Skocz do zawartości

Przegrzewający się silnik - insignia 2.0t


Gość szumi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początku opiszę w kilku zdaniach awarię auta.

Problem: W dniu wczorajszym jadąc krótką trasę (ok 6 km w jedną stronę oraz 6 z powrotem) w drodze powrotnej dostrzegłem, że temperatura silnika zaczęła rosnąc dynamicznie ponad 90 st. aż do 130, przy czym pokazał się komunikat "silnik przegrzany - wyłączono układ klimatyzacji" (lub coś bardzo podobnego). Przy czym nie miałem włączonej klimatyzacji. Po awaryjnym postoju udało mi się dojechać do domu - przy czym temperatura przekraczała 90 st i tylko dzięki b. spokojnej jeździe udało mi się dojechać. Zaznaczam, że wentylator chłodzenia silnika działał. Gdy dojechałem do domu było ciemno więc nic pod maską nie sprawdzałem. Rano udałem się do mechanika. Gdy odpaliłem auto pokazał się komunikat o niskim stanie płynu chłodzenia (dzień wcześniej gdy się "gotowało" nie było tego komunikatu). Od razu silnik off i patrzę pod maskę - w zbiorniczku płynu na dnie. Na szczęście miałem płyn pod ręką bo kiedyś (marzec) dolewałem bardzo małą ilość. Następnie auto zawiozłem do mechanika ok 2,5 km także silnik nie zdążył się zagrzać. Popołudniu gdy po pracy poszedłem zobaczyć co z autem okazało się, że Panowie jednak nie mieli czasu żeby dziś dokładnie sprawdzić auto (o tym informowali rano, że może tak być). Chwila rozmowy z mechanikiem i stwierdzenie, że nie widać żeby było gdzieś mokro od płynu także może powodem przegrzania był jego niski poziom - szybka decyzja, że zabieram auto i jadę wieczorem (jak będą puste drogi na jazdę sprawdzającą). NIESTETY pomimo dolania płynu sytuacja się powtarza: silnik spokojnie nagrzewa się do 90 st następnie trzyma 90 st po czym włącza się wentylator a temperatura skacze powyżej (wzrost temp następuje przy jeździe - gdy auto stoi temp spada do 90 st).

Po dzisiejszej wizycie u mechanika:

Auto zostało dziś sprawdzone przez Mechanika. Okazało się, że termostat nie otwiera obiegu na chłodnicę. Decyzja - wymiana termostatu.
Po wymianie okazało się niestety, że nie jest nic lepiej. Nowy termostat również nie otwiera obiegu na chłodnicę.
Z tego co mówi mechanik wynika, że pompa wody działa.

Czy macie jakieś pomysły co to może być? Na moje oko może być coś związanego z elektryką, jakiś czujnik, który "nie daje" sygnału do termostatu.

Dodam jeszcze, że komputer odczytał błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Czy to może mieć coś wspólnego z niedziałającym termostatem ?

Na koniec podaję kilka informacji o aucie:

Rocznik 2009
Silnik 2.0 turbo 220 KM (bez "upgrade'ów")
Przebieg: ok 112 000 km (kupiony przeze mnie przy przebiegu ok 80 000 km w czerwcu 2014 r.)
Pochodzenie: salon Polska (z udokumentowaną historią)
Manual
Ostatni przegląd w autoryzowanym serwisie - maj 2015

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie jest elektryczny kolego. To czysta mechanika i fizyka. Nie masz przypadkiem problemów z UPG skoro termostat sprawdzony z esie otwiera po zagotowaniu wody w czajniku itp a pompa wodna pracuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OEM/ORI w sensy czy zamiennik czy oryginał ? Pewnie zamiennik dopiero jutro jadę zobaczyć auto do mechanika a prawdę mówiąc nie ustalałem z nim tego :/

 

Jutro/Pojutrze do sprawdzenia mam:

1. Korek - wymienię go na nowy

2. Obudowę teromostatu (jeżeli taka jest bo niestety nie mam takiej wiedzy)

3. Przepustowość wężyków, które dochodzą do zbiorniczka a odchodzą przed termostatem

4. Wąż do chłodnicy czy na 100% nie przepływa tamtędy nic

5. Sprawdzenie Chłodnicy czy nie jest "zabrudzona"

6. Pompę wody - z tego co mi się przypomniało jak samochód zaczął się grzać (temp pow 90 st) jedną moich pierwszych reakcji było włączenie ogrzewania (ustawienie na 27st). Z tego co pamiętam nie leciało wtedy ciepłe powietrze.

7. test płynu na obecność spalin.

Uszczelkę pod głowicą pomijam, daję na sam koniec gdyż wolę zacząć poszukiwania od prostych przyczyn - nie mam póki co żadnych widocznych objawów UPG

 

Coś jeszcze warto sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i przyczyna awarii zdiagnozowana.

Pękł łańcuch w rozrządzie, ten mniejszy odpowiadający za pompę wody. Na całe szczęście żadne z elementów tego łańcucha nie poleciał w złą stronę (silnika) i tylko dzięki temu silnik jest nie uszkodzony. Do wymiany cały rozrząd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A chłodnice sprawdzałeś, masz ciepłą czy zimną, jeżeli po jeżdzie masz ciepłą, to termostat działa, jeżeli zimna to pompa nie pompuje obiegu, i dlatego rosnie temp po wyżej 90st

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności