Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam parę pytań może to zabrzmieć prostych ale wolę zapytać i się upewnić. Mam zamiar zabrać się do wymiany paska wielorowkowego, oraz przy okazji osuszacza klimatyzacji,wypełnień piankowych pod zderzakiem przód, oraz reflektora przód w moim aucie jak w opisie.

- czy przy okazji wymiany paska wielorowkowego wymienić sobie też rolkę napinacza?

- czy ktoś z kolegów wie jakim momentem (Nm) dokręcić tą śrubę na rolce napinacza, pytam ponieważ nie znalazłem nigdzie odpowiedzi, a może gdzieś jest tylko przeoczyłem ?

Dziękuję za wszystkie udzielone Mi odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74394-rolka-napinacza-paska-wielorowkowego/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć

 

Lesiu?.Po zdjęciu paska wielorowkowego możesz sam organoleptycznie sprawdzić jego stan (napinacza).Czy nie ma nadmiernych luzów,czy nie szumi podczas obracania nim,czy obraca się swobodnie.To jest praktycznie to samo co zwykłe łożysko.Jeżeli jest wszystko ok to można swobodnie zostawić ten napinacz.To nie jest pompa wody do której jest utrudniony dostęp w wielu silnikach np. podczas wymiany rozrządu.Ten napinacz jest na wierzchu i nie ma żadnego problemu z jego szybką wymianą.Dokręca się z wyczuciem nie na chama.Nie jest Ci do tego potrzebny klucz dynamometryczny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74394-rolka-napinacza-paska-wielorowkowego/#findComment-617002
Udostępnij na innych stronach

Odkrec napinacz jak juz i tak bedziesz mial to na wierzchu, ocen lozysko rolki napinacza, dosmaruj ewnetualnie i zotaw. Polata jeszcze sporo lat. Jelsi szumi i sa nadmierne luzy na lozysku to do wymiany. Dokrec reką jedna a nie dwoma z mega siłą i bedzie okej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74394-rolka-napinacza-paska-wielorowkowego/#findComment-617015
Udostępnij na innych stronach

A tak z drugiej strony patrząc na temat napinacza,to zastanawiam się dlaczego producenci samochodów nie stosują jako napinacza zwykłego łożyska krytego z odpowiednim mocowaniem (to nie jest problemem) ewentualnie łożyska dwurzędowego?.Trwalsze i co najważniejsze duuużo tańsze.Musisz do nas przyjechać i kupić ?.I idąc dalej tym sposobem myślenia producenci samochodów doskonale wiedzą,że są zamienniki innych firm.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74394-rolka-napinacza-paska-wielorowkowego/#findComment-617326
Udostępnij na innych stronach

zapomniałeś o paskowych, że tam jest właśnie na zwykłych 2RS

No tak...faktycznie zapomniałem.Myślałem o samochodach takich młodszych rocznikowo.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74394-rolka-napinacza-paska-wielorowkowego/#findComment-617333
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki chłopaki za odpowiedzi. No i wziąłem moją wiki do warsztatu garażowego :), rozebrałem cały przód i sobie stoi. Dodam że na tym napinaczu to mam klucz 15, a najlepszy numer że do ściągnięcia paska muszę wywalić podporę silnika, bo mam klimę a pasek przechodzi właśnie pod nią tam potrzebny jest klucz 16.

Na razie stoi rozebrana nie spieszy mi się bo garaż mam murowany,trochę zaczyna być zimnawo :) jak mam chęć, i żonka marudzi za bardzo:), to idę sobie coś pogrzebać, zamówiłem zabawki do wymiany osuszacz, rolkę, wypełnienia pod zderzak przedni, a wiadomo koniec roku i w nowym dopiero do odbioru. Po przed poskładaniem wszystkiego do kupy, zamówię gościa do klimy z przyjazdem na miejsce do ponownego nabicia, mam zamiar,przy okazji zrobić konserwację całego spodu, wymienić linki ręcznego, wydech na nowy, tarcze klocki tył i przód, zmienić płyn hamulcowy na nowy. Nareszcie powoli się za to zabieram bo wiecznie czasu mało i praca, a teraz jak już rozebrana na części pierwsze to czas zacząć działać powoli i sukcesywnie, bo i postanowienie noworoczne jest u mnie dać mojej babci viki nowe życie, no i lakierowanie będzie na drugi rok całej viki, a i przekazanie synowi autka jak zrobi prawko na drugi rok, bo szkoda go oddawać lub sprzedać byle komu a służy mi dobrze, no i syna jako młodego kierowcę nie będzie stać aby coś kupić a tu będzie wiedział co ma i czym jeździ. A Ja dalej zostanę wierny oplowi bo mi się podoba i przesiądę się na VC też benzynę taki mam plan :)

 

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tej podpory silnika czy muszę rozkręcić poduszkę przymocowaną do podpory i dopiero podporę ? Jaki nr. klucza potrzebowałbym aby ją odkręcić od mocowania podpory?

 

Dzięki jeszcze raz wszystkim za podpowiedzi i życzę wszystkim oplowiczom z forum i nie tylko Szczęśliwego Nowego Roku 2016.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74394-rolka-napinacza-paska-wielorowkowego/#findComment-617401
Udostępnij na innych stronach

Witam

No wesol tego to ja nie wiem a chciałbym się też dowiedzieć, zawsze czegoś nowego bym się dowiedział.

A co do mojego wozidła to: pasek ściągnięty, rolka od napinacza odkręcona, nadaje się do wymiany niestety bo słychać kulki w środku jak się nią pokręci jak smok, myślę że jeszcze trochę by pojeździła i szlag by ją trafił, i niestety stoi bo byłem dzisiaj w sklepie i nic nie zamówiłem, bo niestety rolki brak w ogóle nie pokazywało w katalogu a goguś sprzedawca to taki ciemny w tych częściach że właściciel zaproponował mi pracę :), po luźnej rozmowie na warsztacie z jego mechanikami :). W ogóle to twierdził uparcie że część występuje tylko i wyłącznie w całości, no to mnie tym całkowicie rozbawił normalnie, nic nie kumaty gostek, siedziałem tam z 1-ną godzinę, podając mu konkretne dane wozu, nazwy części jak na tacy wraz ze zdjęciami w komórce co mi konkretnie potrzeba i jakie graty i inne detale to nic a nic nie zrobił aż ten szef się w....... ił. To była porażka normalnie. W innym sklepie zmówiłem to wszystko sprawnie i w ciągu 45 minut to co było mi potrzebne.

A co do ściągania paska wielorowkowego w aucie z klimą jak Moje to nie trzeba odkręcać łapy silnika ! Mi to zajęło sporo czasu zanim zaskoczyłem jak to zrobić bo każdy pisze że niestety ale łapę trzeba zdjąć, a to niestety nie jest prawdą. Zanim zaskoczyłem co jest grane to urobiłem się jak wół, a teraz to za drugim razem jak będę robił to max 30 minut i pasek zrobiony :),no tego bym się nie spodziewał że to takie proste może być. Teraz tak sobie pomyślałem że mogłem porobić zdjęcia opisać wszystko i byłby tutek jak ta lala, na pewno by się komuś przydał, ale to jeszcze nic straconego bo auto rozebrane stoi w garażu dopóki ne odbiorę części zamówionych ze sklepu to niestety ale nie poskładam.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/74394-rolka-napinacza-paska-wielorowkowego/#findComment-617679
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności