Gość Button6 Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Witam jestem tu nowy i z góry przepraszam jak coś źle zrobiłem przeszukałem różne fora i nie znalazłem takiego problemu. A więc do żeczy niedawno przyprowadziłem Opla Merivę z silnikiem 1.7 CDTI 74KW problem polega na tym że gdy odpalę samochód i pracuje dłuższy czas to wskazówka od temperatury podnosi się gdy sie nagrzewa silnik ale z nawiewów leci zimne powietrze. Gdy dodam gazy na 1500 obrotów to leci cieplutkie powietrze a gdy puszczę gaz to po jakimś czasie leci zimne. Co jeszcze zauważyłem to jak odkręcam korek od zbiorniczka wyruwnawczego płynu chłodzącego to syczy i płyn podnosi się do góry. Znalazłem na internecie żeby wsypac kwasku cytrynowego żeby oczyszcic z syfu? Ile w tym prawdy i czy pomoże? Co może być przyczyna takiego zachowania??? Czy jest to uszczelka pod głowicą czy inna przyczyna?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70693-ciep%C5%82e-powietrze-z-nagrzewnicy-przy-1500-obrot%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Upg - to = ubytek płynu. Poczytaj na temat swojego silnika na forum jest dużo opisów na temat ogrzewania przy tym silniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70693-ciep%C5%82e-powietrze-z-nagrzewnicy-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-571738 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) Szukałbym raczej problemu w pompie cieczy chłodzącej. Stan i kolor płynu i oleju w normie? Edytowane 9 Lutego 2015 przez rostex   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70693-ciep%C5%82e-powietrze-z-nagrzewnicy-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-571798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Button6 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) Pompe wody wymieniłem bo ciekła więc pompa jest nowa. A kolor i stan taki jak być powinien nie czuć spalin w zbiorniczku. Jak sprowadziłem autko to zbiorniczek był tak jak by rdza się osadziła taki żółty osad ale wyczyściłem i jest czystszy ciekawe jak jest nagrzewnica. Jak wymieniałem oring na przewodzie co łączy się z nagrzewnicą bo ciekł to wyleciała też taka rdza widocznie ktoś jeździł na wodzie . I powiedzcie mi czy jak przejadę kilka kilometrów i chcę odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego to powinno syczeć powietrze i lekko podnosi sie stan płynu i po chwili opdad do normy. Czy to normalne? ? Czy może być spowodowane tym że ciepły płyn niedochodzi do nagrzewnicy i tak się dzieje??? Pod korkiem oleju nie ma żadnego osadu ani mazi i na bagnecie nie widać jakiś gródek wody. Edytowane 9 Lutego 2015 przez Button6   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70693-ciep%C5%82e-powietrze-z-nagrzewnicy-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-571806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Takie niewielkie ruchy tak, w końcu układ ma jakieś minimalne nadciśnienie. Wychodzi na to że może być nagrzewnica przymulona. Można ją próbować wypłukać - zdjąć dolny przewód do niego dać jakiś inny z czystą wodą (może być DEMI) a górny do wiaderka. Powietrze pod ciśnieniem może uszkodzić nagrzewnicę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70693-ciep%C5%82e-powietrze-z-nagrzewnicy-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-571820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Button6 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Witam a można sprawdzić jakoś UPG? Postaram się jeszcze wyczyścić jakoś nagrzewnice może to pomoże. Bo nie chciał bym kupować odrazu nowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70693-ciep%C5%82e-powietrze-z-nagrzewnicy-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-572085 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Z18xerOwner Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Na youtube widziałem jak gościu czyścił odkamieniaczem układ. Jak się boisz tak to kup sobie płyn do czyszczenia chłodnic. Zapodaj bo ewidentnie masz zapchaną. To że po przygazowaniu leci ciepło to znaczy że przepływ jest tak mały że dmuchawa zdąża wychlodzic ją przy obrotach niższych. A po zwiększeniu obrotów szybciej kreci się pompa więc szybciej płynie gorący płyn z silnika. Edytowane 11 Lutego 2015 przez Z18xerOwner   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70693-ciep%C5%82e-powietrze-z-nagrzewnicy-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-572108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Woda z octem też czyści, nie gorzej niż nie jeden odkamieniacz, tylko trzeba dobrze płukać. Witam a można sprawdzić jakoś UPG? Postaram się jeszcze wyczyścić jakoś nagrzewnice może to pomoże. Bo nie chciał bym kupować odrazu nowej. Można sprawdzić obecność spalin w płynie chłodzącym. Sonda do zbiorniczka wyrównawczego i za chwilkę wydruk, albo wynik na wyświetlaczu. Widziałem takie przyrządy u zwykłych mechaników. A nagrzewnice spróbuj wypłukać - jak w 5 poście ci pisałem. Opisu płukania nagrzewnicy jest mnóstwo na forum, chyba we wszystkich modelach były opisywane, możesz skorzystać z wyszukiwarki - http://forum.opel24.com/index.php?app=core&module=search&search_in=forums   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70693-ciep%C5%82e-powietrze-z-nagrzewnicy-przy-1500-obrot%C3%B3w/#findComment-572109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.