Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, musiałem zrzucić rozrzad. W tym czasie okazało się ze dolne koło ma za dużą odchyłkę od wybitego znaku gdy gorne sie zgadzają. Dojechałem dolnym kołem na znak + góra OK wiec złożyłem odpaliłem. Wywalilo błąd czujnika wałków rozrządu. Znów rozpiąłem żeby cofnać trochę koło jak było i dalej to samo. Sprawdzałem czujnik diodą z kabelkami (do 2 z 3 kabelków w wtyczce podpiąlem diodę i mrugała w czasie pracy. Niestety dalej błąd. Jest szansa że non stop mam źle ustawiony rozrząd i dlatego wyrzuca mi ten błąd? Tylko jak znaki się zgadzają to jak to możliwe :[

 

W tym czasie okazało się ze dolne koło ma za dużą odchyłkę od wybitego znaku gdy gorne sie zgadzają

 

Witam ..

1 Obiektywnie rzecz biorąc to założenie jest takie , że to koło na korbowodzie jest zawsze dobrze i względem niego się ustawia całą resztę. Idąc dalej , to górne koła mogły być źle ustawione .

2 Z tego co pamiętam to wszystkie znaki na rozrządzie zgrywają się co drugi obrót wału korbowego.

3 Wyraźnie widać ,że ta robota Cię przerasta , więc holuj autko do kumatych mechaniorów - niech ratują sytuację , bo możesz rozwalić głowicę - tu rozrząd jest kolizyjny. Po zerwaniu paska / zbyt dużym przesunięciu , można uszkodzić głowice.

 

Ps Czasem spotyka się sytuacje , że klin na kole się wyrobił i koło na korbowodzie lekko się przesunie , ale to naprawdę rzadkość jest.

Edytowane przez Gość

 

Nie poddaje się. Więc fachowo ma być niby, że pierw dolne koło na znak i potem górne? A co jak się okaże ze nawet co drugi obrót kołem dolnym żebym byłna znaku i wyjdzie ze 1 obrót = gorne nie zgadzają się 2 obót= to samo. Więc wtedy górne przekręcam żeby się zgadzały?


Coś musi siedzieć z rozrządem bo watpie zeby czujnik padł zaraz po tym jak rozpięty został rozrząd. A co w przypadku jak niby wszytko sie zgadza i dalej błąd? nawet gdy dobry czujnik wsadzony?

 

Czy na pewno dobrze ustawiasz górne koła? - sprawdź według tego tematu - http://forum.opel24.com/topic/37050-wymiana-rozrzadu-ecotec-16v/

Jestem świadkiem jak mech sam się pomylił przy zakładaniu, a wcześniej sam go rozpinał i zaznaczał.

 

Ej, dzieci.

 

Tak prosty rozrząd robi się nawet bez blokad.

Wał ustawia się na cechę, a jeśli jest niepewna, to wykręca się świecę pierwszego cylindra, wkłada w otwór świecy długi śrubokręt i tak ustawia wał, żeby śrubokręt był max w górze, czyli tłok miał górne maksymalne położenie.

Potem koła rozrządu ustawia się z cechami na deklu - mają patrzeć do góry. I jazda z paskiem.

Masz rysunek - tego rozrządu nie da się spierniczyć bo jest za prosty...

 

x20xev.JPG

 

Jeśli na 101% rozrząd jest dobrze, to należy szukać w elektryce - oberwany przewód, pin we wtyczce felerny etc.

 

No właśnie te 3 znaki to nie jest nic trudnego.. Zrobię tak jak napisałeś. Wyjmę swieczkę wsadzę śrubokręt i zakręce żeby był w górnym. A co jeżeli wyjdzie tak, że 1 tłok w samej górze a nacięcie na kole nie zgadza się z cechą? I ostatnie pytanie takie dosyc laickie jak dolne ustawie to górne bez paska normlanie np kluczem krece zeby znaki sie zgadzały i dopiero pasek? Przewód z czujnika idzie bezpośrednio do ECU?

 

 

 

A co jeżeli wyjdzie tak, że 1 tłok w samej górze a nacięcie na kole nie zgadza się z cechą?

To koło na wale może pochodzić z innego silnika. Zgodna jest liczba zębów, kształt zębów i pasuje na wał ale nie z tego silnika. Olać to i ustawić wałki na cechy jak tłok 1 gara będzie w GMP.

 

 

 

jak dolne ustawie to górne bez paska normlanie np kluczem krece zeby znaki sie zgadzały i dopiero pasek?

No jasna jasność, druga osoba może pomóc wypozycjonować wałek przy zakładaniu paska.

 

 

 

Przewód z czujnika idzie bezpośrednio do ECU?

Tak.

 

  • 4 tygodnie później...

Zrobiłem tak że wykreciłem świeczkę wsadziłem pręta. Dałem najwyższy punkt tłoka i zacząłem rozpinać rozrząd. Rozpiąłem i gorne koła miały rozjechanie. Lewe trochę w lewo prawe w prawo bodajże. Złożyłem wszystko na sucho poszło. Niby ok ale zauważyłem że jak nachodzi na znaki to jakieś na moje oko maks 0,5Cm tłok idzie w dół. Zbagatelizowałem to i odpalilem. Niestety odpalilem i dalej mi odcina przy 4,5tys ( nie wiem czy to ma wplyw ale mam aktywny blad przepustnicy lub potencjometra gazu p1555 chyba). Opadają ręce. Rozrzad jakoś odwrócony czy co? Dzwonilem po kablach we wtyczce i w kostce od kompa -przejscie jest. Ale jak ida kable od kostki to nagle do kabli wpinają sie 2 kabelki ktore idą w tył silnika ale ich nie badałem. Jakieś sugestie?


Ewentualnie myślałem zrobić tak, że odciąć kable ktore ze wtyczki wychodzą i na krótko je do kompa olewając te co idą do tyłu silnika z innymi ale pewnie to głupota ;p

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności