Skocz do zawartości

Astra `93 - i jej koniec


Rekomendowane odpowiedzi

mroowa, z ręcznym w oplu nie tak łatwo, radziłbym zdjąć bębny i przeczyścić regulator od szczęk, ten, co je rozsuwa w miarę zużywania.

Naciąg linki pomoże na krótko, sam tak miałem.

To jest pięta achillesowa hamulców opla.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/732-astra-93-i-jej-koniec/page/2/#findComment-359544
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

ja37 niewiem co to jest niby ręczny bierze ale zauważyłem luzy na dźwigni...

 

zibi już sam zbaraniałem... 38silnik5fv.jpg

tak to jest jak się słucha pseudo mechaników :wink: ale już koniec z pseudo 8) słucham tylko dobrych rad.

Dobrze mówię ? uszczelka pod głowicą :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/732-astra-93-i-jej-koniec/page/2/#findComment-359522
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

uszczelka pokrywy zaworow. koszt 9pln w motozbycie. kup korkowa powlekana guma, dluzej wytrzymuje. wymiana prosta: odkrecasz 8 srub, zdejmujesz stara, zakladasz nowa i przykrecasz :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/732-astra-93-i-jej-koniec/page/2/#findComment-359520
Udostępnij na innych stronach

mroowa,

Uszczelka-nie przykręcaj za mocno, tylko z czuciem, dosłownie 1 palcem, jak za mocno, to i tak będzie lecieć.

Co do ręcznego-rozpieracz szczęk jest regulowany hamulcem ręcznym, przy spuszczaniu ręcznego taka blaszka powinna obrócić rozpieracz o 1 ząbek.Często nie obraca, bo jest zasyfiony i nie ma siły go obrócić.Po pół roku czuc to już na hydraulicznym, bo zaczyna niżej brać.

Naciągając linkę, spowodujesz, że dźwignia ręcznego(ta przy szczęce) będzie obcierać o piastę bebna, będą piski i szumy z koła.U mnie przy okazji ta dźwignia pocięła gumową osłonkę cylinderka.

Zalecam zajrzeć!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/732-astra-93-i-jej-koniec/page/2/#findComment-359518
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczyles to jest wlasnie potocznie zwana klawiatura i to mozesz sam zrobic (5 minut przy dobrym sprezeniu sie) i tak jak napisal rox, i ja37, uwazaj na sroby zeby nie przekrecic bo jest tak amozliwosc ze łebki ci zostana w kluczu.Uszczelke pod głowica masz nizej ,czyli powiedzmy kolejny element silnika w doł.

 

[ Dodano: Nie Lip 09, 2006 09:01 ]

tu masz fotke swoja na powrot z numeracja przykrecenia poszczegolnych srobek po kolei :mrgreen: po tygodniu sprawdz je i dokrec ponownie jak sa luzy tak mam napisane w ksiazecce.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/732-astra-93-i-jej-koniec/page/2/#findComment-359517
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

troszke dobitą masz tą astre :mrgreen: nie lepiej było troche jeszcze pozbierać i kupić po 94 roku? w zime jak Ci wyjdzie ruda to dopiero będziesz się łapał po kieszeni 8) wiem bo sam mam astre z grudnia 92 i na reparaturki z obu stron i progi dwa zapłaciłem 1000zł jak bym wiedział nigdy bym nie kupił astry.... pozdro :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/732-astra-93-i-jej-koniec/page/2/#findComment-359459
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy dobita ? zdjęć żadnych jeszcze nie pokazywałem przecież :mrgreen:. A uszczelka wydaje mi się nie taki problem, ręczny hmmm to chyba ja zepsułem 8) bo był dobry :)

 

Jasne że mogłem po 93 roku kupić np. 94 ale wtedy można by powiedzieć, że jak 94 to czemu nie 95 itd. Z tą rudą myślę, że nie będzie tak źle :?: może zimy nie będzie :)

 

Jak się dowiedziałeś, nie trzeba było robić tylko sprzedać :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/732-astra-93-i-jej-koniec/page/2/#findComment-359458
Udostępnij na innych stronach

Z tą rudą myślę, że nie będzie tak źle może zimy nie będzie
mroowa, zrób koniecznie konserwację antykorozyjną. U lakiernika to kosztuje 500 - 600 zł a naprawdę chroni auto przed korozją. Tylko upewnij się czy gość jest solidny. Moim zdaniem w każdym, aucie należy to zrobić od razu po upływie gwarancji na perforację bo fabryczne zabezpieczenia nie są wieczne - zwłaszcza w Oplu.
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/732-astra-93-i-jej-koniec/page/2/#findComment-359456
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności