Skocz do zawartości
PatrykS

Opel Ampera - zużycie paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dokonałem dziś trochę pomiarów spalania w trybie podtrzymania, czyli na silniku spalinowym wytwarzającym prąd dla elektrycznego. Warunki - dystans 40km po autostradzie A1 między Grudziądzem a Gdańskiem, tempomat, włączone światła mijania i radio (bez klimy/ogrzewania/dmuchawy), kierowca + ok. 50kg bagażu, temperatura powietrza ok. 15 stopni, bezołowiowa 95. Odległość i zużycie średnie z komputera pokładowego, niezależny GPS potwierdzał prędkość i dystans.

90km/h - 5,1l/100km

120km/h - 6.3l/100km

140km/h - ok. 8l/100km

 

Porównanie z GPSem pokazało, że prędkościomierz zawyża o 7km/h przy każdej z podanych prędkości. Dystans pokazywany przez komputer pokładowy zgadzał się jednak idealnie z tym z GPSa.

 

Pozdrawiam,

Patryk

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki tam masz silnik?

spalanie podobne do mojej isi 1.4T tyle że ja tylko noPb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma w podpisie ;)

elektryczny o mocy 150 KM/370 Nm + benzynowy 1.4 86 KM jako generator prądu


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki tam masz silnik?

spalanie podobne do mojej isi 1.4T tyle że ja tylko noPb

A14XFL - 1,4 wolnossący 86KM.

Dziś było w drugą stronę, pod wiatr wiejący 20-30km/h, pozostałe warunki bez zmian:

120km/h - 7,2l/100km

140km/h - 8,8l/100km

Dla jasności - przejechałem 40km z prędkością 140km/h, po czym kolejne 40km z prędkością 120km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory ale jak dla mnie porazka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czego się spodziewasz po takim silniku?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiesz

auto niby ekologiczne

a to smiech na sali ze spalaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo założenia dla tego auta są inne, nie jazda na silniku .. więc nie spodziewajcie sie cudów .. wolnossący silnik, który musi uwieśc dodatkowy silnik elektryczny, akumulatory i wszystko co jeszcze jest potrzebne a nie ma w samochodach z silnikami spalinowymi. Wiec uważam, że przy takiej jeździe .. to całkiem przyzwoity wynik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem ciekaw ile będzie spalać w jeździe czysto miejskiej.

 

Samochód jest pro ekologiczny, ale sam silnik benzynowy już nie... I to widać podczas jazdy poza miastem


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bedzie spalał niewiele l/100km .. . bo ten samochód jest samochodem elektrycznym .. : SMILE :

założenie jest takie, że do pracy nie masz wiecej niż 70-80 km .. wiec ładujesz akumulatory i jedziesz do pracy .. tam ładujesz akumulatory i jedziesz z powrotem .. wiec benzyny nie spalasz w ogóle ..

 

 

ale sam silnik benzynowy już nie... I to widać podczas jazdy poza miastem

Kicaj zastanawiam sie skad takie stwierdzenie .. ?? silnik nie jest pro ekologiczny .. na jakiej podstawie??.. a ile wg. Ciebie powinien spalac taki silnik jezeli musi rozpedzac auto o masie 1750 kg?? Ciewi mnie jak do Twojego samochodu dołozylibysmy te same akumulatory i silnik elektryczne .. wiąchy kabli .. i ile wtedy spalałby np. 2.0 CDTI .. ??

 

Nie mozna w ten sposób porównywac tych aut z autami z tradycyjnymi silnikami. Jezeli chcesz to porównać .. to porównaj sobie koszty przejechania 100 km .. i co wtedy? albo emisjo CO2 na 1 km ... takich zestawień można zrobic więcej .. ale nie o to chyba chodzi.

Edytowane przez grzes08

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

bedzie spalał niewiele l/100km .. . bo ten samochód jest samochodem elektrycznym ..

nie zawsze - porównywałem yarisa hybrydę i benzyniaka - różnica na korzyść hybryda niewielka...

 

Kicaj zastanawiam sie skad takie stwierdzenie .. ?? silnik nie jest pro ekologiczny .. na jakiej podstawie??.

bo emituje CO2? itd...

no i ma spalanie podobne do mojej insignii, a spodziewałbym się odrobinę niższego spalania, zwłaszcza że pracuje jako generator...

 

ja osobiście nie widzę sensu na budowanie hybrydy gdy poprzez dołożenie akku, kabli drugiego silnika średnie spalanie pozotaje na tym samym poziomie co auto bez... Bo przecież koszt środowiskowy produkcji tych dodatkowych komponentów to kolejne kilogramy CO2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie zawsze - porównywałem yarisa hybrydę i benzyniaka - różnica na korzyść hybryda niewielka...
ale tu nie masz Ampery spalinowej .. wiec do czego porównujesz??

 

 

no i ma spalanie podobne do mojej insignii, a spodziewałbym się odrobinę niższego spalania, zwłaszcza że pracuje jako generator...
ale Ty masz diesla pewnie i to sporego .. a tu masz malutka benzynę 1.4

 

 

ja osobiście nie widzę sensu na budowanie hybrydy gdy poprzez dołożenie akku, kabli drugiego silnika średnie spalanie pozotaje na tym samym poziomie co auto bez...
to nie było średnie spalanie .. tylko spalanie średnie podczas jazdy na silniku .. tak to rozumiem .. czyli to co przejechał na akumulatorze tego nie brał kolega pod uwagę ..

 

 

Bo przecież koszt środowiskowy produkcji tych dodatkowych komponentów to kolejne kilogramy CO2
a tu sie z Tobą zgadzam .. w 100% zgadzam się, że to fikcja a nie ekologia .. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale tu nie masz Ampery spalinowej .. wiec do czego porównujesz??

do swojej insignii

 

ale Ty masz diesla pewnie i to sporego .. a tu masz malutka benzynę 1.4

skąd ty to info masz?

u mnie w isii siedzie 1.4T A14NET

 

 

to nie było średnie spalanie .. tylko spalanie średnie podczas jazdy na silniku .. tak to rozumiem .. czyli to co przejechał na akumulatorze tego nie brał kolega pod uwagę ..

dokładnie tak samo zrozumiałem, i w tym sęk że spalanie mojego 1.4T przy takich samych warunkach jest bardzo podobne, a spodziewałem się trochę niższego (bo silnik pracuje w innych warunkach, bo mniejsze auto itp). Stąd moje twoerdzenie iż ten silnik nie jest pro ekologiczny

 

 

a tu sie z Tobą zgadzam .. w 100% zgadzam się, że to fikcja a nie ekologia .. : SMILE :

dodam iż nie tylko produkcja ale i późniejsza utylizacja, zwłaszcza akumulatorów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

u mnie w isii siedzie 1.4T A14NET
tu akutat strzelałem .. no ok .. to sa podobne .. ale jednak momentem i moca się różnia znacznie .. on ma 86KM i jest wolnossący.

 

 

dokładnie tak samo zrozumiałem, i w tym sęk że spalanie mojego 1.4T przy takich samych warunkach jest bardzo podobne, a spodziewałem się trochę niższego (bo silnik pracuje w innych warunkach, bo mniejsze auto itp). Stąd moje twoerdzenie iż ten silnik nie jest pro ekologiczny
rozumiem .. ale jednak jest inny silnik i do tego automatyczna skrzynia biegów (zakładam, że Ty masz manuala) .. wiec spalanie moim zdaniem i tak jest mniejsze .. do tego dodam, że autko moze i jest mniejsze, ale wagowo to jest to samo .. lub prawie to samo.

 

 

dodam iż nie tylko produkcja ale i późniejsza utylizacja, zwłaszcza akumulatorów...
tak dokładnie .. rozumiem co miałeś na mysli .. zresztą ja o tym samym myslałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Natan

Na chwilę obecną zakup elektryka w Polsce trochę mija się z celem z uwagi na jego wysoką cenę oraz neutralną politykę rządu (upusty przy zakupie oraz beznadziejną infrastrukturą punktów do ładowania).Bo wybaczcie moi drodzy.Jadąc takim elektrykiem gdzieś dalej....trzeba sobie zaplanować trasę jako samą w sobie z oczywistych względów oraz wizytę w większych miastach aby się naładować co często jest związane z nadrabianiem kilometrów.I jaka tutaj oszczędność?.Wiem...można w domu ładować.Ale wybierz się nim gdzieś dalej.Nieporozumienie jakieś.Spalinowym lecisz gdzie chcesz i jak chcesz.Jaka w Polsce jest ekologia jak rząd ma to w głębokim poważaniu....zajęty na chwilę obecną kiełbasą wyborczą (czyt.stołkami i uposażeniami z nimi związanymi).Nie teraz....może za 10-15 lat w Polsce zakup takiego auta będzie miał sens.Zrobić 80 km Amperą i co dalej?.Ładować godzinami itp.Owszem.Jako kolejne auto w gospodarstwie domowym to tak.Ale jako jedyne to porażka.Patrząc na to z innego punktu widzenia czy jest to jakaś ekologia?.Prąd nie bierze się w powietrza bądź gniazdka.Elektrownie muszą spalić więcej węgla (w Polsce nie posiadamy jądrowych) jego wydobycie bądź import musi wzrosnąć.Sądzę,że jest to świadomy krok na "elektryki" z punktu widzenia kurczących się na ziemi zasobów ropy i odwiecznych walk koncernów o jej posiadanie oraz eksplorację.Nasza matka "Ziemia" nie potrafi się tak szybko zregenerować....jak my ludzie ją "dewastujemy".Rower.Doskonałe rozwiązanie.No tak,ale stal,huty.I nadal praca odzysk stali ze złomu a kominy są....zwiększony apetyt rowerzystów po krótkiej bądź dłuższej jeździe.Głęboki temat do rozważania.EKOLOGIA....POJĘCIEM WZGLĘDNYM JEST.NIC NIE MA ZA DARMO.

Edytowane przez Natan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super że ludzie kupują coraz więcej hybryd ale to wciąż nisza w pl. W de przynajmniej płaci się niższy podatek...

 

Co do mojego auta to ta sama rodzina silników. Fakt mój ma turbo -i jak przycisnę to pali więcej, ale przy spokojnej jednostajnej jeździe turbo niewiele ma do dodania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

założenie jest takie, że do pracy nie masz wiecej niż 70-80 km .. wiec ładujesz akumulatory i jedziesz do pracy .. tam ładujesz akumulatory i jedziesz z powrotem .. wiec benzyny nie spalasz w ogóle ..

to po kij wkladali spalinowke ??

jesli ma tak to dzialac

to auto jest wielka pomylka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie było średnie spalanie .. tylko spalanie średnie podczas jazdy na silniku .. tak to rozumiem .. czyli to co przejechał na akumulatorze tego nie brał kolega pod uwagę ..

Potwierdzam, każde z tych 40km było w trybie podtrzymania akumulatora, silnik spalinowy pracował cały czas.

 

 

 

dodam iż nie tylko produkcja ale i późniejsza utylizacja, zwłaszcza akumulatorów...

Lit jest dość rzadkim pierwiastkiem na Ziemi, tym samym cennym - każda taka bateria jest utylizowana bardzo skrupulatnie jak mniemam.

 

Co do sensu Ampery - przez większą część roku będzie jeździła prawie codziennie 10km do pracy i z powrotem po mieście, co drugą noc doładowywana z gniazdka, spali więc około 0l/100km :-) A koszt prądu - wstępnie 30% kosztu benzyny (zakładając spalanie podobnego samochodu w mieście optymistycznie na 7l/100km, i nie mam licznika dwutaryfowego - chyba nie opłaci mi się to zbytnio). A kiedy mam potrzebę pojechać gdzieś dalej - nie potrzebuję drugiego samochodu, jadę na benzynie. Przy jeździe poza autostradami, gdzie jedzie się średnio dużo wolniej, spalanie jest na pewno sporo niższe, zwłaszcza że silnik spalinowy wyłącza się, gdy jazda na nim jest mało opłacalna lub niepotrzebna, tj. przy mniejszych prędkościach, przy zjazdach, długim hamowaniu silnikiem, również przy staniu na światłach czy w korku (np. krajowa 1 Grudziądz - Bydgoszcz). Będę to musiał jeszcze kiedyś zmierzyć, ale trudno uzyskać powtarzalne wyniki, bo za każdym razem ruch na drodze będzie inny. W Gdańsku mogę ładować akumulatory za darmo w jednej z 3 miejskich stacji, ale na razie tylko sprawdziłem, że to działa. W sumie może skorzystam czasem z tej przy ZOO - oprócz darmowego ładowania mogę podjechać z rodziną pod samo wejście, nie musząc stać w kolejce na płatny i nieco odległy parking :-) W pracy lobbuję za postawieniem stacji ładowania na parkingu firmowym wraz kolegą, właścicielem Nissana Leafa.

 

Co do skrzyni biegów - Ampera jej nie posiada, jest stałe przełożenie z silnika elektrycznego na osie. Napęd udaje skrzynię automatyczną - lekko ciągnie po puszczeniu hamulca, także użytkownicy automatu nie mają żadnych problemów z przesiadką na to auto.

 

Jeszcze słówko o ekologii - samochody elektryczne dają większą kontrolę nad zanieczyszczeniami, bo emisja następuje tylko w elektrowniach (miasta zostają czyste), wystarczy udoskonalać filtry na paru kominach w kraju zamiast na kilkudziesięciu milionach rur wydechowych. Do tego coraz większy jest udział źródeł czystych, w tym odnawialnych. Moja Ampera w mieście z reguły nie emituje spalin w ogóle, do tego generuje mniej hałasu, zwłaszcza przy dynamicznym ruszaniu ze skrzyżowania. Silnik elektryczny jest niesłyszalny (co najwyżej lekki pisk falownika jak w tramwaju), zostaje tylko szum opon i powietrza.

 

I jeszcze jedna rzecz o spalaniu tam, gdzie samochód elektryczny sprawdza się najlepiej: w sumie śmiało mogę wyzwać każdego posiadacza samochodu z konwencjonalnym napędem spalinowym, o masie 1,7 tony, niech będzie zagazowany czy diesel, na pojedynek po mniej lub bardziej zakorkowanym centrum miasta na dystansie 50km - kto pokona go taniej (w sensownym czasie - pchanie po płaskim się nie liczy :-) ). Mnie to kosztuje około 8zł, jeśli mocno deptam, a jeżdżąc spokojnie zjadę bez problemu do jakichś 5zł.

 

 

to auto jest wielka pomylka

To może być prawda - Ampera sprzedawała się słabo (zdaje się tylko kilka tysięcy sztuk w całej Europie), a miliony kierowców przecież nie mogą się mylić :-) Jednak zakochałem się w niej od pierwszego wejrzenia przeczytawszy opis jej napędu w reklamie w gazecie 4 lata temu, zanim jeszcze była produkowana - i wciąż mi nie przeszło, więc jak najbardziej mogę się mylić :-)

Edytowane przez PatrykS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

to po kij wkladali spalinowke ??
abyś mógł przejechac 500km a nie tylko 70km-90km na samych akumulatorach ..

a powyżek kolega wytłumaczył Ci .. dlaczego ja kupił .. jak go stać, to ja niewidze problemu .. też bym ja kupił .. ale jest za droga .. za 10 lat, dzieki takim ososbom, które teraz sa "króliczkami doswiadczalnymi" .. może bedę jeździł podobnym autem.

 

Patryk .. mam nadzieje, że nazwanie Cię "króliczek doświadczalny" nie skończy się w sądzie? .. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do sensu Ampery - przez większą część roku będzie jeździła prawie codziennie 10km do pracy i z powrotem po mieście, co drugą noc doładowywana z gniazdka, spali więc około 0l/100km :-)

dlatego pytam się o spalanie w mieście. Jak piszesz przy tak niskim spalaniu ma to sens, a benzyna jest zabezpieczeniem na wypadek... bądź umożliwia dłuższe eskapaday.

 

Pro

 

I jeszcze jedna rzecz o spalaniu tam, gdzie samochód elektryczny sprawdza się najlepiej: w sumie śmiało mogę wyzwać każdego posiadacza samochodu z konwencjonalnym napędem spalinowym, o masie 1,7 tony, niech będzie zagazowany czy diesel, na pojedynek po mniej lub bardziej zakorkowanym centrum miasta na dystansie 50km - kto pokona go taniej

nie tylko taniej niż moja isia ale i szybciej spod świateł ;)

 

 

Jednak zakochałem się w niej od pierwszego wejrzenia przeczytawszy opis jej napędu w reklamie w gazecie 4 lata temu, zanim jeszcze była produkowana - i wciąż mi nie przeszło,
mnie też się podoba...

ale póki nie mam możliwości ładowania pod domem - a to jest podstawa, oraz jest to auto 4 osobowe to niestety nie kupię...

 

Patryk - fajnie że sobie możesz nią pojeździć i z nami podzielić się informacją o jeździe. Jeszce jak wrzucisz jakieś fotki ;) będzie git

Z tymi stacjami to masz fajnie, a jeśli ci jeszcze w pracy postawią...

 

Lit jest dość rzadkim pierwiastkiem na Ziemi, tym samym cennym - każda taka bateria jest utylizowana bardzo skrupulatnie jak mniemam.

dodam tylko że i może jest dobrze odzyskiwany ale proces jest trochę uciążliwy dla środowiska...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.