Gość Michał911 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Witam , Prośba do fachowców którzy siedzą w Oplach . Planuje kupić Insignie z silnikiem 2.0 CDTI 160KM . Będzie to mój pierwszy Opel . Proszę o jakieś opinie na temat tego auta , silnika , zawieszenia itp koszt utrzymania , awaryjność , wszelkie wskazówki na co zwrócić uwagę przy zakupie . Róznica między silnikami ECOFLEX a ECOTEC ? Interesuję mnie ta Insignia http://allegro.pl/biala-insignia-160km-navi-dvd-flex-ride-alu18-opc-i5173896215.html Pozdrawiam Michał   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Kup sobie benzynową Insignię 1.4T lub 1.6T i uciekaj od diesla. Zeżre Cię w naprawach. A20DTH nie jest dobrym silnikiem, ciągłe awarie i BARDZO drogie naprawy. Cieknący kolektor ssący - komplet uszczelek prawie 600 + robocizna, pęknięty kolektor ssący 1600 + robocizna, wtryski 2600 sztuka, pompa wysokiego ciśnienia 6000 ponad, świeca żarowa z czujnikiem ciśnienia 400 sztuka, niskie ciśnienie oleju na zimnym - 80 za oring smoka pompy + robocizna 700 za automat i 1000 za manualną skrzynię, bo trzeba zwalić w dół miskę. Każdą z tych awarii miałem okazję usuwać - niestety nie jeden raz. Najczęściej miski, wtryski i kolektory. Benzynowe Insignie pojawiają się z awariami wybitnie rzadko w porównaniu do diesli.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 ale też takie naprawy w dieslu są spotykane z większym przebiegiem (pow. 100kkm) generalnie silniki diesla opla są jedne z lepszych na rynku choć i mają swoje wady. Np seria silników 2.0CDTI powstała przez "poprawienie" serii 1.9CDTI, które sa znane jako mało awaryjne. Specjalnie pisze w cudzysłowiu bo nie wyszło im to na dobre arkos wie co mówi bo pracuje w ASO, sam zresztą kupił sobie benzynę ale to nie oznacza że diesle należy skreslać od razu. pytanie ile jeździsz rocznie i jakie trasy... ile przeznaczasz na zakup a ile na naprawy po...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał911 Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Miałem wczesniej seata leona Cupra R i zjadał mnie troche , dlatego szukam czegos bardziej ekonomicznego , bo leon potrafił brać 13L po miescie nie mówiąc już o czesciach ... Czy jeżdzę dużo ? Leonem ponad 12 tys km rocznie ( ale dużo sie ograniczałem , więc insignia wyjdzie zapewne koło 15-16 lekko ) Rozmawiałem ze znajomym co pracuje w serwisie Opla i mówił , że dwa razy w zeszłym roku wymieniali np kolektor ssacy . Wspomniał także ze insignia z silnikiem 2.0 CDTI jest w top 3 bezawaryjnych aut . Na zakup przeznaczam jakies 40tys zł , interesujący mnie egzemplarz jest z 2011 i ma 180 tys przebiegu .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Benzyna + LPG i żaden diesel nie staje w kwestii ekonomii. BTW Kicaj... co masz pod maską w swojej nowej Insignii? Pochwal się... Co do przebiegu: Niestety, są też okazje kopać się z nowymi autami. Chyba ze 4-5 razy wracała biturbo 195kM z błędem przeładowania... Jak już ktoś MUSI mieć Insignię w dieslu, to najmądrzejsze jest 2.0 cdti 130kM. Choć niestety zdecydowaną większość przypadłości przeze mnie wymienionych ma... I raczej nie porównywałbym 1.9cdti z 2.0cdti. Te drugie wypadają wybitnie kiepsko w porównaniu z protoplastami. Dobre diesle dawno się skończyły.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Benzyna + LPG i żaden diesel nie staje w kwestii ekonomii. byle dobrze zrobione LPG... Kicaj... co masz pod maską w swojej nowej Insignii? Pochwal się... zamieniłem diesla Z19DTH na benzynę A14NET, 150KM na 140KM, 2 litry na 1.4... Powód prozaiczny, przestałem jeździć dużo, a zacząłem mniej i to w dodatku krótkie odcinki w mieście (do 6km). Wcześniej robiłem ponad 30kkm/rok teraz ledwie 20kkm/rok. Krótkie odcinki, jazda w mieście i wciąż niedogrzany silnik wróżył problemy z DPFem. Jak już ktoś MUSI mieć Insignię w dieslu, to najmądrzejsze jest 2.0 cdti 130kM. Choć niestety zdecydowaną większość przypadłości przeze mnie wymienionych ma... chyba poza problemem ze skrzynią M32 - silniki 130KM mogą ją mieć (choć nie muszą), mocniejsze wersje mają F40 która jest trwalsza   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 chyba poza problemem ze skrzynią M32 - silniki 130KM mogą ją mieć (choć nie muszą), mocniejsze wersje mają F40 która jest trwalsza Spotykam przy tym silniku tylko i wyłącznie F40 i AF40. Skrzynia i jedna i druga ciężka do zabicia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 Spotykam przy tym silniku tylko i wyłącznie F40 i AF40. Skrzynia i jedna i druga ciężka do zabicia. Na innych forach jednak pojawiają się wpisy od osób ze skrzynia m32 w 130konnym dieslu. Oczywiście w kwestii naprawy skrzyni...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał911 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Niestety zagazowanie Insigni jest dosc kosztowne , polecicie moze jakies inne auto w miare ekonomiczne 2010 rok , do którego mozna zalożyc gaz nie wydając 5-7 tys PLN?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 skąd takie ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.