Skocz do zawartości

brak smarowania po uruchomieniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość fawkulec111

Witajcie!
Od pewnego czasu mam problem z Astrą 1.4.
Mianowicie czasem bo nie zawsze po uruchomianiu silnika zapala mi się lampka od ciśnienia oleju, słyszę jak silnik głośno pracuje. Kiedy dodam mu na chwilę gazu i odpuszczam kontrolka gaśnie a silnik cichnie.
Nie ma zależności czy silnik jest ciepły czy zimny choć ostatnio zauważyłem że częściej się tak dzieje kiedy silnik jest rozgrzany.
Dodam jeszcze tylko że problemy zaczęły się po naprawie po tym jak zepsuła mi się pompa wody i zagrzałem silnik.
Co może być przyczyną problemu? Czy to może być pompa oleju?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Miałeś szczęście,że nie "zatrzymaleś" silnika.Ja bym zaczął od sprawdzenia poziomu oleju,jego konsystencji oraz wymiany jego filtra.Co oznacza stwierdzenie "zagrzałem silnik"?.Każdy silnik się zagrzewa.Do jakiej temperatury go "zagrzałeś"?.Obserwowałeś w tym momencie wskaźnik temperatury?.Zauważyłeś jakieś nietypowe objawy pracującego silnika?.Np. spadek mocy,nierównomierna praca itp.Objawem przytartego silnika (nie zatartego) spowodowanego słabym obiegiem wody lub jego brakiem jest obecność czarnych drobinek w oleju (coś jak ziarenka piachu itp).Możliwe,że są przypchane jakieś kanaliki magistrali olejowej...może nawet sama pompa oleju.Jeżeli silnik "przytarty" to w tym momencie należy mu dodać do "blatu" kilkadziesiat tyś. km.Mam na myśli jego zbyt ekstremalną pracę w momencie usterki pompy wody.Silnik bedzie brał olej itp.No ale to juz jest czarny scenariusz.Nie bagatelizuj sprawy.Objawy sa niepokojące.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/#findComment-574731
Udostępnij na innych stronach

Pomiar ciśnienia oleju na początek. Po uzyskaniu informacji o ciśnieniu dalsza weryfikacja, czyli demontaż pompy oleju i dokładne sprawdzenie. Jeśli pompa okaże się dobra, rozbiórka silnika i szukanie przyczyny niskiego ciśnienia oleju (przytarte panewki, wałki rozrządu, zatkane kanały olejowe itp). Generalnie grubsza robota i lepiej tak nie jeździć, bo silnik można zabić całkowicie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/#findComment-574733
Udostępnij na innych stronach

Gość fawkulec111

Cześć

 

Miałeś szczęście,że nie "zatrzymaleś" silnika.Ja bym zaczął od sprawdzenia poziomu oleju,jego konsystencji oraz wymiany jego filtra.Co oznacza stwierdzenie "zagrzałem silnik"?.Każdy silnik się zagrzewa.Do jakiej temperatury go "zagrzałeś"?.Obserwowałeś w tym momencie wskaźnik temperatury?.Zauważyłeś jakieś nietypowe objawy pracującego silnika?.Np. spadek mocy,nierównomierna praca itp.Objawem przytartego silnika (nie zatartego) spowodowanego słabym obiegiem wody lub jego brakiem jest obecność czarnych drobinek w oleju (coś jak ziarenka piachu itp).Możliwe,że są przypchane jakieś kanaliki magistrali olejowej...może nawet sama pompa oleju.Jeżeli silnik "przytarty" to w tym momencie należy mu dodać do "blatu" kilkadziesiat tyś. km.Mam na myśli jego zbyt ekstremalną pracę w momencie usterki pompy wody.Silnik bedzie brał olej itp.No ale to juz jest czarny scenariusz.Nie bagatelizuj sprawy.Objawy sa niepokojące.

Zagrzałem silnik czyli w momencie awarii pompy wody uciekł mi cały płyn chłodzący. nie mam pojęcia do jakiej temperatury go "zagrzałem". A co do nietypowej pracy silnika, cóż. W pewnym momencie zaczął mi szarpać i czuć było wyraźny spadek mocy. Po przejechaniu jeszcze kilkunastu metrów (pod górkę niestety) zatrzymałem sie w pierwszym możliwym miejscu. Otworzyłem maskę i się okazało że cały płyn mi uciekł przez pompę wody.

 

Olej wraz z filtrem był wymieniany podczas wymiany pompy przez mechanika.

 

Co do poziomu oleju i innych płynów zawsze starałem się by na bieżąco. Teraz po całej tej awarii zaobserwowałem znaczny wzrost ubywania oleju.

 

No i właśnie po tym wszystkim pojawił się problem podczas uruchamiania silnika.

 

Pomiar ciśnienia oleju na początek. Po uzyskaniu informacji o ciśnieniu dalsza weryfikacja, czyli demontaż pompy oleju i dokładne sprawdzenie. Jeśli pompa okaże się dobra, rozbiórka silnika i szukanie przyczyny niskiego ciśnienia oleju (przytarte panewki, wałki rozrządu, zatkane kanały olejowe itp). Generalnie grubsza robota i lepiej tak nie jeździć, bo silnik można zabić całkowicie.

No to raczej nie ogarnę tematu sam w garażu. Coś czuje że szarpnie po kieszeni niestety.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/#findComment-574826
Udostępnij na innych stronach

 

 

po całej tej awarii zaobserwowałem znaczny wzrost ubywania oleju.

Silnik został przegrzany. Skutkiem tego pierścienie zgarniające zakleszczyły się na zamkach i pali olej.

Sory - głowica w górę, silnik w śrubki, pierścienie do wymiany a reszta do bardzo gruntownej weryfikacji stanu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/#findComment-574828
Udostępnij na innych stronach

Gość fawkulec111

Silnik został przegrzany. Skutkiem tego pierścienie zgarniające zakleszczyły się na zamkach i pali olej.

Sory - głowica w górę, silnik w śrubki, pierścienie do wymiany a reszta do bardzo gruntownej weryfikacji stanu.

I to może też być powód tego niepokojącego hałasu przy rozruchu silnika?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/#findComment-574830
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Jak Arek pisze demontaż motorka i weryfikacja części (może być nieopłacalny remont).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/#findComment-574831
Udostępnij na innych stronach

Jak nieszczęśliwie przy przegrzaniu przytarło czy panewki czy pompę oleju czy wałki, to różne rzeczy mogą się dziać.

Pomiar ciśnienia oleju i na podstawie wyniku dalsza decyzja - wymiana pompy oleju lub rozmontowanie silnika.

Tak czy owak jak zaczął ginąć olej to silnik trza rozebrać i pierścienie zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/#findComment-574853
Udostępnij na innych stronach

Gość fawkulec111

Byłem dziś u mechanika. Podejrzewa pompę oleju lub napinacz. W przyszłym tygodniu wstawiam do niego auto. Chce sprawdzic ciśnienie oleju i będzie wtedy patrzył do silnika co się dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/#findComment-574917
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie rozsądne działania podjęte.

Przypominam, że skoro zaczął żreć olej po przegrzaniu, to pierścienie trzeba wymienić. Czyli rozbiórka silnika nieunikniona.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71018-brak-smarowania-po-uruchomieniu-silnika/#findComment-574932
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności