Gość grzes08 Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 (edytowane) Poza tym warto robić coroczny przegląd stanu rozrządu i osprzętu silnika. Migel .. ale co mozesz sprawdzić .. to zazwyczaj tylko stan paska .. pasek strzela zazwyczaj, gdy któreś z kółek szwankuje .. tutaj potrzebny jest dobry słuch .. jak cos w okolicy rozrządu jest głośne .. wtedy nalezy to wymieniac. Więc to co piszesz .. Poza tym wydatek kilku stówek raz na 5 lat... Przecież to żaden majątek to rozumiem, że chodzi Ci o wymianę i kółek i paska .. : SMILE ) Edytowane 14 Lipca 2015 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Migel Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Chodzi mi o wymianę całego rozrządu.Nie uznaję częściowych wymian,bo takie dziadowanie się potem mści.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _EasyNick_ Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 (edytowane) Wita. to się ukazało po odkręceniu odmy Cała była zatkana tą mazią. Wyczyściłem rozpuszczalnikiem zamontowałem i dymka puściła tylko po odpaleniu później tylko leciutko leciała para . Teraz pytanie skąd ta maź ,cuchnie olejem z benzyną . Co do paska to postanowiłem nie wymieniać bo koszty w NL za zmianę przekroczą wartość samochodu a jak dojadę do pl zaraz po sprawdzeniu samochodu wymienię. Wąż zamontowałem w miejsce przeznaczone dla niego aczkolwiek dalej nasuwa sie pytanie dlaczego był tak zamontowany. Edit: a co do wymiany rozrządu to bez obaw, też jestem zwolennikiem wymiany wszystkiego co się rusza i ma prawo się popsuć oczywiście przed czasem. Edytowane 14 Lipca 2015 przez _EasyNick_   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Ten majonez to typowy objaw małych przebiegów, Dojedziesz do Polski i nie będzie śladu po nim. w instrukcjach serwisowych jest napisane, że pasek wymienia sie w zalezności od przebiegu lub 10 lat .. przynajmniej jezeli chodzi o opla Nie wiem w jakich instrukcjach sprawdzałeś, ale to dotyczy raczej nowszych aut. Według Autodaty wymiana paska co 60 tyś lub 4 lata - w zależności co będzie pierwsze.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Jak pisze Kacper - majonezem nie ma się co przejmować jak nie ubywa chłodziwa. Jeżeli nic się nie dzieje to rozrząd myślę że wytrzyma. Fakt faktem znajomi z Norwegi do kraju przyjeżdżają naprawiać autka swoje. Przy wymianie rozrządu warto też wymienić pompę wody. Typ silnika masz na połączeniu silnika ze skrzynią - gdzieś w pogaduchach ostatnio ktoś wklejał umiejscowienie. Życzę powodzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 A po co szukać typu jak wiadomo że X22XE   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Zastanawia mnie ta odma jaka była na fotce, widziałem ją w X18XE, w X20XE i podobnych ale w X22 nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _EasyNick_ Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 Zastanawia mnie ta odma jaka była na fotce, widziałem ją w X18XE, w X20XE i podobnych ale w X22 nie. Jeszcze dzisiaj sprawdzę, ale wydawało mi się że x22   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 Nie wiem w jakich instrukcjach sprawdzałeś, ale to dotyczy raczej nowszych aut. Według Autodaty wymiana paska co 60 tyś lub 4 lata - w zależności co będzie pierwsze. jezeli producent zaleca wymiane pomiedzy takim a takim przebiegiem i po takim okresie czasu .. to nie rozumiem skąd jest ta wątpliwość. Oczywiscie każdy robi jak chce, w końcu jest demokracja. Ale nie rozumiem, dlaczego dla Ciebie ważniejsza jest Autodata niz producent samochodu. Dla mnie kolejny samochód, kolejna wymina paska zawsze jest wtedy kiedy mówi producent. Nie mam z tym zadnych problemów. jasne, że można dywagowac, że ktoś ma cięższą nogę, ktos non stop uruchamia i gasi auto, ktoś jeździ non stop po mieście .. owszem, to sa rzeczy, które nalezy wziąść pod uwagę przy planowaniu wymiany rozrządu .. ale to juz jest tylko i wyłącznie decyzja użytkownika. Ale zakładanie sztywne ..60 tyś lub 4 lata to dla mnie absurd. A czemu nie 50 kkm i 3 lata .. nie wiem czy zauważyłeś, że jedni maja 10 lat, drudzy 5 lat .. jedni 60 tyś km inny 160 tyś km .. bo to producent wie co zkłada, jakie sa dane wytrzymałościowe i jak dany pasek jest obciążony w układzie danego silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 Panowie nie wiem o czym ta dyskusja.... Jak wiadomo auto na liczniku może mieć nawet 200 km zrobione jeśli czujnik absu nie działał przez 4 lata. A jak wiemy da się... stąd może mieć przejechane tylko 4 tyś km. Do tego auto stało trochę nie odpalane. Dla samego bezpieczeństwa należy wymienić pasek i myśleć o rozrządzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.