Skocz do zawartości

Silnik pracuje nierówno - Sintra 3.0


Gość blazo95

Rekomendowane odpowiedzi

Poczekaj aż Maciek wypowie się na temat rezystancji - on też niedawno miał z tym problem.

Sprawdź jeszcze napięcia na wtyczce, końcówkę miernika wciskasz przy wpiętej wtyczce od strony kabli.

Do pomiaru rezystancji od strony wysokiego napięcia wystarczy że wyciągniesz z cewki przewody. Chyba że nie ma dojścia i musisz ją odkręcać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No właśnie miałem :)

Takjak Kacper pisze . Zmierz rezystancje według tabelki jeśli jest ok to

zapal silnik jeden kabelek od miernika do masy a drugim po kolei nakłuwaj izolacie od wtyczki do cewki we wszystkich czerech powinno być napięcie 13-14v

jak jest to cewka padła zdarza sie to niestety w naj mniej oczekiwanych sytuacjach

jak na którymś nie ma to szukaj na wiązce przeważnie gazownicy wpinają sie tam około 10 cm poniżej i może któryś lut puścił

więc może tak być że jak ruszysz kablami to działa a zachwile może nie działać

pomacaj poruszaj poszarp zobacz co się dzieje najlepiej na odpalonym silniku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość blazo95

jednak to nie wina cewki, dostałem wczoraj na próbę nową, podłączyłem i bez zmian, wyjąłem później moją, jeszcze raz sprawdziłem wszystko miernikiem i faktycznie oporności w normie. Sprawdzę jeszcze tą wtyczkę ale myślę, że to może czujnik spalania stukowego zaśniedział albo coś, i źle podaje na informacje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość blazo95

podpiąłem dzisiaj do komputera i nie wyskoczyły żadne błędy czujników, ale przed chwilą wydarzyła się następująca rzecz, jadąc na stacje trochę "pobutowałem" sintre, nakręciłem do 5tys obrotów, później gwałtownie zwiałem kilka zakrętów, zatrzymałem sie na chwile zatankować, uruchamiam po kilku minutach i pracuje normalnie, obroty nie falują, chodzi cichutko. Przejechałem tak z 1,5 km i wrócił do poprzedniego stanu. Tak myślę to pewnie coś z masą jest nie tak, może się gdzieś ułamał kabel i nie kontaktuje do końca. Jutro posprawdzam wszystkie wiązki ale myślę ze to w tym tkwi problem.

 

 

chyba że to EGR stoi, bo dało błąd za uboga mieszanka,

Edytowane przez blazo95

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość blazo95

problem niestety nadal nierozwiązany, przez ten miesiąc próbowałem praktycznie wszystkiego. Sprawdziłem jak wygląda sprawa z zasilaniem cewki, wpiąłem się sondą z igłą i lampką, na każdym z 4 kabli lampka świeci się praktycznie permanentnie czyli cewka dostaje zły sygnał, podmieniłem komputer silnika, bez zmian, wymieniłem świece bez zmian, podmieniłem czujnik wałka rozrządu także bez zmian. Pojechałem zrobić diagnozę wyskoczyły następujące błędy.

 

 

Pokazało błąd z czujnikiem spalania stukowego, sprawdzając jeszcze prace czujnika na TECHu, mocno gazując auto do ok 5 tys pokazywało sie że czujnik na kilka sec jest aktywny. sprawdziłem na schematach i stwierdziłem być może błędnie, że obwód 1 to głowice od zewnątrz, dzisiaj rozkręciłem praktycznie cały przód wymieniłem czujnik i niestety nadal bez zmian, wychodzi na to że albo źle odczytałem schemat i walnięty jest czujnik z tyłu silnika, albo zostaję już tylko jakiś problem z wiązką, tak to przeanalizowałem nie wiem czy dobrze. ;/

post-43526-0-33944500-1433013824_thumb.jpg

post-43526-0-96174500-1433013827_thumb.jpg

Edytowane przez blazo95

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Olaola1

Te błędy z kompa "nie występuje" czyli był i nie ma.

 

Zastanawiam się czy to oby wina elektryki. Może łapie lewe powietrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość blazo95

Sprawdzona dzisiaj instalacja, między komputerem a czujnikami sygnał jest, sprawdziłem też drugi czujnik stukowy, był w dużo gorszym stanie lekko zaśniedziały, w jego miejsce włożyłem inny czujnik i po skręceniu wszystkiego nadal bez zmian. w takim razie żaden z czujników przy silniku nie jest winny, jedyne co już tylko przychodzi mi do głowy to przepływomierz i czujnik przepływomierza masowego, po sprawdzeniu pinów wynika, że napięcie ma prawidłowe i powinien być w porządku, ale może jednak coś z nim jest nie tak. Jeśli to nie to to już nie wiem co to może być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności