Gość BartoszP Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Witam wszystkich. Na wstępie proszę o wyrozumiałość, gdyż jest to mój pierwszy post. Jak pewnie każdy użytkownik silnika 1.6 16v 25kk+ mam problem z ubywaniem oleju. Początkowo myślałem o wymianie samych uszczelniaczy bez ściągania głowicy. Po zapoznaniu się z opiniami innych użytkowników doszedłem do wniosku ,że chcąc jeszcze pojeździć czeka mnie poważniejszy remont. W związku z tym mam kilka pytań do bardziej doświadczonych . Zacząć chcę od pomiarów ciśnienia sprężania i zastanawiam się czy nie pokombinować ze zmierzeniem ciśnienia oleju. Wydaje mi się to dobry sposób określenia kondycji silnika. Następnie po zerwaniu głowicy dokładny pomiar średnicy i owalu cylindrów. Jeżeli będzie sens dalszego remontu, zastanawiam się nad założeniem pierścieni z lanosa. Czy ktoś tego próbował? Oczywiście wiąże się to z roztoczeniem kanału pod pierścienie olejowe z 2,5 na 3mm. Jako,że wszystko jestem w stanie zrobić we własnym zakresie,będzie mnie to kosztować tylko masę roboty. Proszę o zweryfikowanie moich zamierzeń i ewentualnie jakieś rady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Dlaczego chcesz założyć pierścienie z lanosa, cen są porównywalne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607323 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Pomiar ciśnienia oleju niewiele powie o kondycji silnika - poda tylko informację o stanie pompy oleju i panewek. To można stwierdzić naocznie podczas oględzin silnika. Sens remontu sprowadza się w prostej linii do określenia stanu tulei cylindrów i to też da się naocznie zrobić na silniku w aucie. Poczytaj sobie http://forum.samnaprawiam.com/kapitalka-silnika-na-wesolo-czyli-dwoch-macherow-w-akcji-vt6870.htm?highlight=kapitalka++weso%B3o Jeśli nie ma progów na tulejach i nie są beczką, to nominalne pierścienie (Goetze, Mahle a najlepiej Kolbensmith) i poskładać. Przy okazji demontażu tłoków widać panewki - jak będą dobre i nie porysowane to można zostawić. Jak nie, to dać nowe nominalne. Owal tulei łatwo sprawdzić: wsadzasz nowy pierścień w tuleję w 3 punktach: u góry, w środku i na dole. W każdym punkcie mierzysz luz na zamku. Jeśli różnice mieszczą się w 0,05mm to tuleja dobra. Tyle. Luz na zamku ma być 0,25-0,3mm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607337 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartoszP Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Z tego co się orientuję,dobrej jakości pierscienie od lanosa tańsze. Ale parę złotych nie jest problemem. Czytałem ostatnio artykuł o nowych silnikach vw,powodem zadania oleju były zbyt cienkie pierscienie olejowe. W lanosach problemów ze znikaniem oleju nie ma,więc taka modyfikacja mogłaby rozwiązać problem. Ponieważ nic na temat opla nie znalazłem,postanowiłem zapytać. Przy prawie 300kk przebiegu można by myśleć raczej o wymianie silnika,jednak myślę,że po takim przeszczepie i zregenerowaniu głowicy nie wyciągał bym bagnetu między wymianami oleju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 dobrej jakości pierscienie od lanosa tańsze DU nigdy nie miało dobrej jakości części. Kupiona ORYGINALNA końcówka drążka w ASO Daewoo Oreńczuk Gliwice wytrzymała rok. Kupiony zamiennik Febiego z Kadetta przetrwał do końca - ponad 3 lata.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartoszP Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Pomiar ciśnienia oleju niewiele powie o kondycji silnika - poda tylko informację o stanie pompy oleju i panewek. To można stwierdzić naocznie podczas oględzin silnika. Sens remontu sprowadza się w prostej linii do określenia stanu tulei cylindrów i to też da się naocznie zrobić na silniku w aucie. Poczytaj sobie http://forum.samnaprawiam.com/kapitalka-silnika-na-wesolo-czyli-dwoch-macherow-w-akcji-vt6870.htm?highlight=kapitalka++weso%B3o Jeśli nie ma progów na tulejach i nie są beczką, to nominalne pierścienie (Goetze, Mahle a najlepiej Kolbensmith) i poskładać. Przy okazji demontażu tłoków widać panewki - jak będą dobre i nie porysowane to można zostawić. Jak nie, to dać nowe nominalne. Owal tulei łatwo sprawdzić: wsadzasz nowy pierścień w tuleję w 3 punktach: u góry, w środku i na dole. W każdym punkcie mierzysz luz na zamku. Jeśli różnice mieszczą się w 0,05mm to tuleja dobra. Tyle. Luz na zamku ma być 0,25-0,3mm. Tak się składa,ze byłem szczęśliwym posiadaczem maluchów i ostatnio hondy civic IV . Pomijając 126 w zelazku byłem zmuszony wymieniać pierscienie. Pomiary srednicowka do 0,01mm i ocenianie stanu panewek nie są mi obce. Zastanawiałem się tylko czy ktoś nie próbował takich przeróbek. Obawiam się,ze jeśli zwiększy się wymiar pierścieni,silnik zacznie się przegrzewac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Obawiam się,ze jeśli zwiększy się wymiar pierścieni,silnik zacznie się przegrzewac. Jaki wymiar Ci się zwiększy? Przecież napisałem wyraźnie dać nowe nominalne Skoro byłem zmuszony wymieniać pierscienie. Pomiary srednicowka do 0,01mm i ocenianie stanu panewek nie są mi obce. to powinieneś wiedzieć, że nie zwiększasz ŻADNEGO wymiaru stosując nominalny rozmiar pierścieni. Przywracasz je jedynie do stanu fabrycznego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartoszP Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Jaki wymiar Ci się zwiększy? Przecież napisałem wyraźnie Skoro to powinieneś wiedzieć, że nie zwiększasz ŻADNEGO wymiaru stosując nominalny rozmiar pierścieni. Przywracasz je jedynie do stanu fabrycznego. W Victorii olejowe maja 2,5mm,w daewoo 3mm. Stąd konieczność roztaczania tłoka. Będąc dzieckiem dokladaliśmy pierścień w motorynach.Mocniejsza byla,ale się gotowała. Tata kumpla sprawił,ze były 3 pierscienie po 1,5mm. Nie chcę pisać bajek,ale jawka wymiekala. Biorąc pod uwagę, iż wentylator załącza się dość często,stąd moje obawy. Czytałem o bardziej wydajnych pompach, i tak się jednak obawiam. Nie dość,ze nie ma Klimy,to nie chcę wiać ciepłem stojąc w korku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Chyba nie zrozumiałeś co Arek pisze do ciebie. Może się okazać że nie będzie oszczędności na pierścieniach. Myślę że problem leży gdzie indziej, jak wymiary dobre, to zakładaj nominały Opla. Odpowiedni olej, dobre uszczelnienia i po problemie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BartoszP Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Chyba nie zrozumiałeś co Arek pisze do ciebie. Może się okazać że nie będzie oszczędności na pierścieniach. Myślę że problem leży gdzie indziej, jak wymiary dobre, to zakładaj nominały Opla. Odpowiedni olej, dobre uszczelnienia i po problemie. Po części muszę przyznać Ci rację. Problemem jest moje lenistwo. Łatwiej dolać oleju,niż bebeszyc silnik. Oszczędności nie szukam,bardzej spokoju. Post założyłem z nadzieją, ze jest ktoś, kto nie boi się ingerować w budowę silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.