Gość Michał911 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Witam , Prośba do fachowców którzy siedzą w Oplach . Planuje kupić Insignie z silnikiem 2.0 CDTI 160KM . Będzie to mój pierwszy Opel . Proszę o jakieś opinie na temat tego auta , silnika , zawieszenia itp koszt utrzymania , awaryjność , wszelkie wskazówki na co zwrócić uwagę przy zakupie . Róznica między silnikami ECOFLEX a ECOTEC ? Interesuję mnie ta Insignia http://allegro.pl/biala-insignia-160km-navi-dvd-flex-ride-alu18-opc-i5173896215.html Pozdrawiam Michał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Kup sobie benzynową Insignię 1.4T lub 1.6T i uciekaj od diesla. Zeżre Cię w naprawach. A20DTH nie jest dobrym silnikiem, ciągłe awarie i BARDZO drogie naprawy. Cieknący kolektor ssący - komplet uszczelek prawie 600 + robocizna, pęknięty kolektor ssący 1600 + robocizna, wtryski 2600 sztuka, pompa wysokiego ciśnienia 6000 ponad, świeca żarowa z czujnikiem ciśnienia 400 sztuka, niskie ciśnienie oleju na zimnym - 80 za oring smoka pompy + robocizna 700 za automat i 1000 za manualną skrzynię, bo trzeba zwalić w dół miskę. Każdą z tych awarii miałem okazję usuwać - niestety nie jeden raz. Najczęściej miski, wtryski i kolektory. Benzynowe Insignie pojawiają się z awariami wybitnie rzadko w porównaniu do diesli.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/#findComment-576408 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 ale też takie naprawy w dieslu są spotykane z większym przebiegiem (pow. 100kkm) generalnie silniki diesla opla są jedne z lepszych na rynku choć i mają swoje wady. Np seria silników 2.0CDTI powstała przez "poprawienie" serii 1.9CDTI, które sa znane jako mało awaryjne. Specjalnie pisze w cudzysłowiu bo nie wyszło im to na dobre arkos wie co mówi bo pracuje w ASO, sam zresztą kupił sobie benzynę ale to nie oznacza że diesle należy skreslać od razu. pytanie ile jeździsz rocznie i jakie trasy... ile przeznaczasz na zakup a ile na naprawy po...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/#findComment-576422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał911 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Miałem wczesniej seata leona Cupra R i zjadał mnie troche , dlatego szukam czegos bardziej ekonomicznego , bo leon potrafił brać 13L po miescie nie mówiąc już o czesciach ... Czy jeżdzę dużo ? Leonem ponad 12 tys km rocznie ( ale dużo sie ograniczałem , więc insignia wyjdzie zapewne koło 15-16 lekko ) Rozmawiałem ze znajomym co pracuje w serwisie Opla i mówił , że dwa razy w zeszłym roku wymieniali np kolektor ssacy . Wspomniał także ze insignia z silnikiem 2.0 CDTI jest w top 3 bezawaryjnych aut . Na zakup przeznaczam jakies 40tys zł , interesujący mnie egzemplarz jest z 2011 i ma 180 tys przebiegu .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/#findComment-576426 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Benzyna + LPG i żaden diesel nie staje w kwestii ekonomii. BTW Kicaj... co masz pod maską w swojej nowej Insignii? Pochwal się... Co do przebiegu: Niestety, są też okazje kopać się z nowymi autami. Chyba ze 4-5 razy wracała biturbo 195kM z błędem przeładowania... Jak już ktoś MUSI mieć Insignię w dieslu, to najmądrzejsze jest 2.0 cdti 130kM. Choć niestety zdecydowaną większość przypadłości przeze mnie wymienionych ma... I raczej nie porównywałbym 1.9cdti z 2.0cdti. Te drugie wypadają wybitnie kiepsko w porównaniu z protoplastami. Dobre diesle dawno się skończyły.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/#findComment-576443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Benzyna + LPG i żaden diesel nie staje w kwestii ekonomii. byle dobrze zrobione LPG... Kicaj... co masz pod maską w swojej nowej Insignii? Pochwal się... zamieniłem diesla Z19DTH na benzynę A14NET, 150KM na 140KM, 2 litry na 1.4... Powód prozaiczny, przestałem jeździć dużo, a zacząłem mniej i to w dodatku krótkie odcinki w mieście (do 6km). Wcześniej robiłem ponad 30kkm/rok teraz ledwie 20kkm/rok. Krótkie odcinki, jazda w mieście i wciąż niedogrzany silnik wróżył problemy z DPFem. Jak już ktoś MUSI mieć Insignię w dieslu, to najmądrzejsze jest 2.0 cdti 130kM. Choć niestety zdecydowaną większość przypadłości przeze mnie wymienionych ma... chyba poza problemem ze skrzynią M32 - silniki 130KM mogą ją mieć (choć nie muszą), mocniejsze wersje mają F40 która jest trwalsza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/#findComment-576461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 chyba poza problemem ze skrzynią M32 - silniki 130KM mogą ją mieć (choć nie muszą), mocniejsze wersje mają F40 która jest trwalsza Spotykam przy tym silniku tylko i wyłącznie F40 i AF40. Skrzynia i jedna i druga ciężka do zabicia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/#findComment-576465 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Spotykam przy tym silniku tylko i wyłącznie F40 i AF40. Skrzynia i jedna i druga ciężka do zabicia. Na innych forach jednak pojawiają się wpisy od osób ze skrzynia m32 w 130konnym dieslu. Oczywiście w kwestii naprawy skrzyni...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/#findComment-576470 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał911 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Niestety zagazowanie Insigni jest dosc kosztowne , polecicie moze jakies inne auto w miare ekonomiczne 2010 rok , do którego mozna zalożyc gaz nie wydając 5-7 tys PLN?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/#findComment-576560 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 skąd takie ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/71213-opel-insignia-20-cdti-160km/#findComment-576581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.