Skocz do zawartości

Pytanie o zaślepiony wąż oraz interwał wymiany rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość _EasyNick_

post-47608-0-50623100-1436812803_thumb.jpgWitam wszystkich. Kupiłem Sintre i już jest pierwsze pytanie :P. Na zdjęciu przedstawiłem jak to wygląda i pytanie: czy tak powinno być a jak nie, to dlaczego tak jest zrobione. Przebieg to 146 tyś. (kupiona od holendra więc nie powinna być kręcona) troszkę mi kopci na niebiesko więc szukam przyczyny. Sintra stała ponad rok mało używana Być może to też ma znaczenie. Silnik pracuje idealnie zero klekotu szumu łożysk itp. pasek rozrządu ma przejechane 5 tyś w ostanie 4 lata :zdziwko: i też mam obawy co do powrotu do pl na kołach.

Co o tym myślicie ?.

 

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ten przewód zaślepiony to odprowadzenie oparów oleju z pod pokrywy zaworowej.

To że kopci na niebiesko może być spowodowane zużytymi uszczelniaczami zaworów lub zapieczonymi pierścieniami.

Z paskiem rozrządu jest kłopot bo piszesz że 4 lata autko mało jeździło, a z tego co mi wiadomo to pasek powinno się wymieniać co 5 lat nawet jak autko nie zrobiło przebiegu (90tkm).

Ja bym wymienił sam pasek i próbował na kołach wracać, zaopatrzył się w olej, płyn do chłodnicy. Ale to ja tak bym zrobił, wybór należy od ciebie.

 

Gość _EasyNick_

Ten przewód zaślepiony to odprowadzenie oparów oleju z pod pokrywy zaworowej.

 

Czy tak może zostać czy powrócić do pierwotnego stanu ??

 

Paska nie mam możliwości wymienić, bł wymieniany właśnie 4 lata temu i tu obawa czy nie strzeli

 

Co do oleju i płynu w zapasie to się domyśliłem z oczywistych powodów :P , ale dzięki za troskę.

 

I wyczytałem na tym forum że odma może sprawiać ten niebieski dymek, jeśli się mylę to poprawcie. Jutro tam do niej zobaczę.

Chciał bym doprowadzić ten samochód do stanu więc pytań jeszcze troszkę będzie Pozdrawiam.

 

 

 

Ja bym wymienił sam pasek i próbował na kołach wracać, zaopatrzył się w olej, płyn do chłodnicy.

 

Popieram.Lepiej wymienić i jechać na spokojnie niż całą drogę z duszą na ramieniu.

Chyba,że dasz komuś kto się zna na tym i zrobi uczciwe oględziny tego paska i innych newralgicznych elementów na tak długą trasę.

 

 

 

z tego co mi wiadomo to pasek powinno się wymieniać co 5 lat nawet jak autko nie zrobiło przebiegu (90tkm).

Tyś prowda.Rafał ma rację.Ja robię małe przbiegi,więc będę wymianiał pasek po 4 lata i pewnie max50kkm.Ale jak mówi stara motoryzacyjna prawda: Jak dbasz-tak masz :)

pzdr.

 

ps:wpadnij na pogaduchy ;)

 

Witam.

U mnie pasek jeździł 6 lat i dal rade. Jak zdejmowałem to wizualnie był w dobrym stanie Z Holandii masz około tysiąca kilometrów do granicy. Tyle to możesz nawet w tygodniu przejechać po okolicy gdzie teraz jesteś . Pojeździj trochę aby odmulić auto i może coś jeszcze zauważysz że trzeba przed wyjazdem zrobić.

U mnie nawet jak zapuszczam się gdzieś, a wiem ze jest do przejechania 300 - 500 km to tylko poziom oleju sprawdzam i zerkam czy płynu nie brakuje.

 

 

A wracając do przewodu to podepnij tak jak powinien być, Sprawdź tez ten obok i z przodu pokrywy czy nie są zapchane.

 

w instrukcjach serwisowych jest napisane, że pasek wymienia sie w zalezności od przebiegu lub 10 lat .. przynajmniej jezeli chodzi o opla ..

co do przebiegu .. to wiadomo są rózne szkoły .. ale nie przesadzajcie, że 4 lata to jest na pasek jakiś wielki wiek .. nie popadajcie w jakis marazm.

Uważam, jezeli on rzeczywiście ma tylko 4 lata .. to jedź spokojnie a dojedziesz, oczywiscie jeżeli ten pasek ma 4 lata i 5 tyś nakręcone.


 

 

a z tego co mi wiadomo to pasek powinno się wymieniać co 5 lat nawet jak autko nie zrobiło przebiegu (90tkm).

skąd masz takie informacje?? możesz podać źródło??


 

 

Sintra stała ponad rok mało używana Być może to też ma znaczenie
no ja bym sie tego obawiał .. silniki różnie to znoszą .. czasami gładź potrafi zardzewieć i po kilkynastu - kilkudziesieciu tysiącach będzie koniec pierscieni i silnik bedzie brać sporo oleju

wymieniłbym olej i filtr oleju .. bo po roku i tak trzeba .. i pomału w drogę :)

 

http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-nie-przeciagaj-z-paskiem-rozrzadu,nId,768818

 

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/naped-i-skrzynia-biegow/317572,Kiedy-wymienic-pasek-rozrzadu.html

 

Kacper dobrze radzi by trochę najpierw "zwiedzić" okolicę.Odnośnie oględzin o których pisałem-wiadomo,że podzespoły przede wszystkim gumowe itp.bardziej niszczeją gdy auto stoi niż jeździ.

 

z teksu podesłanego .. "Jeżeli dany producent nie deklaruje co ile lat należy wymieniać rozrząd, to warto przyjąć zasadę nieprzekraczalnego okresu 7 lat." - producent opli na teraz deklaruje 10 lat. Wiec dla mnie warto zagladnąć do instrukcji serwisowej .

Edytowane przez grzes08

 

grzes08 wszystko gra. Jednak,Ja osobiście wolę zmienić cały rozrząd po 5 latach i mieć ten luksus psychiczny by się kompletnie tym nie przejmować.Poza tym wydatek kilku stówek raz na 5 lat... Przecież to żaden majątek. ;) Poza tym warto robić coroczny przegląd stanu rozrządu i osprzętu silnika.Oprócz zerknięcia co jakiś czas na stan płynów eksploatacyjnych.

Wtedy głowa będzie spokojna i portfel nie ucierpi przy wczesnym wykryciu problemu :)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności