Skocz do zawartości

Swap 1.9Tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Klawisz84

Mam pytanie czy ktoś orientuje się w jakiej cenie jest przełożenie całego silnika z vw 1.9tdi do Astry G.

Moje auto już mnie dobija z silnikiem oplowskim (po raz kolejny problem z uszczelką głowicy) za to mam Golfa od szwagra z dobrą jednostką ale z korozją jak siatka ogrodzeniowa :)

Sytuacja jest taka że on swoje auto chce oddać na złom ale ja mam chęć przełożyć silnik bo jest b.dobry 307tyś i miał remont w okolicy 240-250k.

Wydać 1-1.5tyś złotych to jest w miarę rozsądne i moja Asterka była by użyteczna bo jest ocynkowana ma w zeszłym roku wyremontowane zawieszenie zostało tylko kilka poprawek lakierniczych i miałbym spokój.

Do momentu gdy po raz kolejny ujrzałem olej w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy :) i dać 400-600 za uszczelkę a już była raz planowana i nie wiem czy kolejny rok nie pochodzi i znów padnie !?!

Sam silnik to kawał c... i tyle na temat tej jednostki :)

Dodatkowo mam regenerowaną pompę z dokumentacją więc trochę kasy bym odzyskał jakbym gdzieś ją opchnął mowa o Astrze.

 

Czy to ma sens?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71978-swap-19tdi/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

moja Asterka była by użyteczna bo jest ocynkowana

Ta... jasne. Ocynkowana...

Nie było ocynku w Astrze.

 

 

 

mam chęć przełożyć silnik bo jest b.dobry 307tyś i miał remont w okolicy 240-250k.

To na pewno nie było 240-250kkm. Bardziej 5 z przodu. Te silniki latają bez zająknięcia pół melona. 3 paczki przelata benzynowy Oplowski motor bez głębokich ingerencji, tylko trza dbać.

 

Sprzedać Astrę i kupić kolejną. To rozsądne. Nikt potem nie kupi Opla z silnikiem fałgeja.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71978-swap-19tdi/#findComment-584825
Udostępnij na innych stronach

Gość Klawisz84

Oj szkoda że się w ogóle pytałem.

Mam wersje z Niemiec pełen ocynk w rodzinie samochodów od 2002 roku.

Uwierz że by znaleźć rdzę na moim modelu jest naprawdę ciężko.

Silnik od golfa jest dobry miał robiony rozrząd i wręcz szkoda go zezlomować.

Druga sprawa że gdybym mógł to bym sprzedał ale jest sytuacja ze do końca roku musi być u mnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71978-swap-19tdi/#findComment-584847
Udostępnij na innych stronach

wiara czyni cuda

wierz dalej w ocynk ;)

a co do swapa

to nikt tego nie wyceni

takie rzeczy robi sie we wlasnym zakresie

metoda prob i bledow

podpowiem ze latwo nie bedzie

tanio raczej tez nie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71978-swap-19tdi/#findComment-584850
Udostępnij na innych stronach

Gość Klawisz84

To nie wiara.

Mam jeszcze Mazde 6 z 2004 i tam jest żart a nie ochrona przeciw rdzy.

Astra jak na swój wiek była dbana i sam osprzęt czy zawieszenie nie jest problemem. Tylko ten silnik potrafi nieźle wk... Coś jak 2.5 w a6.

Jutro jadę do mechanika i zobaczę co mi zaproponuje.

Jak coś z tego wyjdzie dam znać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71978-swap-19tdi/#findComment-584855
Udostępnij na innych stronach

wszelkie broszury podaja ze astra G miala ocynk. Oczewiscie nie 100% blacharki tylko wybrane lementy ale miala. Tak smao mam w golfie 4 tez byl ocynk na wieksza czesc blach ocynk. TO tez nie oznacza ze nie moz ekorodowac. Troszke lepsze zabezpieczenie i tyle. Czy przekladac?? hmm to juz musisz przekalkulowac Sporo osob przkelada Unas gosc walsnei skonczyl przekladac do tiguana silnik 1.9 tdi ale ten taki z golfa 3. DO tego jeszcze zrobil tak ze sterowanie gazu na linke czyli pompa sterowana mechanicznie i w naszym zaragonie nazywa sie to MTDI. A teraz swapuje tez silnik ale wolnossacy 1.9 do merca B klasy. PRoblemme raczej bedzie adaptacja polosi astra- silnik vw bo poduszki i lapy to mysle ze kazdy by ogarnął tak jak i weze i kable.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71978-swap-19tdi/#findComment-584859
Udostępnij na innych stronach

Ocynkowi częściowemu poddawano elementy nośne karoserii. Na pewno tymi elementami nie są ani drzwi ani błotniki... Ocynkowane, to było Audi 80 B4 - na przykład...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71978-swap-19tdi/#findComment-584862
Udostępnij na innych stronach

Gość Klawisz84

Gawlak

Powiem tak astra z 2006 stoi obok mojego na parkingu mój ma korozję na jednym nadkolu z tyłu i przy rankiem na.drzwiach.

Druga Aśka ma rdzę od maski po tylną klapę.

Facet nie mógł uwierzyć w to że moje auto jest 6 lat starsze.

Pierwsze roczniki z Niemiec miały nawet podwójny ocynk na wybranych elementach.

 

Cena? Jeden warsztat odmówił, kolejny 2 tyś mam jeszcze namiar na 2 kolejne. Problem taki ze jeden to w okolicy Trójmiasta skąd pochodzę i dojazd tam to już dodatkowe koszty.

Zobaczę u kolejnych może coś innego usłyszę.

Osobiście wydać te 2 tys i mieć silnik z "90" kucami z lepszą kultura pracy to jest powód do zastanowienia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/71978-swap-19tdi/#findComment-584870
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności