Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Meriva stukanie w zawieszeniu / przekładni / kolumnie kierowniczej

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

podczas jazdy po kocich łbach lub płytach betonowych z niewielką prędkością bardzo wyrażnie słychać dziwne stukanie dochodzące gdzieś z przodu auta jest bardzo intensywne przy małym skoku koła bez względu na to czy koła są skręcone czy nie to samo przy hamowaniu i bez hamulca byłem już dwa razy na stacji diagnostycznej i wszystko jest o.k. czy ktoś przerabiał już podobny przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Ja w pierwszym podejsciu wymienilem lacznik stabilizatora, natomiast teraz oddalem do regeneracji maglownice. Stukanie w obu przypadkach bylo podobne, przy malych predkosciach na nierownosciach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

U mnie stuki dochądzą z okolic kolumny kierowniczej. Podejrzenie jest na przegub kierownicy (wał pośredni), ale jego wymiana jest dość kosztowna a 100% pewności nie mam że to właśnie ten przegub jest przyczyną tych stuków. Szukam taniego zamiennika moze ktoś z was wie gdzie można dostać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam,mam identyczny problem z moją Merivką, zawieszenie idealnie sprawne, ale nadal coś stuka, myślę, że to właśnie może być przekładnia. Czy ktoś z Was poradził sobie już z tym problemem? Jeżeli tak to w jaki sposób?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Mam podobne objawy - przy powolnej jeździe po nierównościach- stuki słyszalne i wyczywalne w postaci drgań na kierownicy . Dla usunięcia wykonałem dotychczas:

- wymianę (08.2007) sworznia zwrotnicy (prawy)

- wymianę (03.2008) drążka kierowniczego i łącznika (po lewej stronie)

- dziś po kolejnej wizycie (przegląd techniczny) w serwisie zasugerowano wymianę obu drążków kierowniczych i ew. łączników a gdy to nie pomoże to w nastepnym etapie regenerację przekładni kierowniczej :lol:(

 

Nie wiem czy ta droga jest słuszna :D ale te stuki są wkurzające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam prawdopodobnie ten sam problem. Na chwilę obecną liczę się z wymianą całego wspomagania kierownicy. Prawdopodobnie to jest przyczyną.

Dobrze, że jest ALLEGRO. Koszt to 500-600 zł + wymiana, ale mój spokój jest tyle wart :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Ja bym tu bardziej podejrzewał sam drążek kierowniczy, a nie całą kolumne. To urządzenie od wspomagania jest tak precyzyjnym urządzeniem że tam nie powinno mieć miejsca zadne takie stukanie. Drążęk kierowniczy (wał pośredni) jest tu najbardziej podejrzany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam wszystkich zainteresowanych po krutce opisalbym prawdopodobna przyczyne stukania czeszczenia w tych egzemplarzach jest to bardzo prawdopodobne a mianowicie chodzi o silnik w spomagania jest tam taki walek przegobowy ktory przekazuje naped na kolumne i prawdopodobnie on tak trzaska ja mialem te same problemy po przesmarowaniu go wazelina przestalo stukac trzeszczec .Polecam to sprawdzic .Prosze o odpowiedz czy pomoglo :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W we wtorek będę u mechanika-kolejnego. Na pewno przekażę mu tę informację. Może rzeczywiście to taka błachostka. Bardzo dziękuję za informację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

ok rafi, sprawdzę u siebie , może wreszcie opanujemy temat :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Niestety u mnie smarowanie nie pomogło... W ogóle jest problem z nasmarowaniem tego przegubu kierowniczego. Niestety musze szukać dalej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo. Trzeba szukać dalej. A już myślałem, że to będzie to. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

U mnie nareszcie sie udało.. Wymieniłem poprostu ten drążek kierowniczy i pomogło. Jest cisza. Fakt że sie troche wykosztowałem ale trudno teraz mam spokój. W sklepie powiedziano mi że luz na tym drążku jest w ogóle nie wyczuwalny w ręce, więc zaryzykowałem i się opłaciło ;/http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Banan 29, moje gratulacje,ale powiedz mi , który to wkońcu jest drążek ? Czy chodzi o ten przegubowy, który łączy silnik wspomagania i przekładnię kierowniczą ? No i jaki jest koszt ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Uff.. Koniec stukania w rejonie zawieszenia.

Chwała serwisowi Opla w Mielcu.:)

Po 30 minutach mechanik zlokalizował usterkę a był to - LUZ NA KRZYŻAKU w elemencie "łącznik przekładnia kierownicza-do kolumny kierownicy" (taki skomplikowany kawałek żelastwa mający na obu końcach łączniki krzyżakowe). Po dokręceniu jednej ze śrub na ww łączniku stuki ustały całkowicie.

Koszt naprawu ok.40 zł.

Gdyby się nie udało dokręcić onej śruby to nowy łącznik fabryczny kosztuje ok. 430 zł.

I to byłoby na tyle w związku ze stukaniem.

(A przy okazji inni mechanicy z innego serwisu Opla spowodowali swoimi diagnozami do tego, że wymieniłem prawie wszystkie elementy zawieszenia.) :lol: :}

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Tak to jest ten drążek łączący silniczek wspomagania z przekładnią.. Koszt taki jak kolega podaje powyżej, niestety....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

OK, dzieki, ważne że wiem o co chodzi a koszty.... trudno, wkońcu to nie polonez!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie do wymiany całe wspomaganie :) Widziałem kilka ofert sprzedaży na allegro. Nie wiem tylko, czy są tylko dwa rodzaje tych wspomagań?? Myślę, że do diesla i benzyniaka będą inne. Jeżeli KTOŚ posiada jakąś wiedzę na ten temat to proszę o informację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Woźny

hej chłopaki mozecie mi powiedziec gdzie sie znajduje mniej wiecej ten drążek łączący silniczek wspomagania z przekładnią?? Czy bedze misail wjechac na kanał czy zobacze to od góry?? bo ja tez mam ten sam problem a czy nasmarowac mozna go otak czy nie obejdzie sie bez specjialnych narzedzi(smarownic) a WD40 starczy?? ???

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.