Skocz do zawartości

Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM


Gość Michał911

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michał911

Witam , Prośba do fachowców którzy siedzą w Oplach . Planuje kupić Insignie z silnikiem 2.0 CDTI 160KM . Będzie to mój pierwszy Opel . Proszę o jakieś opinie na temat tego auta , silnika , zawieszenia itp koszt utrzymania , awaryjność , wszelkie wskazówki na co zwrócić uwagę przy zakupie . Róznica między silnikami ECOFLEX a ECOTEC ? Interesuję mnie ta Insignia

 

 

http://allegro.pl/biala-insignia-160km-navi-dvd-flex-ride-alu18-opc-i5173896215.html

 

 

 

Pozdrawiam

Michał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie benzynową Insignię 1.4T lub 1.6T i uciekaj od diesla. Zeżre Cię w naprawach. A20DTH nie jest dobrym silnikiem, ciągłe awarie i BARDZO drogie naprawy. Cieknący kolektor ssący - komplet uszczelek prawie 600 + robocizna, pęknięty kolektor ssący 1600 + robocizna, wtryski 2600 sztuka, pompa wysokiego ciśnienia 6000 ponad, świeca żarowa z czujnikiem ciśnienia 400 sztuka, niskie ciśnienie oleju na zimnym - 80 za oring smoka pompy + robocizna 700 za automat i 1000 za manualną skrzynię, bo trzeba zwalić w dół miskę. Każdą z tych awarii miałem okazję usuwać - niestety nie jeden raz. Najczęściej miski, wtryski i kolektory. Benzynowe Insignie pojawiają się z awariami wybitnie rzadko w porównaniu do diesli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale też takie naprawy w dieslu są spotykane z większym przebiegiem (pow. 100kkm)

generalnie silniki diesla opla są jedne z lepszych na rynku choć i mają swoje wady. Np seria silników 2.0CDTI powstała przez "poprawienie" serii 1.9CDTI, które sa znane jako mało awaryjne.

Specjalnie pisze w cudzysłowiu bo nie wyszło im to na dobre ;)

 

arkos wie co mówi bo pracuje w ASO, sam zresztą kupił sobie benzynę ale to nie oznacza że diesle należy skreslać od razu.

 

pytanie ile jeździsz rocznie i jakie trasy...

ile przeznaczasz na zakup a ile na naprawy po...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał911

Miałem wczesniej seata leona Cupra R i zjadał mnie troche , dlatego szukam czegos bardziej ekonomicznego , bo leon potrafił brać 13L po miescie nie mówiąc już o czesciach ... Czy jeżdzę dużo ? Leonem ponad 12 tys km rocznie ( ale dużo sie ograniczałem , więc insignia wyjdzie zapewne koło 15-16 lekko ) Rozmawiałem ze znajomym co pracuje w serwisie Opla i mówił , że dwa razy w zeszłym roku wymieniali np kolektor ssacy . Wspomniał także ze insignia z silnikiem 2.0 CDTI jest w top 3 bezawaryjnych aut . Na zakup przeznaczam jakies 40tys zł , interesujący mnie egzemplarz jest z 2011 i ma 180 tys przebiegu .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna + LPG i żaden diesel nie staje w kwestii ekonomii.

 

BTW

Kicaj... co masz pod maską w swojej nowej Insignii? Pochwal się... :P

 

Co do przebiegu:

Niestety, są też okazje kopać się z nowymi autami. Chyba ze 4-5 razy wracała biturbo 195kM z błędem przeładowania...

Jak już ktoś MUSI mieć Insignię w dieslu, to najmądrzejsze jest 2.0 cdti 130kM. Choć niestety zdecydowaną większość przypadłości przeze mnie wymienionych ma...

I raczej nie porównywałbym 1.9cdti z 2.0cdti. Te drugie wypadają wybitnie kiepsko w porównaniu z protoplastami. Dobre diesle dawno się skończyły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Benzyna + LPG i żaden diesel nie staje w kwestii ekonomii.

byle dobrze zrobione LPG...

 

 

 

Kicaj... co masz pod maską w swojej nowej Insignii? Pochwal się... :P

zamieniłem diesla Z19DTH na benzynę A14NET, 150KM na 140KM, 2 litry na 1.4... Powód prozaiczny, przestałem jeździć dużo, a zacząłem mniej i to w dodatku krótkie odcinki w mieście (do 6km). Wcześniej robiłem ponad 30kkm/rok teraz ledwie 20kkm/rok. Krótkie odcinki, jazda w mieście i wciąż niedogrzany silnik wróżył problemy z DPFem.

 

Jak już ktoś MUSI mieć Insignię w dieslu, to najmądrzejsze jest 2.0 cdti 130kM. Choć niestety zdecydowaną większość przypadłości przeze mnie wymienionych ma...

chyba poza problemem ze skrzynią M32 - silniki 130KM mogą ją mieć (choć nie muszą), mocniejsze wersje mają F40 która jest trwalsza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

chyba poza problemem ze skrzynią M32 - silniki 130KM mogą ją mieć (choć nie muszą), mocniejsze wersje mają F40 która jest trwalsza

Spotykam przy tym silniku tylko i wyłącznie F40 i AF40. Skrzynia i jedna i druga ciężka do zabicia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotykam przy tym silniku tylko i wyłącznie F40 i AF40. Skrzynia i jedna i druga ciężka do zabicia.

Na innych forach jednak pojawiają się wpisy od osób ze skrzynia m32 w 130konnym dieslu. Oczywiście w kwestii naprawy skrzyni...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał911

Niestety zagazowanie Insigni jest dosc kosztowne , polecicie moze jakies inne auto w miare ekonomiczne 2010 rok , do którego mozna zalożyc gaz nie wydając 5-7 tys PLN?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności