Skocz do zawartości

stuki 1.7 di


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

bloku się nie planuje

http://forum.opel24.com/topic/11827-krzywy-blokco-z-tym-zrobic/

Na przykład.

 

Widziałem w innym silniku krzywy blok. Robiłem ten silnik 2 razy, bo też nie przyjmowałem do wiadomości, że blok może być krzywy i wymagać planowania. I okazuje się, że blok się również planuje w razie konieczności.

 

P.S.

Zbaczamy z głównego wątku. Kończymy o blokach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558088
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie koledzy blok nie był planowany tylko głowica . Mam takie pytanie jak się upewnić czy to walki ? Jak bym przedstawił walek o jeden ząb na rozrządzie . I sprawdził czy też będzie klapac ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558115
Udostępnij na innych stronach

Nie radzę tego robić,może być gorzej.

 

Grześ,blok się planuje i to za każdym razem kiedy jest tuleja wstawiana.Swego czasu w krzywieniu się prym wiodły VW 2.4, 5 jak i 6 cylindrów.

 

Po czymś takim daje się grubszą uszczelkę a jeśli takowa nie występuje,ztacza się delikatnie tłok.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558125
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem o jeden ząbek w prawo i lewo i tłok się blokuje z zaworem wiec zostaje zmienić waleczki dzięki za pomoc odezwę się jak zrobię pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558127
Udostępnij na innych stronach

A ja głupi zawsze myślałem, że jak się planuje głowicę to wymienia się uszczelkę na grubszą. Uszczelki mają rowki na brzegach o czym to świadczy, a no o tym że po bez rowka jest standardowa, jeden rowek po pierwszym planowaniu ( o ile zeszlifowano tyle co podane w książce napraw), dwa po drugim itd. w zależności do ilu silnik jest przystosowany. Najwięcej chyba trzy miały Fiaty 125p 1,5

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558128
Udostępnij na innych stronach

 

 

Widziałem w innym silniku krzywy blok. Robiłem ten silnik 2 razy, bo też nie przyjmowałem do wiadomości, że blok może być krzywy i wymagać planowania. I okazuje się, że blok się również planuje w razie konieczności. P.S. Zbaczamy z głównego wątku. Kończymy o blokach.

chodziło mi o to, że planowania bloku nie przewiduje producent .. to, że blok może się wykrzywić .. oczywiście, że może i temu nie zaprzeczam .. ale naprawa nigdy nie bedzie autoryzowana i nie wiadomo co przyniesie .. dlatego mówię, że w silniku 1.7 producent nie przewidział możliwości planowana bloku .. i tyle .. a kto co i jak naprawia i czy to ma jakis sens .. według mnie nie.


 

 

Nie koledzy blok nie był planowany tylko głowica . Mam takie pytanie jak się upewnić czy to walki ? Jak bym przedstawił walek o jeden ząb na rozrządzie . I sprawdził czy też będzie klapac ??

tak można .. po pierwsze sciągasz pokrywę i sprawdzasz punkty .. po drugie wykręcasz świece i sprawdzasz, czy przy kazdym przejściu jest problem (lekkie puknięcie) czy tylko przy jednym i masz odpowiedź czy to wałek czy rozrząd .. metoda do wyboru dla Ciebie.


 

 

Grześ,blok się planuje i to za każdym razem kiedy jest tuleja wstawiana.Swego czasu w krzywieniu się prym wiodły VW 2.4, 5 jak i 6 cylindrów. Po czymś takim daje się grubszą uszczelkę a jeśli takowa nie występuje,ztacza się delikatnie tłok

tak jak pisałem wcześniej .. chodził mi o silnik 1.7 DTI; CDTI .. a nie o to, że w żadnym z silników sie tego nie robi .. temat dotyczył Corsy 1.7 DI :)


 

 

A ja głupi zawsze myślałem, że jak się planuje głowicę to wymienia się uszczelkę na grubszą. Uszczelki mają rowki na brzegach o czym to świadczy, a no o tym że po bez rowka jest standardowa, jeden rowek po pierwszym planowaniu ( o ile zeszlifowano tyle co podane w książce napraw), dwa po drugim itd. w zależności do ilu silnik jest przystosowany. Najwięcej chyba trzy miały Fiaty 125p 1,5
tak sie robi, ale nie z uwagi, że na spotkanie sie tłoka z głowicą tylko ze względu na objętość komory spalania :) 1.7 ma trzy uszczelki pod głowicę .. wynika to z tzw. wystawania tłoków ponad blok .. ale jeżeli założysz uszczelkę tzw. A (najmniejsza) .. nawet gdy wyliczenia mówią, że powinna być C (największa) nie będzie żadnej kolizji :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558173
Udostępnij na innych stronach

Kolego rozrząd ustawiłem na znaki i blokady czyli sroby jeżeli rozrząd przestawilem o 1 ząb w przód i tył to się zawór blokował z tlokiem sprawdzę jeszcze tak jak mówisz wyjme świece i będę nasluchiwal czy wgl coś słychać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558191
Udostępnij na innych stronach

bardziej od słuchania .. wiecej można wyłapać na kluczu .. jak kręcisz .. ale jezeli znaki sie pokrywały .. to pozostają wałki ..

po ustawieniu paska zrobiłeś dwa obroty i ponownie sprawdziłeś znaki?? mam nadzieję, że dokładnie tak robiłeś :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558192
Udostępnij na innych stronach

dlatego stawiam na przestawione krzywki na którymś z wałków lub na dwóch .. niestety to częsty przypadek, kiedy mamy kontakt zaworów z tłokami .. po prostu taka konstrukcja i trzeba wiedzieć, że tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558206
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności