Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,czy po zaślepieniu słynnego egr-a nie będzie zapalał się check w tym silniku? egr mam sprawny,był czyszczony i sprawdzany auto-comem ,

 

 

 

 

ps,trochę mi poddymia czarnym dymem z rury ,ciekawę czy zaślepienie egr-a zmniejszy ten efekt

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/
Udostępnij na innych stronach

raczej większy .. :) .. jedynie przepływka może sie zorientowac czy masz zawór zaslepiony czy nie .. ale nie jestem pewny, czy to wyczai, choć akurat z tym silnikiem nie miałem za wiele do czynienia .. za młody jestem .. hahahaha

.. ale jak działa to po co po zaslepiać??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/#findComment-589127
Udostępnij na innych stronach

myślę o zaślepieniu bo asterka ma delikatną "zadyszkę " przy 1500obr/min :spoko: :mam jeszcze taki pomysł aby wyczyścić kolektor dolotowy

Edytowane przez roko

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/#findComment-589206
Udostępnij na innych stronach

więc tak ,zaślepiłem EGR-a ,inny samochód ! przyspieszenie dobre,brak "zadyszki" i mniej poddymia z rury, tylko zapalił się błąd ,sprawdziłem P0400,co teraz z tym zrobić?wniosek nasuwa się taki,że przed zaślepieniem miał za dużo powietrza i dlatego go dławiło i poddymiał z rury,jednak egr do wymiany?czyściłem go ,grzybek ładnie się ruszał.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/#findComment-589663
Udostępnij na innych stronach

mial za malo powietrza dlatego poddymial. EGR sie podwieszajac upuszcza powietrz enapompowane przez turbo. Czyli turbo nie pompuje tyle ile powinno wtedy w kolektro dolotowy. To ze sie otweira EGR nie znaczy ze jest sprawny. Po pierwsze musi membrana byc szczelna a sam grzybek z trzpienie musi pracowac bez oporów. Elektrozaworek tez musi buc sprawny tak jak pompa VAQ i wezyki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/#findComment-589697
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązałem ,problemem były zle podpięte wężyki przy zaworku od podcisnienia,teraz już jest cacy,check się nie pali, nie poddymia z rury i zniknęła zadyszka,dziękuje wszystkim za pomoc,możemy zamknąć

 

 

 

 

ps, wniosek taki ,jeżeli zaślepimy egr w silniku X17DTL wywala błąd P0400 ,lepiej naprawić ,niż zaślepić

Edytowane przez roko

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/#findComment-589759
Udostępnij na innych stronach

to ze w AG wywala blad po zaslepieniu to juz o tym byla gadka od wielu lat. Tu nie da sie tak jak w starszych autkach ze sobie zaslepiamy i nie ma porblemu. Mozna jedynie wstawic blaszke z malymi otworkami ograniczajacymi przpelyw spalin.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/#findComment-589787
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Podobnie Fiat postapił przy silnika 1.9 CDTI .. nawet w serwisie Fiata mozna było je kupic .. serwis Opla oczywiscie o niczym nie wiedział lub udawał że nie wiem ..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/#findComment-589832
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, podbijam temat. Astra III 1.3 CDTI 90km 2005r

Jakiś miesiąc temu wyczyściłem EGR i kolektor dolotowy, bo zapalił się check i pokazywał błąd EGR. Także dokładnie wyczyściłem, zaślepiłem i skasowałem błąd, ale on co trochę się pojawiał. Musiałem go kasować kilka razy i nadal wyskakuje.

Pytanie dlaczego ?

Edytowane przez matzaw

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/#findComment-597947
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi oto czy est ten zawor czysty czy nie. Ma porporstu plynnie pracowac a to ze go wyczysliles to nei gwaranruje tego. Tak samo jesli masz egr elektrycznie sterowany a nie podcisnieniowo a tu raczje juz go masz elektrycznego. Tam JEst czujnik polozenia egra i jak on szwankuje tylko w pewnym momencie czyli czasami to bedzie szmial na wet na opcomie blad p0400 sporadyczny czyli tylko czasami.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/72331-za%C5%9Blepianie-egr-w-silniku-x17-dtl/#findComment-598059
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności