Gość jarcar Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 (edytowane) Witam Kolegów i dziękuję za podpowiedzi ! Rozmawiałem dzisiaj z gościem, który remontował mi silnik. Jak mu powiedziałem, że znów po 1,5 roku pojawił się dymek ... to, jakbym mu w mordę dał, aż zaniemówił. Zaklina się i nie wierzy, że mogłoby coś znowu "paść", po tak krótkim czasie. Codziennie podczas remontu go nawiedzałem, prosiłem i dałem nawet coś ekstra w łapkę, żeby wychuchał ten remoncik. Narazie umówiliśmy się, że będę obserwował auto, bo nie wierzy, że mogłoby coś znowu "paść", po tak krótkim czasie. Słuchajcie, co zrobiłem i co zaobserwowałem : W piątek dolałem około 100-120 ml oleju. Na bagnecie przed dolaniem miałem kreskę poniżej max lub tak mi się wydawało. Staram się kontrolować i nie popełniać błędów, ale ... może bagnet obtarł się o ściankę i może popełniłem błąd przy odczycie stanu. Chociaż sam w to nie wierzę. Sobota : odpaliłem auto i poszedł spory szary dym, a zwłaszcza przy przygazowaniu. Przeczyściłem świece, ale tragedii na nich nie było, były czarnawe, ale bez przesady. Pod korkiem zaobserwowałem maź ... niedogrzane auto, zimno, krótkie trasy - robią swoje. Zobaczyłem również do "rurki" (nie wiem, jak to się nazywa - odma ?), strzałka numer 1, widocznej na zdjęciu. Była też zawalona taką mazią, trochę tam poczyściłem. Niedziela: odpalam, niewielki średni dym, przy przygazowaniu trochę większy : SMILE : wiem, bardzo obrazowo napisałem. Poniedziałek : o 17-stej idę z synem do garażu, jedziemy na mały rekonesans. Sprawdzam bagnet - połowa stanu (o myślę, zeżarł jednak trochę). Syn odpalił na luzie prawie zero dymu, przygazował prawie zero dymu ZGŁUPIAŁEM Odpalałem wcześniej (wczoraj) i było inaczej. Jedziemy ... około 25 km, zatrzymywaliśmy się na trasie kilka razy, syn przygazowywał, ja obserwowałem, prawie zero dymu ... wyrzucał tylko przy większych obrotach, jakby nieprzepalony olej z wydechu, mgiełka na asfalcie. Wróciliśmy i przed wjazdem do garażu pogazował jeszcze trochę - zero dymu i prawie zero wywalania oleju z rury. Po chwili sprawdzam stan oleju - bez zmiany, połowa. Ludzie pytam ... co jest quźwa grane (przepraszam) ? Czy jest możliwość, że dolałem za dużo oleju i uszczelniaczami wlało mi część i przepalił i "uszczelnił" się, tak to wygląda, ale niemożliwe ? Czy ta zaznaczona część 1. to odma ? Którą trzeba by było wymontować całkowicie i wyczyścić włącznie z tą częścią numer 2. Dlaczego zbiera się taka mazia na korku i w pokrywie zaworów ? Ile oleju w ml jest między min a max na bagnecie, ile od kreseczki do kreseczki ? Sprawdziłem też na odpalonym silniku, korek wlewu delikatnie wciąga, zasysa, z bagnetu nic nie wywala, nie ma przedmuchów. Głupi się urodziłem, ale jeszcze głupszy umrę ! Pozdrawiam ! Edytowane 21 Marca 2016 przez jarcar   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-628634 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 (edytowane) min.-max 1litr. 1 to odma.Zdjęcie pokazuje że masz sporo masełka i ja bym wyczyścił całą pokrywę zaworów i odmę.Zatkana odma nie odpowietrza skrzyni korbowej jak należy podnosząc ciśnienie w niej. Kolega przy takim samym silniku robi 50 km max na tydzień i nie ma ani połowy tego co u ciebie.Ma tylko trochę na korku ale pokrywa jest czyściutka. Edytowane 21 Marca 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-628650 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek775 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 W tych silnikach często się zdarza emulsja wodno olejowa w pokrywie zaworów w tym silniku często się zdarza - obudowa jest plastikowa i niestety szybciej stygnie przez co latwiej o kndensację pary wodnej. Mam 2 auto z tym silnikiem i zawsze to było, znajomym tez to potwierdzają. Może zaciąga troche majonezu do przpustnicy i stąd dymek ? Warto wyczyścić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-628688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R610 Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 (edytowane) @jarcar Po co Ty lejesz tego oleju pod max? Ma być pomiędzy min a max. Jaki masz olej? Co Ci wymienił mechanik w trakcie remontu? Majonez pod korkiem to standard o tej porze roku.U nas jest to samo.W lecie jest z tym spokój.Krótkie trasy. Edytowane 22 Marca 2016 przez R610   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-628855 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukk9314 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Co prawda mam Astrę C16se ale chyba głowica jest podobnej konstrukcji jak i pokrywa zaworów. Powiem tak jak wymieniłem olej we wrześniu zeszłego roku to dopóki się nie zrobiło chłodno to nic nie ubywało. Przez zimę dolałem jakiś litr oleju a tej mazi pod korkiem i w wężu odpowietrzającym było do jasnej cholery. Jak się zrobiło cieplej to maź zniknęła a oleju jeszcze nie dolewałem zobaczymy jak doleje. Tak według moich obserwacji to ta maź musi się skądś brać, podobno wyparowuje z oleju to i chyba poziom oleju ma prawo się zmniejszyć ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-666479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Tak według moich obserwacji to ta maź musi się skądś brać, podobno wyparowuje z oleju to i chyba poziom oleju ma prawo się zmniejszyć ? Ja bym sprawdził co z odmą silnika. Jazda na krótkich trasach w okresie zimowym, na nie dogrzanym silniku powoduje zamarzanie odmy - jeżeli autko stoi w zimie pod chmurką. Gdy w okresie letnim nie ubywa oleju a w zimowym tak - to gdzieś ten olej musi uciekać. Majonez na korku olejowym to nic innego jak emulsja wodno - olejowa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-666487 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukk9314 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Odmę czyszczę zawsze przed i po zimie. To nie jest tak do końca że w okresie letnim nic nie ubywa coś tam ubywa ale w zimie zauważalnie więcej. Przez 6.5 tys. od wymiany dolałem około litra oleju ale nie mam zamiaru się tym przejmować bo moje auto ma 23 lata to mi się wydaje że i tak dużo nie dolewam w porównaniu do dużo młodszych i droższych wozów. 1.5 litra na 10 tys. mu w zupełności wystarczy. A i nie raz zdarza mi się go przeciągnąć pod czerwone pole na obrotomierzu. To też na pewno ma znaczenie. Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-666492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papieju Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Też mam c16se i nie dolewam nic bez względu na porę roku, więc teoria upada. Między wymianami nie dolewam a wymieniam co 10-12tys, odmy nie dotykam, majonezu nie widziałem - ale ja robię 3-4 razy w tygodniu po 2x60km do roboty. Silnik pracuje, na gazie, ale nic się z nim nie dzieje z powyżej opisanych   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-666538 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukk9314 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Ja jeżdzę do roboty 1km 8 godzin postoju i znowu 1 km. Do miasta mam 7 km. Raz zdarzyło mi się zrobić w zimię 2x70 km i maź zaczęła znikać. Po za tym mam gówniany olej Lotos 10w40. Miałem go miec do poprzedniego auta na dolewkę ale sprzedałem i został do Astry na wymianę. Następny będzie Valvoline MaXlife 10w40 i zobaczymy. Jaką masz instalację ? Sekwencja czy II gen. ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-666541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bedżamin Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Jakość oleju mało ma do mazi pod korkiem. Jak silnik sie nie nagrzeje to zawsze będzie ser. Z każdego oleju będzie parować podobna ilość wody bo ona się skrapla w silniku a nie w oleju Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69499-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych-16-8v-z16se/page/3/#findComment-666561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.