Skocz do zawartości

Corsa D 1.4 zwykly automat - Problem ze zmianą z P


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu świeży i mam mały problemik i potrzebuje pomocy .

Posiadam Corse D 2007r 1.4 benz ze zwykła aurtomatyczną skrzynią biegów. Przebieg 120 tys km.


Problem sporadyczny lecz czasami nasilający się.

Po zapaleniu silnika przyciskam hamulec i chcę zmienić położenie dźwigni biegów z pozycji P i wtedy następuje blokada, że nie mogę dzwignią ruszyc. Czasami poprzyciskam pare razy hamulec, parę razy popróbuje i puści a czasami wystarczy dodać odrobinkę gazu, przycisnąć hamulec i też puści może zbieg okoliczności.

Jest tak, że przez kilka dni się to nie zdarzy a jest tak, że raz na dzień albo przez cały dzień się tak blokuje.

Rozebrałem mieszek dzwigni biegów i tam jest wszystko ok, jest taka opcja ze jeżeli zablokuje mi P to wystarczy, że nacisnę w dół taki żółty plastik koło dzwigni biegów ( widoczny tylko po rozebraniu mieszka) i blokada ustępuje. Pod tym żółtym plastikiem jest takie małe białe kółko na pręciku, któe po naciśnieciu hamulca wysuwa sie w prawo w stronę pasażera i następuje odblokowanie P, lecz nie zawsze po nacisnieciu hamulca ono się wysuwa badz wysunie i od razu schowa, i własnie wtedy jak to kółko się nie wysuwa to jest ta blokada i nie mogę przelaczyc z P.

Czy to wina czujnika/automatu stopu? Dodam, że stop jest cały czas, czujnik na oko pracuje prawidłowo, po nacisnieciu hamulca wysuwa sie.

Prawidłowo jak naciskam hamulec i trzymam reke na lewarku to czuje po rece "pstrykniecie" i wtedy wiem ze to "kółko " sie wysuneło i że przełacze z P a jak tego nie czuje to wiem ze jest blokada.


Pomoże ktoś? Bo chcę to ogarnąc.

Skrzynia przelacza biegi ok, jak jest zimny to moze na drugi bieg nie przelacza tak plynie nie odczuwalnie, troszkę szsarpnie ale na ciepłym jest ok.

Ponadto jest coś takiego, zawsze i tylko po odpaleniu silnika i po ujechaniu pierwszych metrów przy osiagnieciu odpowiednich obrotów słychać od strony skrzyni takie " łułułu" przez 2 sekundy podobny dzwiek do huczaceo łożyska , ale to tylko po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów. Może corsy z automatami tak maja? Się uzbrajają czy cos? Nie mam pojecia.

Olej w skrzyni mam do wymiany, bo jest koloru ciemnego i smierdzi spalenizną troche.


Proszę o pomoc.

Edytowane przez radzio06

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/
Udostępnij na innych stronach

Lewarek posiada zabezpieczenie w postaci zapadki elektromagnetycznej. Albo styki zapadki są niepoprawne, albo automat stopu się kończy. Działa to tak, że naciskając na hamulec napięcie idzie na światła stopu oraz na ten elektromagnes przy lewarku. Jeśli napięcia nie ma, elektromagnes nie zwolni blokady lewarka.

Domowy sposób: wyczyścić łączówki elektromagnesu przy lewarku. Jeśli pomoże, jest winowajca, jeśli nie, to najprawdopodobniej automat stopu - jest dwusekcyjny. Światła stopu mogą działać poprawnie, a pomimo to może być uwalony.

Nic innego raczej nie widzę jako przyczyny problemu - wątpię, aby sam elektromagnes był uszkodzony.

 

Skrzynia automatyczna żadna się nie uzbraja - to nie Star Wars. Olej natychmiast wymienić, jak wali spalenizną. Miejmy nadzieję, że nie jest jeszcze za późno na to.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616775
Udostępnij na innych stronach

Lewarek posiada zabezpieczenie w postaci zapadki elektromagnetycznej. Albo styki zapadki są niepoprawne, albo automat stopu się kończy. Działa to tak, że naciskając na hamulec napięcie idzie na światła stopu oraz na ten elektromagnes przy lewarku. Jeśli napięcia nie ma, elektromagnes nie zwolni blokady lewarka.

Domowy sposób: wyczyścić łączówki elektromagnesu przy lewarku. Jeśli pomoże, jest winowajca, jeśli nie, to najprawdopodobniej automat stopu - jest dwusekcyjny. Światła stopu mogą działać poprawnie, a pomimo to może być uwalony.

Nic innego raczej nie widzę jako przyczyny problemu - wątpię, aby sam elektromagnes był uszkodzony.

 

Skrzynia automatyczna żadna się nie uzbraja - to nie Star Wars. Olej natychmiast wymienić, jak wali spalenizną. Miejmy nadzieję, że nie jest jeszcze za późno na to.

 

 

Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów,

Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje?

Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma???

Bardzo dziękuje za pomoc.

Edytowane przez rafalgrzegorz
Powtórzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616804
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumię w czym jest problem???? Daje odpowiedz a wogóle jej nie widzę i nie wiem czy jest dodana czy nie... A Ty zaraz unosisz sie honorem i używasz cenzurowanych przekleństw. Troszkę wyrozumiałości....


Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów,

 

Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje?

 

Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma???

 

 

Bardzo dziękuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616827
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, co napisałeś:

 

 

 

Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. ArKos, dnia 25 Gru 2015 - 21:35, napisał: Lewarek posiada zabezpieczenie w postaci zapadki elektromagnetycznej. Albo styki zapadki są niepoprawne, albo automat stopu się kończy. Działa to tak, że naciskając na hamulec napięcie idzie na światła stopu oraz na ten elektromagnes przy lewarku. Jeśli napięcia nie ma, elektromagnes nie zwolni blokady lewarka. Domowy sposób: wyczyścić łączówki elektromagnesu przy lewarku. Jeśli pomoże, jest winowajca, jeśli nie, to najprawdopodobniej automat stopu - jest dwusekcyjny. Światła stopu mogą działać poprawnie, a pomimo to może być uwalony. Nic innego raczej nie widzę jako przyczyny problemu - wątpię, aby sam elektromagnes był uszkodzony. Skrzynia automatyczna żadna się nie uzbraja - to nie Star Wars. Olej natychmiast wymienić, jak wali spalenizną. Miejmy nadzieję, że nie jest jeszcze za późno na to. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. ArKos, dnia 25 Gru 2015 - 21:35, napisał: Lewarek posiada zabezpieczenie w postaci zapadki elektromagnetycznej. Albo styki zapadki są niepoprawne, albo automat stopu się kończy. Działa to tak, że naciskając na hamulec napięcie idzie na światła stopu oraz na ten elektromagnes przy lewarku. Jeśli napięcia nie ma, elektromagnes nie zwolni blokady lewarka. Domowy sposób: wyczyścić łączówki elektromagnesu przy lewarku. Jeśli pomoże, jest winowajca, jeśli nie, to najprawdopodobniej automat stopu - jest dwusekcyjny. Światła stopu mogą działać poprawnie, a pomimo to może być uwalony. Nic innego raczej nie widzę jako przyczyny problemu - wątpię, aby sam elektromagnes był uszkodzony. Skrzynia automatyczna żadna się nie uzbraja - to nie Star Wars. Olej natychmiast wymienić, jak wali spalenizną. Miejmy nadzieję, że nie jest jeszcze za późno na to. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc. Auto ma przejechane oryginalnie 120 tys km, serwis co roku tylko na ASO OPEL. Olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany, jest podczarniały i smierdzący dlatego chce wymienić jak najszybciej. Skrzynia przełaćza ok bez problemów, Co do elektromagnesu to go sprawdzę, tylko jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje? Co do dzwieku skrzyni przy pierwszym odpaleniu i przejechaniu kilku metrów to tylko w moim przypadku to wystepuje??? Nikt więcej tak nie ma??? Bardzo dziękuje za pomoc.

 

 

 

jak on wygląda i gdzie dokładnie się znajduje?

Pisałem. PRZY LEWARKU jest. Zdemontuj górę i zobaczysz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616830
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za te posty, ale dawałem napisz i nie dodawało mi dlatego stad tyle takich samych postów. Teraz dopiero zobaczyłem. Ehhh ok. Dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616835
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za te posty, ale dawałem napisz i nie dodawało mi dlatego stad tyle takich samych postów. Teraz dopiero zobaczyłem. Ehhh ok. Dzięki za pomoc.

Po napisaniu postu zdarzyć się może że się post nie wyświetli.

Warto wtedy odświeżyć stronę a nie ponownie pisać czy poprawiać.

Każda powtórka powoduje że post jest traktowany jako spam i ty go nie zobaczysz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616845
Udostępnij na innych stronach

Kolego, z 15 razy odświeżałem, wychodziłem z forum, wylogowywałem się i nic, nie pokazywało mi tego co dodałem, I dlatego więc nie widziałem czy dodało czy nie. Nie jestem z pierwszej łapanki i aż taki nie kumaty nie jestem ale ok.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74375-corsa-d-14-zwykly-automat-problem-ze-zmian%C4%85-z-p/#findComment-616852
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności