Skocz do zawartości

Pytanie o zaślepiony wąż oraz interwał wymiany rozrządu


Gość _EasyNick_

Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym warto robić coroczny przegląd stanu rozrządu i osprzętu silnika.

Migel .. ale co mozesz sprawdzić .. to zazwyczaj tylko stan paska .. pasek strzela zazwyczaj, gdy któreś z kółek szwankuje .. tutaj potrzebny jest dobry słuch .. jak cos w okolicy rozrządu jest głośne .. wtedy nalezy to wymieniac. Więc to co piszesz ..

 

Poza tym wydatek kilku stówek raz na 5 lat... Przecież to żaden majątek

to rozumiem, że chodzi Ci o wymianę i kółek i paska .. : SMILE :))

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość _EasyNick_

4wDiEwYm.jpg

Wita. to się ukazało po odkręceniu odmy :-o Cała była zatkana tą mazią. Wyczyściłem rozpuszczalnikiem zamontowałem i dymka puściła tylko po odpaleniu później tylko leciutko leciała para . Teraz pytanie skąd ta maź ,cuchnie olejem z benzyną . Co do paska to postanowiłem nie wymieniać bo koszty w NL za zmianę przekroczą wartość samochodu :P a jak dojadę do pl zaraz po sprawdzeniu samochodu wymienię. Wąż zamontowałem w miejsce przeznaczone dla niego aczkolwiek dalej nasuwa sie pytanie dlaczego był tak zamontowany.

 

Edit:

a co do wymiany rozrządu to bez obaw, też jestem zwolennikiem wymiany wszystkiego co się rusza i ma prawo się popsuć oczywiście przed czasem.

Edytowane przez _EasyNick_

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten majonez to typowy objaw małych przebiegów, Dojedziesz do Polski i nie będzie śladu po nim.


 

 

w instrukcjach serwisowych jest napisane, że pasek wymienia sie w zalezności od przebiegu lub 10 lat .. przynajmniej jezeli chodzi o opla

Nie wiem w jakich instrukcjach sprawdzałeś, ale to dotyczy raczej nowszych aut.

Według Autodaty wymiana paska co 60 tyś lub 4 lata - w zależności co będzie pierwsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisze Kacper - majonezem nie ma się co przejmować jak nie ubywa chłodziwa.

Jeżeli nic się nie dzieje to rozrząd myślę że wytrzyma. Fakt faktem znajomi z Norwegi do kraju przyjeżdżają naprawiać autka swoje.

Przy wymianie rozrządu warto też wymienić pompę wody.

Typ silnika masz na połączeniu silnika ze skrzynią - gdzieś w pogaduchach ostatnio ktoś wklejał umiejscowienie.

Życzę powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość _EasyNick_

Zastanawia mnie ta odma jaka była na fotce, widziałem ją w X18XE, w X20XE i podobnych ale w X22 nie.

Jeszcze dzisiaj sprawdzę, ale wydawało mi się że x22

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem w jakich instrukcjach sprawdzałeś, ale to dotyczy raczej nowszych aut. Według Autodaty wymiana paska co 60 tyś lub 4 lata - w zależności co będzie pierwsze.
jezeli producent zaleca wymiane pomiedzy takim a takim przebiegiem i po takim okresie czasu .. to nie rozumiem skąd jest ta wątpliwość. Oczywiscie każdy robi jak chce, w końcu jest demokracja. Ale nie rozumiem, dlaczego dla Ciebie ważniejsza jest Autodata niz producent samochodu. Dla mnie kolejny samochód, kolejna wymina paska zawsze jest wtedy kiedy mówi producent. Nie mam z tym zadnych problemów. jasne, że można dywagowac, że ktoś ma cięższą nogę, ktos non stop uruchamia i gasi auto, ktoś jeździ non stop po mieście .. owszem, to sa rzeczy, które nalezy wziąść pod uwagę przy planowaniu wymiany rozrządu .. ale to juz jest tylko i wyłącznie decyzja użytkownika. Ale zakładanie sztywne ..60 tyś lub 4 lata to dla mnie absurd. A czemu nie 50 kkm i 3 lata .. nie wiem czy zauważyłeś, że jedni maja 10 lat, drudzy 5 lat .. jedni 60 tyś km inny 160 tyś km .. bo to producent wie co zkłada, jakie sa dane wytrzymałościowe i jak dany pasek jest obciążony w układzie danego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie wiem o czym ta dyskusja....

Jak wiadomo auto na liczniku może mieć nawet 200 km zrobione jeśli czujnik absu nie działał przez 4 lata.

A jak wiemy da się... stąd może mieć przejechane tylko 4 tyś km.

Do tego auto stało trochę nie odpalane.

 

Dla samego bezpieczeństwa należy wymienić pasek i myśleć o rozrządzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności