Gość knal Opublikowano 15 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2015 Witajcie, musiałem zrzucić rozrzad. W tym czasie okazało się ze dolne koło ma za dużą odchyłkę od wybitego znaku gdy gorne sie zgadzają. Dojechałem dolnym kołem na znak + góra OK wiec złożyłem odpaliłem. Wywalilo błąd czujnika wałków rozrządu. Znów rozpiąłem żeby cofnać trochę koło jak było i dalej to samo. Sprawdzałem czujnik diodą z kabelkami (do 2 z 3 kabelków w wtyczce podpiąlem diodę i mrugała w czasie pracy. Niestety dalej błąd. Jest szansa że non stop mam źle ustawiony rozrząd i dlatego wyrzuca mi ten błąd? Tylko jak znaki się zgadzają to jak to możliwe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 (edytowane) W tym czasie okazało się ze dolne koło ma za dużą odchyłkę od wybitego znaku gdy gorne sie zgadzają Witam .. 1 Obiektywnie rzecz biorąc to założenie jest takie , że to koło na korbowodzie jest zawsze dobrze i względem niego się ustawia całą resztę. Idąc dalej , to górne koła mogły być źle ustawione . 2 Z tego co pamiętam to wszystkie znaki na rozrządzie zgrywają się co drugi obrót wału korbowego. 3 Wyraźnie widać ,że ta robota Cię przerasta , więc holuj autko do kumatych mechaniorów - niech ratują sytuację , bo możesz rozwalić głowicę - tu rozrząd jest kolizyjny. Po zerwaniu paska / zbyt dużym przesunięciu , można uszkodzić głowice. Ps Czasem spotyka się sytuacje , że klin na kole się wyrobił i koło na korbowodzie lekko się przesunie , ale to naprawdę rzadkość jest. Edytowane 16 Lipca 2015 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/#findComment-591726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość knal Opublikowano 16 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 Nie poddaje się. Więc fachowo ma być niby, że pierw dolne koło na znak i potem górne? A co jak się okaże ze nawet co drugi obrót kołem dolnym żebym byłna znaku i wyjdzie ze 1 obrót = gorne nie zgadzają się 2 obót= to samo. Więc wtedy górne przekręcam żeby się zgadzały? Coś musi siedzieć z rozrządem bo watpie zeby czujnik padł zaraz po tym jak rozpięty został rozrząd. A co w przypadku jak niby wszytko sie zgadza i dalej błąd? nawet gdy dobry czujnik wsadzony?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/#findComment-591743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 16 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 Czy na pewno dobrze ustawiasz górne koła? - sprawdź według tego tematu - http://forum.opel24.com/topic/37050-wymiana-rozrzadu-ecotec-16v/ Jestem świadkiem jak mech sam się pomylił przy zakładaniu, a wcześniej sam go rozpinał i zaznaczał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/#findComment-591760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 16 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2015 Rafał tam znaki są chyba jak w naszych silnikach http://postimg.org/image/dfdo01kih/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/#findComment-591857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 Ej, dzieci. Tak prosty rozrząd robi się nawet bez blokad. Wał ustawia się na cechę, a jeśli jest niepewna, to wykręca się świecę pierwszego cylindra, wkłada w otwór świecy długi śrubokręt i tak ustawia wał, żeby śrubokręt był max w górze, czyli tłok miał górne maksymalne położenie. Potem koła rozrządu ustawia się z cechami na deklu - mają patrzeć do góry. I jazda z paskiem. Masz rysunek - tego rozrządu nie da się spierniczyć bo jest za prosty... Jeśli na 101% rozrząd jest dobrze, to należy szukać w elektryce - oberwany przewód, pin we wtyczce felerny etc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/#findComment-591863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość knal Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 No właśnie te 3 znaki to nie jest nic trudnego.. Zrobię tak jak napisałeś. Wyjmę swieczkę wsadzę śrubokręt i zakręce żeby był w górnym. A co jeżeli wyjdzie tak, że 1 tłok w samej górze a nacięcie na kole nie zgadza się z cechą? I ostatnie pytanie takie dosyc laickie jak dolne ustawie to górne bez paska normlanie np kluczem krece zeby znaki sie zgadzały i dopiero pasek? Przewód z czujnika idzie bezpośrednio do ECU?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/#findComment-591880 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2015 A co jeżeli wyjdzie tak, że 1 tłok w samej górze a nacięcie na kole nie zgadza się z cechą? To koło na wale może pochodzić z innego silnika. Zgodna jest liczba zębów, kształt zębów i pasuje na wał ale nie z tego silnika. Olać to i ustawić wałki na cechy jak tłok 1 gara będzie w GMP. jak dolne ustawie to górne bez paska normlanie np kluczem krece zeby znaki sie zgadzały i dopiero pasek? No jasna jasność, druga osoba może pomóc wypozycjonować wałek przy zakładaniu paska. Przewód z czujnika idzie bezpośrednio do ECU? Tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/#findComment-591940 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość knal Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Zrobiłem tak że wykreciłem świeczkę wsadziłem pręta. Dałem najwyższy punkt tłoka i zacząłem rozpinać rozrząd. Rozpiąłem i gorne koła miały rozjechanie. Lewe trochę w lewo prawe w prawo bodajże. Złożyłem wszystko na sucho poszło. Niby ok ale zauważyłem że jak nachodzi na znaki to jakieś na moje oko maks 0,5Cm tłok idzie w dół. Zbagatelizowałem to i odpalilem. Niestety odpalilem i dalej mi odcina przy 4,5tys ( nie wiem czy to ma wplyw ale mam aktywny blad przepustnicy lub potencjometra gazu p1555 chyba). Opadają ręce. Rozrzad jakoś odwrócony czy co? Dzwonilem po kablach we wtyczce i w kostce od kompa -przejscie jest. Ale jak ida kable od kostki to nagle do kabli wpinają sie 2 kabelki ktore idą w tył silnika ale ich nie badałem. Jakieś sugestie? Ewentualnie myślałem zrobić tak, że odciąć kable ktore ze wtyczki wychodzą i na krótko je do kompa olewając te co idą do tyłu silnika z innymi ale pewnie to głupota   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/#findComment-596140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość knal Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Up Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/72540-po-za%C5%82o%C5%BCeniu-rozrz%C4%85du-b%C5%82%C4%85d-czujnika-wa%C5%82k%C3%B3w-rozrz%C4%85du/#findComment-596881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.