Skocz do zawartości

Problemy z odpaleniem gdy zimy - Opel Astra h 1.9


Gość robo112

Rekomendowane odpowiedzi

z tymi wałkami na głowicy to jest może dobra myśl, bo też mi się wydaje, że rozrząd jakby był przestawiony o 2 ząbki to w ogóle by nie odpalał, a do tego nie pracowałby ładnie i straszny muł by z niego był.

silnik jest według mnie w dobrym stanie oleju nie dolewam, nie kopci, ma kopa, nie wiem co więcej mogę powiedzieć ;)

w rozruszniki wymieniałem tuleje na nowe.

jeśli chodzi o świece to sam sprawdziłem tylko że działają, w poniedziałek podjadę do jakiegoś warsztatu, żeby sprawdzili mi czy dobrze grzeją

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1.9 cdti bez swiec powinien odpalic bez wiekszego problemu nawet jak auto stalo cala noc a na dworze bylo 0 stopni. TO nei stary kibel by odpalac ze swieczkami. Mi tdiki odpalaja bez wiekszego problemu w takich temp bez podgrzewania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, podepnę się pod temat, bo mam dokłądnie taki sam problem.

 

Nie pali na zimnym. Nie palił w tamtym roku, przez lato był w miarę spokój, problemy powróciły ok września.

 

Objaw jest taki: Auto na zimnym kręci, kręci i kręci i... w końcu zapala, z wydechu biały obłok.

 

Co sprawdziłem: świece wymienione, pompy paliwa (i ta w zbiorniku) również wg komputera działają, ciśnienie paliwa jest, spręzanie jest. Wtryskiwacze były wymontowywane i sprawdzane nie potrzebują jeszcze regeneracji.

 

W wymiane softu nie dokonca wierze - to oprogramowanie wiec albo działa albo nie. Skoro do tej pory działało to co miałoby sie niby stać ze nagle nie działa.

 

Mechanik tez sie konsultował z róznymi kolegami i jeden z nich zasugerował zeby wymienić rozrusznik (bo juz miał taki przypadek) Mechanik (i Ja również) nie jest do konca przekonany ze to wina rozrusznika - a koszt nowego znaczny 500 zł.

 

Zupełnie straciłem wiarę i nie wiem od czego zacząć. Mechanik rozkłada ręce....

 

Czytałem poprzednie wpisy ale również nie znalazłem pkt zaczepienia.

 

Moze jesteście w stanie podpowiedzieć co w tym momencie powinienem sprawdzić?

 

pozdr

Qdrzyk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty na wale podczas krecenia sprawdzisz to bedziesz wiedzial czy rozrusznik jest lichawy czy moze aku a moze kable. Mozesz tez odpiac wtyczke od czujnika temp cieczy to jak odpali od strzala to bedziesz wiedzial ze to nie wina rozrusznika a softu w sterowniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość jacek6302

Jestem chyba pewny, że to nie wina akumulatora i muszę szukać innej przyczyny.

W poniedziałek wymieniłem akumulator na nowy i jest ten sam problem z odpaleniem.

Ładowanie od 13,5V do 14,2V, bez około 13V.

W weekend założę stary zregenerowany rozrusznik i zobaczę czy są jakieś zmiany,

ale szczerze wątpię bo obecny zakładałem rok temu więc raczej się "nie zużył".

Ma ktoś jakieś inne propozycje co można skontrolować?

Witam.

Miałem dokładnie to samo.Niepotrzebnie wymieniłem prawie wszystko w alternatorze. Przyczyną jest słaba masa na silniku . Elektryk pociągnął dodatkowy gruby przewód od akumulatora do silnika . Ładowanie od razu skoczyło na 14,7 V. I zapala zawsze od razu.Jak pomoże to napisz a jeśli nie to też daj znać . Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

 

Problem zapalania został rozwiązany w najbardziej prosty sposób. Okazało się ze padły dwie świece (jak to możliwe skoro nie dawno zostały wymienione? Usłyszałem "zdarza się") a wszystko dopiero odkryli chłopcy w ASO :):)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam taki problem. Pytanie czy mozna to jakos sprawdzic bez specjalistycznego sprzetu? I jeszcze dodatkowe pytanie bo ktos mi zerwal kartke ze slupka od pasazera i nie jestem pewny czy mam dpfa jak moge to sprawdzic ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dpf to do filtra paliwa masz przytwierdzony czujnik ciśnienia filtra ( dochodzi do niego wężyk lub dwa idące z dpf i kostka z trzema przewodami)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności