Skocz do zawartości

Problem z mocą


Gość maciek1984

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maciek1984

Witam wszystkich od jakiegoś czasu jestem posiadaczem opla vivaro 2,5dti problem jest taki że słabo się rozpędza jest pusty bez załadunku a odczucie jest takie jak by ciągną ze dwie tony. błędów żadnych nie ma egr nowy zawór, turbiny działa dzisiaj byłem na kompie i gość powiedział że turbo daje tylko 1,4 na postoju na pełnym gazie proszę wszystkich o jakieś podpowiedzi co jeszcze mogę sprawdzić.pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

gość powiedział że turbo daje tylko 1,4 na postoju na pełnym gazie proszę wszystkich o jakieś podpowiedzi co jeszcze mogę sprawdzić.pozdrawiam
no ok .. powiedział, że turbo daje tylko 1.4 .. czego?? litrów/wołów/koni ...

a po drugie zmień gościa (speca) który analizuje problem niskiej mocy przegazowując samochód .. a nie jadąc nim.

po trzecie .. jezeli nie masz żadnych błędów, a samochód nie jedzie .. to elektronika wie, dlaczego tak się dzieje (dostaje takie sterowanie) i nie wywala błędu .. zakładam, że nie świeci Ci się żadna kontrolka "silniczka" ani "kluczyk" ?

może ten silnik wiecej już nie pojedzie .. ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciek1984

Opisałem jakie są objawy auto słabo ciągnie na każdym biegu trzeba piłować około 3tyś obrotów żeby rozpędzić do100km błędów nie ma,kontrolki wszystkie gasną,egr jest nowy,gruszka od turba na wolnych obrotach ciągnie do końca sztange gość potpioł tech2 mowił że jest trochę małe ciśnienie 1400 na postoju proszę o jakieś podpowiedzi co mogę jeszcze sprawdzić

Po przekręceniu kluczyka kontrolki wszystkie świecą gdy uruchomię silnik to gasną

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a po drugie zmień gościa (speca) który analizuje problem niskiej mocy przegazowując samochód .. a nie jadąc nim.
napisałem co możesz zrobić .. trzeba sprawdzić czy cisnienie żądane przez moduł .. równa sie ciśnieniu otrzymywamemu z turbiny ..

czy wartości z MAFa są dobre (zadane równa się otrzymywanemu); czy wartości z EGR są prawidłowe itd, itd.

 

moze to głupie .. sprawdź jak toczy sie samochód .. czy układ jezdny działa poprawnie, moze trzyma jakis hamulec i nie prawidłowo odbija .. stąd utrudniony obrót i ciężko auto rozpędzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciek1984

Wszystkie podpowiedzi biorę pod uwagę auto mogę pchnać samemu nic nie trzyma pozostaje sprawa silnika może doładowania wiem że więcej wiecie jakie powinny być odczyty z komputera diagnostycznego ja tylko mówię to co gościu mi powiedział jak go potpinał pod kompa nie mam takiego sprzętu żeby to sprawdzić facet jest podobno bardzo dobry w elektronice samochodowej nie chcę też wymieniać jakiś rzeczy na pałe bo już i tak bardzo dużo zainwestowałem w ten samochód około 8tyś.chciałem kupić auto dostawcze z dużym silnikiem i około 150km a teraz chodzi gorzej jak t4 z1,9d poprostu nie ma czym jechać :-(

A i jeszcze jedno bo czytałem na innych forach ze te silniki tak mają ale ktoś się wypowiadał ze tak miał i wymienił przepływomierz powietrza i jest ok ale jak by był uszkodzony przepływomierz to chyba był by błąd w ecu tak czy nie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem Cie .. rozczarowanie jest wielkie .. ale zakładam, że jakis problem musi być.

Jezeli elektronika nie wywala błędu .. to znaczy, że wie o jakims problemie lub ograniczeniu (oczywiscie pod warunkiem, że jest to problem sterowania).

moze warto sprawdzić kompresję silnika .. może cos powie ..

zastanawia mnie tylko jedno .. jezeli jest niskie doładowanie, to dlaczego nie wywala błedu .. powinien być.

Ja też jestem za tym aby nie wymeiniac części na pałę .. tylko najpierw dogłębna analiza a potem wymiana części, która robi problem .. czasami jest tak, że masz dylemat, bo moze być to lub to .. i wtedy ryzykujesz .. ale wtedy zawsze wybiera sie tą tańszą część.

Ja uważam, że powinieneś wykonać jazdę dynamiczną zebrać dane, które jak wrzucisz na forum, to ktoś Ci na pewno je oceni .. można jezeli znasz kogoś z podobnym samochodem i silnikiem .. na nim równiez zebrać dane i porównać ..

jezeli chodzi o problemy z ciśnieniem .. to najlepiej jest wykonać jazdę od jak najniższych obrotów .. np. na 3 biegu .. i pedał w podłoge i jedziesz do max. obrotów .. potem możesz potrzymac to auto na najwyższych obrotach około 15 sek .. i takie dane przedstawić. Jezeli nie wyskoczy błąd w tym czasie, bo wtedy bedzie łatwiej.

Ograniczenia z ECMu mogą być bo jakas temperatura bedzie za wysoka .. np. powietrza w kolektorze dolotowym, temperatura paliwa itp. ECM ma kilka takich zabezpieczeń, które mogą obcinac dawke paliwa .. a co za tym idzie moc silnika.

Na pewno nie masz innych problemów z tym autem .. błedów w innych modułach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciek1984

Szkoda że to spory kawałek do ciebie bo może bym podjechał do ciebie i zerknoł na ten moj przypadek niema już siły bo każdy chce wymieniać co innego jak myślisz czy może turbo siadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności