Skocz do zawartości

1.6 16v pierścienie od lanosa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Na wstępie proszę o wyrozumiałość, gdyż jest to mój pierwszy post. Jak pewnie każdy użytkownik silnika 1.6 16v 25kk+ mam problem z ubywaniem oleju. Początkowo myślałem o wymianie samych uszczelniaczy bez ściągania głowicy. Po zapoznaniu się z opiniami innych użytkowników doszedłem do wniosku ,że chcąc jeszcze pojeździć czeka mnie poważniejszy remont. W związku z tym mam kilka pytań do bardziej doświadczonych . Zacząć chcę od pomiarów ciśnienia sprężania i zastanawiam się czy nie pokombinować ze zmierzeniem ciśnienia oleju. Wydaje mi się to dobry sposób określenia kondycji silnika. Następnie po zerwaniu głowicy dokładny pomiar średnicy i owalu cylindrów. Jeżeli będzie sens dalszego remontu, zastanawiam się nad założeniem pierścieni z lanosa. Czy ktoś tego próbował? Oczywiście wiąże się to z roztoczeniem kanału pod pierścienie olejowe z 2,5 na 3mm. Jako,że wszystko jestem w stanie zrobić we własnym zakresie,będzie mnie to kosztować tylko masę roboty. Proszę o zweryfikowanie moich zamierzeń i ewentualnie jakieś rady.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego chcesz założyć pierścienie z lanosa, cen są porównywalne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607323
Udostępnij na innych stronach

Pomiar ciśnienia oleju niewiele powie o kondycji silnika - poda tylko informację o stanie pompy oleju i panewek. To można stwierdzić naocznie podczas oględzin silnika.

Sens remontu sprowadza się w prostej linii do określenia stanu tulei cylindrów i to też da się naocznie zrobić na silniku w aucie.

Poczytaj sobie http://forum.samnaprawiam.com/kapitalka-silnika-na-wesolo-czyli-dwoch-macherow-w-akcji-vt6870.htm?highlight=kapitalka++weso%B3o

Jeśli nie ma progów na tulejach i nie są beczką, to nominalne pierścienie (Goetze, Mahle a najlepiej Kolbensmith) i poskładać. Przy okazji demontażu tłoków widać panewki - jak będą dobre i nie porysowane to można zostawić. Jak nie, to dać nowe nominalne. Owal tulei łatwo sprawdzić: wsadzasz nowy pierścień w tuleję w 3 punktach: u góry, w środku i na dole. W każdym punkcie mierzysz luz na zamku. Jeśli różnice mieszczą się w 0,05mm to tuleja dobra. Tyle. Luz na zamku ma być 0,25-0,3mm.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607337
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję,dobrej jakości pierscienie od lanosa tańsze. Ale parę złotych nie jest problemem. Czytałem ostatnio artykuł o nowych silnikach vw,powodem zadania oleju były zbyt cienkie pierscienie olejowe. W lanosach problemów ze znikaniem oleju nie ma,więc taka modyfikacja mogłaby rozwiązać problem. Ponieważ nic na temat opla nie znalazłem,postanowiłem zapytać. Przy prawie 300kk przebiegu można by myśleć raczej o wymianie silnika,jednak myślę,że po takim przeszczepie i zregenerowaniu głowicy nie wyciągał bym bagnetu między wymianami oleju.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607338
Udostępnij na innych stronach

 

 

dobrej jakości pierscienie od lanosa tańsze

DU nigdy nie miało dobrej jakości części. Kupiona ORYGINALNA końcówka drążka w ASO Daewoo Oreńczuk Gliwice wytrzymała rok. Kupiony zamiennik Febiego z Kadetta przetrwał do końca - ponad 3 lata.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607340
Udostępnij na innych stronach

Pomiar ciśnienia oleju niewiele powie o kondycji silnika - poda tylko informację o stanie pompy oleju i panewek. To można stwierdzić naocznie podczas oględzin silnika.

Sens remontu sprowadza się w prostej linii do określenia stanu tulei cylindrów i to też da się naocznie zrobić na silniku w aucie.

Poczytaj sobie http://forum.samnaprawiam.com/kapitalka-silnika-na-wesolo-czyli-dwoch-macherow-w-akcji-vt6870.htm?highlight=kapitalka++weso%B3o

Jeśli nie ma progów na tulejach i nie są beczką, to nominalne pierścienie (Goetze, Mahle a najlepiej Kolbensmith) i poskładać. Przy okazji demontażu tłoków widać panewki - jak będą dobre i nie porysowane to można zostawić. Jak nie, to dać nowe nominalne. Owal tulei łatwo sprawdzić: wsadzasz nowy pierścień w tuleję w 3 punktach: u góry, w środku i na dole. W każdym punkcie mierzysz luz na zamku. Jeśli różnice mieszczą się w 0,05mm to tuleja dobra. Tyle. Luz na zamku ma być 0,25-0,3mm.

Tak się składa,ze byłem szczęśliwym posiadaczem maluchów i ostatnio hondy civic IV . Pomijając 126 w zelazku byłem zmuszony wymieniać pierscienie. Pomiary srednicowka do 0,01mm i ocenianie stanu panewek nie są mi obce. Zastanawiałem się tylko czy ktoś nie próbował takich przeróbek. Obawiam się,ze jeśli zwiększy się wymiar pierścieni,silnik zacznie się przegrzewac.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607343
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obawiam się,ze jeśli zwiększy się wymiar pierścieni,silnik zacznie się przegrzewac.

Jaki wymiar Ci się zwiększy?

 

Przecież napisałem wyraźnie

 

 

dać nowe nominalne

 

Skoro

 

 

byłem zmuszony wymieniać pierscienie. Pomiary srednicowka do 0,01mm i ocenianie stanu panewek nie są mi obce.

to powinieneś wiedzieć, że nie zwiększasz ŻADNEGO wymiaru stosując nominalny rozmiar pierścieni. Przywracasz je jedynie do stanu fabrycznego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607354
Udostępnij na innych stronach

Jaki wymiar Ci się zwiększy?

 

Przecież napisałem wyraźnie

 

 

Skoro

 

to powinieneś wiedzieć, że nie zwiększasz ŻADNEGO wymiaru stosując nominalny rozmiar pierścieni. Przywracasz je jedynie do stanu fabrycznego.

 

W Victorii olejowe maja 2,5mm,w daewoo 3mm. Stąd konieczność roztaczania tłoka. Będąc dzieckiem dokladaliśmy pierścień w motorynach.Mocniejsza byla,ale się gotowała. Tata kumpla sprawił,ze były 3 pierscienie po 1,5mm. Nie chcę pisać bajek,ale jawka wymiekala. Biorąc pod uwagę, iż wentylator załącza się dość często,stąd moje obawy. Czytałem o bardziej wydajnych pompach, i tak się jednak obawiam. Nie dość,ze nie ma Klimy,to nie chcę wiać ciepłem stojąc w korku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607409
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zrozumiałeś co Arek pisze do ciebie.

Może się okazać że nie będzie oszczędności na pierścieniach.

Myślę że problem leży gdzie indziej, jak wymiary dobre, to zakładaj nominały Opla.

Odpowiedni olej, dobre uszczelnienia i po problemie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607414
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zrozumiałeś co Arek pisze do ciebie.

Może się okazać że nie będzie oszczędności na pierścieniach.

Myślę że problem leży gdzie indziej, jak wymiary dobre, to zakładaj nominały Opla.

Odpowiedni olej, dobre uszczelnienia i po problemie.

Po części muszę przyznać Ci rację. Problemem jest moje lenistwo. Łatwiej dolać oleju,niż bebeszyc silnik. Oszczędności nie szukam,bardzej spokoju. Post założyłem z nadzieją, ze jest ktoś, kto nie boi się ingerować w budowę silnika.
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73602-16-16v-pier%C5%9Bcienie-od-lanosa/#findComment-607429
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności