Skocz do zawartości

Problem z wtryskiem na 4 cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

ale ty jestes uparty :)

podalem ci rozwiazanie na tacy

pomysl logicznie gdyby to sterownik gazu padl to na wstecznym tez bylby problem

miernik w tym przypadku jest za malo czuly zeby okreslic co dzieje sie z wtryskiwaczem

ale to ze rosnie a potem spada jak jest problem to ok to tylko potwierdza problem z

ukladem zamknietym w petli (sterownik gazu -wtryskiwacz-ECU)

co kompletnie nie oznacza ze masz problem ze sterownikiem gazu a raczej z poaczeniem z ktoryms z tych elemetow

tyle teorii

Rozmawialismy przez fona kilka razy i dziwie sie ze nie zrobili tego o co prosilem

przyznaje ze usterka jest bardzo trudna do zdiagnozowania ale ja to przerabialem w Lusi i wiem co pisze

Moze problem jest w tym ze gdybym ja mialbym to zrobic to zajelo by mi to okolo 6-8 godzin mimo tego ze wiem co jest

dlatego chlopaki kombinuja na okretke

a stracili juz pewnie wiecej

rozrzadu sie nie czepiaj , stukowy to konsekwencja braku wtrysku a nie odwrotnie ! skrzynia nie ma nic do rzeczy!

wszystko co miaem w tym temacie do powiedzienia to powiedzialem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/page/2/#findComment-608112
Udostępnij na innych stronach

Maciek... pewnie jestem uparty, ale widzę, że nie mniej niż Ty :P

Pisałem wczoraj, że wiązka kabli pod kolektorem była rozpruta, sprawdzany był każdy kabelek, każda kostka, wtyczka, nie wiem co mam powiedzieć... Gdybym nie sterczał w tym warsztacie godzinami nad nimi to mógłbym się mylić, ale łącznie z dniem dzisiejszym spędziłem tam 3 dni. I wiem co mówię i wiem co było robione... Szkoda, że mam tak małą wiedzę w mechanice, elektryce, elektronice, bo może lepiej bym to opisał. Wiązki kabli do sterowników gazu i silnika były szarpane, targane tak, że aż dziwne, że nic nie urwałem :-D i podczas pracy silnika na postoju nic się nie działo. Cały czas pracował na wszystkie gary.

 

Dzisiaj napisałem o stukowym bo zauważyłem zależność załączanie się stukowego i odcięcia wtrysku. To również było sprawdzane na postoju i podczas jazdy. Czujnik załączał się dość często przy przyspieszaniu podczas jazdy do przodu. Na wstecznym też były momenty, że się załączał, ale zdecydowanie rzadziej i na bardzo krótko. Możliwe, że nawet odcięło wtrysk na jakąś sekundę, ale nie udało mi się tego wyłapać.

 

Maciejka rozumiem, że przerabiałeś to w Lusi, ale sam przyznałeś, że to nie jest reguła : SMILE : Nie twierdze też, że nie masz racji i nie wątpię w to, że wiesz co piszesz... Ja po prostu jestem w kropce....

Może faktycznie mają ten rozrząd źle złożony i to wszystko kaszani... Jutro podjadę do znajomego jak znajdzie 5 min. Poproszę, żeby sprawdził mi ten rozrząd i zobaczymy co będzie.


Irytuje mnie jeszcze to, że tu gdzie mieszkam chyba nie ma nikogo co ma odpowiednie oprogramowanie do tego auta. W warsztacie w którym Sintra była naprawiana mają jakiś tam program do większości aut. Sintra w nim jest, ale tylko 2.2. Łączyć się trzeba pod Vectrą B 2.5 X25XE. Niby to w niczym nie przeszkadza, bo odczyty wydają się być prawidłowe, błędy też są rozpoznawane, a nie jak w niektórych przypadkach jest tylko kod błędu i info, że błąd nieznany, ale to nie jest to...

 

Mój znajomy elektronik ma OP-COMa i u niego też połączyć się da tylko przez VB 2.5, mimo, że Sintra 3.0 w programie jest. Właśnie u niego byłem na diagnostyce skrzyni i oczywiście skrzynię również trzeba było łączyć pod VB. W ogóle skrzynie udało się zdiagnozować tylko na OP-COMie, inne programy nawet jej nie wychwytywały...

Edytowane przez krzychu0483

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/page/2/#findComment-608116
Udostępnij na innych stronach

Mimo tego że wszystko bylo sprawdzane Tak jak pisalem usterka jest bardzo trudna do wychwycenia

Na twoim miejscu żeby nie wbijać sie w kolejne koszty i czas

Wstawił bym dwa baypasy na przewody niebieski i niebiesko czarny od wtrysku 4

od samego wtryskiwacza do wtyczki sterownika gazu Wykluczylo by to problem z połączeniem i zwarciem

Tylko bardzo ważne jest to żeby stare przewody odłączyć całkowicie i przy wtrysku i również przy wtyczce sterownika bo inaczej może nie przynieść to żadnego efektu

I to moim zdaniem Powinieneś zrobić w pierwszej kolejności zanim zaczniecie rozkrecać kolejne elemety silnika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/page/2/#findComment-608128
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość krzychu0483

Trochę to trwało, ale udało się :)

Przyczyną były kabelki wychodzące ze sterownika silnika. Po zdjęciu izolacji ujawnił się kogel mogel jaki tam panował... wystarczyło troszku to uporządkować i Lilka jeździ jak trzeba :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/73640-problem-z-wtryskiem-na-4-cylindrze/page/2/#findComment-610236
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności