Gość radzio06 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Witam, jestem tu świeży i mam mały problemik i potrzebuje pomocy .Posiadam Corse D 2007r 1.4 benz ze zwykła aurtomatyczną skrzynią biegów. Przebieg 120 tys km.Problem sporadyczny lecz czasami nasilający się.Po zapaleniu silnika przyciskam hamulec i chcę zmienić położenie dźwigni biegów z pozycji P i wtedy następuje blokada, że nie mogę dzwignią ruszyc. Czasami poprzyciskam pare razy hamulec, parę razy popróbuje i puści a czasami wystarczy dodać odrobinkę gazu, przycisnąć hamulec i też puści może zbieg okoliczności.Jest tak, że przez kilka dni się to nie zdarzy a jest tak, że raz na dzień albo przez cały dzień się tak blokuje.Rozebrałem mieszek dzwigni biegów i tam jest wszystko ok, jest taka opcja ze jeżeli zablokuje mi P to wystarczy, że nacisnę w dół taki żółty plastik koło dzwigni biegów ( widoczny tylko po rozebraniu mieszka) i blokada ustępuje. Pod tym żółtym plastikiem jest takie małe białe kółko na pręciku, któe po naciśnieciu hamulca wysuwa sie w prawo w stronę pasażera i następuje odblokowanie P, lecz nie zawsze po nacisnieciu hamulca ono się wysuwa badz wysunie i od razu schowa, i własnie wtedy jak to kółko się nie wysuwa to jest ta blokada i nie mogę przelaczyc z P.Czy to wina czujnika/automatu stopu? Dodam, że stop jest cały czas, czujnik na oko pracuje prawidłowo, po nacisnieciu hamulca wysuwa sie.Prawidłowo jak naciskam hamulec i trzymam reke na lewarku to czuje po rece "pstrykniecie" i wtedy wiem ze to "kółko " sie wysuneło i że przełacze z P a jak tego nie czuje to wiem ze jest blokada.Pomoże ktoś? Bo chcę to ogarnąc.Skrzynia przelacza biegi ok, jak jest zimny to moze na drugi bieg nie przelacza tak plynie nie odczuwalnie, troszkę szsarpnie ale na ciepłym jest ok.Ponadto jest coś takiego, zawsze i tylko po odpaleniu silnika i po ujechaniu pierwszych metrów przy osiagnieciu odpowiednich obrotów słychać od strony skrzyni takie " łułułu" przez 2 sekundy podobny dzwiek do huczaceo łożyska , ale to tylko po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów. Może corsy z automatami tak maja? Się uzbrajają czy cos? Nie mam pojecia.Olej w skrzyni mam do wymiany, bo jest koloru ciemnego i smierdzi spalenizną troche.Proszę o pomoc. Edytowane 25 Grudnia 2015 przez radzio06   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Lewarek posiada zabezpieczenie w postaci zapadki elektromagnetycznej. Albo styki zapadki są niepoprawne, albo automat stopu się kończy. Działa to tak, że naciskając na hamulec napięcie idzie na światła stopu oraz na ten elektromagnes przy lewarku. Jeśli napięcia nie ma, elektromagnes nie zwolni blokady lewarka. Domowy sposób: wyczyścić łączówki elektromagnesu przy lewarku. Jeśli pomoże, jest winowajca, jeśli nie, to najprawdopodobniej automat stopu - jest dwusekcyjny. Światła stopu mogą działać poprawnie, a pomimo to może być uwalony. Nic innego raczej nie widzę jako przyczyny problemu - wątpię, aby sam elektromagnes był uszkodzony. Skrzynia automatyczna żadna się nie uzbraja - to nie Star Wars. Olej natychmiast wymienić, jak wali spalenizną. Miejmy nadzieję, że nie jest jeszcze za późno na to.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radzio06 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 (edytowane) Lewarek posiada zabezpieczenie w postaci zapadki elektromagnetycznej. Albo styki zapadki są niepoprawne, albo automat stopu się kończy. Działa to tak, że naciskając na hamulec napięcie idzie na światła stopu oraz na ten elektromagnes przy lewarku. Jeśli napięcia nie ma, elektromagnes nie zwolni blokady lewarka. Domowy sposób: wyczyścić łączówki elektromagnesu przy lewarku. Jeśli pomoże, jest winowajca, jeśli nie, to najprawdopodobniej automat stopu - jest dwusekcyjny. Światła stopu mogą działać poprawnie, a pomimo to może być uwalony. Nic innego raczej nie widzę jako przyczyny problemu - wątpię, aby sam elektromagnes był uszkodzony. Skrzynia automatyczna żadna się nie uzbraja - to nie Star Wars. Olej natychmiast wymienić, jak wali spalenizną. Miejmy nadzieję, że nie jest jeszcze za późno na to. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Edytowane 26 Grudnia 2015 przez rafalgrzegorz Powtórzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Jprdl... ale post...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radzio06 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Nie rozumię w czym jest problem? Daje odpowiedz a wogóle jej nie widzę i nie wiem czy jest dodana czy nie... A Ty zaraz unosisz sie honorem i używasz cenzurowanych przekleństw. Troszkę wyrozumiałości.... Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Zobacz, co napisałeś: Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. ArKos, dnia 25 Gru 2015 - 21:35, napisał: Lewarek posiada zabezpieczenie w postaci zapadki elektromagnetycznej. Albo styki zapadki są niepoprawne, albo automat stopu się kończy. Działa to tak, że naciskając na hamulec napięcie idzie na światła stopu oraz na ten elektromagnes przy lewarku. Jeśli napięcia nie ma, elektromagnes nie zwolni blokady lewarka. Domowy sposób: wyczyścić łączówki elektromagnesu przy lewarku. Jeśli pomoże, jest winowajca, jeśli nie, to najprawdopodobniej automat stopu - jest dwusekcyjny. Światła stopu mogą działać poprawnie, a pomimo to może być uwalony. Nic innego raczej nie widzę jako przyczyny problemu - wątpię, aby sam elektromagnes był uszkodzony. Skrzynia automatyczna żadna się nie uzbraja - to nie Star Wars. Olej natychmiast wymienić, jak wali spalenizną. Miejmy nadzieję, że nie jest jeszcze za późno na to. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. ArKos, dnia 25 Gru 2015 - 21:35, napisał: Lewarek posiada zabezpieczenie w postaci zapadki elektromagnetycznej. Albo styki zapadki są niepoprawne, albo automat stopu się kończy. Działa to tak, że naciskając na hamulec napięcie idzie na światła stopu oraz na ten elektromagnes przy lewarku. Jeśli napięcia nie ma, elektromagnes nie zwolni blokady lewarka. Domowy sposób: wyczyścić łączówki elektromagnesu przy lewarku. Jeśli pomoże, jest winowajca, jeśli nie, to najprawdopodobniej automat stopu - jest dwusekcyjny. Światła stopu mogą działać poprawnie, a pomimo to może być uwalony. Nic innego raczej nie widzę jako przyczyny problemu - wątpię, aby sam elektromagnes był uszkodzony. Skrzynia automatyczna żadna się nie uzbraja - to nie Star Wars. Olej natychmiast wymienić, jak wali spalenizną. Miejmy nadzieję, że nie jest jeszcze za późno na to. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Pisałem. PRZY LEWARKU jest. Zdemontuj górę i zobaczysz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radzio06 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Przepraszam za te posty, ale dawałem napisz i nie dodawało mi dlatego stad tyle takich samych postów. Teraz dopiero zobaczyłem. Ehhh ok. Dzięki za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Przepraszam za te posty, ale dawałem napisz i nie dodawało mi dlatego stad tyle takich samych postów. Teraz dopiero zobaczyłem. Ehhh ok. Dzięki za pomoc. Po napisaniu postu zdarzyć się może że się post nie wyświetli. Warto wtedy odświeżyć stronę a nie ponownie pisać czy poprawiać. Każda powtórka powoduje że post jest traktowany jako spam i ty go nie zobaczysz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616845 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radzio06 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Kolego, z 15 razy odświeżałem, wychodziłem z forum, wylogowywałem się i nic, nie pokazywało mi tego co dodałem, I dlatego więc nie widziałem czy dodało czy nie. Nie jestem z pierwszej łapanki i aż taki nie kumaty nie jestem ale ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drahe Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Sprawdź błędy jak winowajcą jest przełącznik stopu to błąd na pewno będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616916 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.