ArKos Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 bloku się nie planuje http://forum.opel24.com/topic/11827-krzywy-blokco-z-tym-zrobic/ Na przykład. Widziałem w innym silniku krzywy blok. Robiłem ten silnik 2 razy, bo też nie przyjmowałem do wiadomości, że blok może być krzywy i wymagać planowania. I okazuje się, że blok się również planuje w razie konieczności. P.S. Zbaczamy z głównego wątku. Kończymy o blokach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darek131994 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Nie koledzy blok nie był planowany tylko głowica . Mam takie pytanie jak się upewnić czy to walki ? Jak bym przedstawił walek o jeden ząb na rozrządzie . I sprawdził czy też będzie klapac ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 (edytowane) Nie radzę tego robić,może być gorzej. Grześ,blok się planuje i to za każdym razem kiedy jest tuleja wstawiana.Swego czasu w krzywieniu się prym wiodły VW 2.4, 5 jak i 6 cylindrów. Po czymś takim daje się grubszą uszczelkę a jeśli takowa nie występuje,ztacza się delikatnie tłok. Edytowane 27 Października 2014 przez BENY72   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558125 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darek131994 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Spróbowałem o jeden ząbek w prawo i lewo i tłok się blokuje z zaworem wiec zostaje zmienić waleczki dzięki za pomoc odezwę się jak zrobię pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558127 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 A ja głupi zawsze myślałem, że jak się planuje głowicę to wymienia się uszczelkę na grubszą. Uszczelki mają rowki na brzegach o czym to świadczy, a no o tym że po bez rowka jest standardowa, jeden rowek po pierwszym planowaniu ( o ile zeszlifowano tyle co podane w książce napraw), dwa po drugim itd. w zależności do ilu silnik jest przystosowany. Najwięcej chyba trzy miały Fiaty 125p 1,5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558128 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Widziałem w innym silniku krzywy blok. Robiłem ten silnik 2 razy, bo też nie przyjmowałem do wiadomości, że blok może być krzywy i wymagać planowania. I okazuje się, że blok się również planuje w razie konieczności. P.S. Zbaczamy z głównego wątku. Kończymy o blokach. chodziło mi o to, że planowania bloku nie przewiduje producent .. to, że blok może się wykrzywić .. oczywiście, że może i temu nie zaprzeczam .. ale naprawa nigdy nie bedzie autoryzowana i nie wiadomo co przyniesie .. dlatego mówię, że w silniku 1.7 producent nie przewidział możliwości planowana bloku .. i tyle .. a kto co i jak naprawia i czy to ma jakis sens .. według mnie nie. Nie koledzy blok nie był planowany tylko głowica . Mam takie pytanie jak się upewnić czy to walki ? Jak bym przedstawił walek o jeden ząb na rozrządzie . I sprawdził czy też będzie klapac ?? tak można .. po pierwsze sciągasz pokrywę i sprawdzasz punkty .. po drugie wykręcasz świece i sprawdzasz, czy przy kazdym przejściu jest problem (lekkie puknięcie) czy tylko przy jednym i masz odpowiedź czy to wałek czy rozrząd .. metoda do wyboru dla Ciebie. Grześ,blok się planuje i to za każdym razem kiedy jest tuleja wstawiana.Swego czasu w krzywieniu się prym wiodły VW 2.4, 5 jak i 6 cylindrów. Po czymś takim daje się grubszą uszczelkę a jeśli takowa nie występuje,ztacza się delikatnie tłok tak jak pisałem wcześniej .. chodził mi o silnik 1.7 DTI; CDTI .. a nie o to, że w żadnym z silników sie tego nie robi .. temat dotyczył Corsy 1.7 DI A ja głupi zawsze myślałem, że jak się planuje głowicę to wymienia się uszczelkę na grubszą. Uszczelki mają rowki na brzegach o czym to świadczy, a no o tym że po bez rowka jest standardowa, jeden rowek po pierwszym planowaniu ( o ile zeszlifowano tyle co podane w książce napraw), dwa po drugim itd. w zależności do ilu silnik jest przystosowany. Najwięcej chyba trzy miały Fiaty 125p 1,5 tak sie robi, ale nie z uwagi, że na spotkanie sie tłoka z głowicą tylko ze względu na objętość komory spalania 1.7 ma trzy uszczelki pod głowicę .. wynika to z tzw. wystawania tłoków ponad blok .. ale jeżeli założysz uszczelkę tzw. A (najmniejsza) .. nawet gdy wyliczenia mówią, że powinna być C (największa) nie będzie żadnej kolizji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558173 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darek131994 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Kolego rozrząd ustawiłem na znaki i blokady czyli sroby jeżeli rozrząd przestawilem o 1 ząb w przód i tył to się zawór blokował z tlokiem sprawdzę jeszcze tak jak mówisz wyjme świece i będę nasluchiwal czy wgl coś słychać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 bardziej od słuchania .. wiecej można wyłapać na kluczu .. jak kręcisz .. ale jezeli znaki sie pokrywały .. to pozostają wałki .. po ustawieniu paska zrobiłeś dwa obroty i ponownie sprawdziłeś znaki?? mam nadzieję, że dokładnie tak robiłeś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darek131994 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Dokładnie kolego wszystko zrobiłem tak jak piszesz znaki po dwóch obrotach wałem zgrywać się tak jak się nalezy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 dlatego stawiam na przestawione krzywki na którymś z wałków lub na dwóch .. niestety to częsty przypadek, kiedy mamy kontakt zaworów z tłokami .. po prostu taka konstrukcja i trzeba wiedzieć, że tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69359-stuki-17-di/page/3/#findComment-558206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.