auto bylo podpiete pod kompa jak wywalalo checka. A wiadomo tryb awaryjny+wieksze spalanie. I moral byl taki ze musialem kupic nowy egr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Może faktycznie w silniku Z16SE jest jakiś inny EGR niż w poprzednikach, ale dziwne ze po zaślepieniu auto przechodziło w tryb awaryjny na stałe i nie wracało do normy po przekroczeniu pewnych obrotów. Jest to nowa jednostka i prawdopodobnie ma EGR z tzw. miernikiem przepływu. W jednostce Z16SE jeszcze nie zaślepiałem tego wynalazku...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Silniki seri Z i diesle maja pomiar otwarcia EGRa. Jak mi kolega podpinal taki komp do diagnostyki to wykazywalo ze EGR otwarty byl w 11% na wolnych obr co nas dziwilo. Sterowanie w dieslu jest podcisnieniowo i chyba na podstawie pradu doplywajacego do elektrozaworu wylicza jak jest otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6882-wymiana-zaworu-egr/page/2/#findComment-297600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.