Skocz do zawartości
vianco

Wymiana płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś stwierdziłem że wymienię w końcu płyn chłodniczy ponieważ w poprzednim już za dużo było dolewki z wody i wolałbym uniknąć jakiegokolwiek przymarzania zimą i napotkalem problem tj po spuszczeniu starego płynu uzupełniłem układ wlewajac 5 l po jednej dolewce i stan jest idealny, auto nagrzalem oczywiście do 90st ale wentylator nie drgnal nawet.

W układzie powinno być 6,8 l z tego co się orientuję.Możliwe że prawie 2 l starego płynu się jeszcze ustalo? Dodam że termostat mam walniety ale w stanie otwartym jest.

Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik jaki?Zeby dokładnie wymienic plyn trzeba tez pompe wody zdemontowac, z nagrzewnicy wydmuchac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam nic dodatkowo nie demontowalem stąd to pytanie. Silnik z17dth


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy da rade wyssac płyn.Pytałem tez na forum jak spuscic całkowicie płyn ale nikt mi nie odpowiedział.U mnie podobnie do wymiany wystarczy 5 litry, natomiast gdy padła po wymianie pompy 5 litry to za mało.'

Ps.dlaczego podczas wymiany plynu nie wymieniłes termostatu?

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym termostatem to dziwna sprawa bo on albo działa prawidłowo albo zacina się i jest w trybie otwartym, zamówiłem termostat nowy ale nie zdążył przyjść na weekend. Wymienię w tyg, najwyżej popuszcze trochę płynu bo mam go w dostatku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy mi sie osobiscie nie zdarzyło by termostat zepsuł sie w pozycji zamkniętej(na szczescie).Przez trzy lata juz drugi.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem taką przygodę w audi a4 2,5 tdi że był zamknięty ale aby tam wymienić termostat to trzeba było zdemontować cały przód silnika, w domowych warunkach nie było szans tego wymienić, koszt roboty jak dobrze pamiętam 400-500 zł za głupi termostat warty 100 zł a jak już w końcu wymieniłem to ukradli mi auto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic dziwnego ze wentylator nie wystartowal

wymien ten termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko przed założeniem nowego sprawdź go w garnku z wodą na piecu czy się otworzy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już przyszedł, spóźniony o cały jeden dzień, wszystko jest ok i jutro się zajmę montażem bo dziś trochę deszczowo we Wrocławiu to nie ma co się przemeczac zbytnio :)

Koledzy jak płyn jest nowy,nie śmigany i aby go za wiele nie zlac to wystarczy że wypompuje go ze zbiorniczka plus ewentualnie to co w wezach się ostalo prawda? Nic poniżej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być za mało. Termostat jest w głowicy, musisz spuścić płyn poniżej poziomu termostatu. Przecież możesz spuścić, a potem wlać z powrotem przecedzając np. przez malarskie sitko do farby, gęstą pończoche itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zlać do wysokości termostatu wystarczy.

A potem uzupełnić i odpowietrzyć układ, dolać ile braknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całego zlewac nie ma co bo za dużo ucieknie bo jak odkrece nakretke z chłodnicy to płyn się spuszcza kilkoma wyjściami i nie złapie go bo leci po całej osłonie silnika :)pobawie się jakaś konkretna strzykawka i wciągne ile się da powoli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kanał - zdjąć osłonę - odpiąć dolny przewód z chłodnicy i do pojemnika złapać ile się da. Litr płynu to maks 10 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jeszcze ten kanał był dostępny... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak AH, ale np w AG nie trzeba kanału, wystarczy dokupic weżyk i spuscic kranikiem do pojemnika np po plynie

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie powinno się też tak udać, spróbuję jutro to sprawdzę czy całość tak zejdzie czy coś tam ucieknie bokiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak się jakiś gumowy przewód na kranik zapnie to 95% płynu spokojnie wróci, termostat wymieniłem ale narazie grzeje max 87 st, jak dobrze kojarzę wentylator koledzy dopiero od ok 95st powinien się załączyć co bo mam ciszę w eterze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temp otwarcia termostatu to 89st, zeby wentylator sie załaczył w tym silniku he he trzeba poczekać : SMILE :

Edytowane przez mk5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś mi dużo płynu ubyło w zbiorniku wyrownawczym, myślałem że nowa uszczelka termostatu przepuszcza ale jest sucho. Dziwne bo nie sądzę aby mi aż z litr płynu uciekł przy spuszczeniu,dolalem litr i trzeba sprawdzić za jakiś czas jak stan wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.