Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Witam wszystkich, Mam problem z Corsą X12XE ( 99' ) po wymianie silnika. Zrobiłem trasę 150 km od mechanika - wszystko niby ok. Kilka dni później odpaliłem auto w mieście i szarpie przy 3 biegu a do tego jest mułowaty. Pojechałem na diagnostykę: P0650 Występuje ( 4 ) Przerwany obwód lampki kontrolnej ( spalona lampka CE to wiem ) P0130 Nie występuje ( 2 ) Za niskie napięcie obwodu sensora 02 P0130 Nie występuje ( 4 ) O2 Sensor otwarty obwód Widziałem tematy nt. P0130 ale nie widziałem aby ktoś miał dwa razy ten błąd z nawiasem 2 i 4. Moze mi ktoś wyjaśnić czy to dot. lambdy odnośnie czunika czy grzałki? Spalanie w trasie na poziomie 10l/100 km. Nagrałem film z odczytu parametrów mogę wrzucić jeśli to pomoże. Edytowane 8 Stycznia 2016 przez S_Patryk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) To jest jakiś brak styku na wtyczce od sondy(Nieprawidłowe działanie obwodu).Nie występuje oznacza że był kiedyś.Skasuj je i zobaczysz co wywali. Edytowane 8 Stycznia 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/#findComment-618456 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 To jest jakiś brak styku na wtyczce od sondy(Nieprawidłowe działanie obwodu). Zaśniedziałe styki np.? Odczyt był robiony na biegu jałowym i obroty są prawidłowe tak samo odpalanie itd. Auto stało 2 tyg w grudniu rozebrane (silnik) na dworze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/#findComment-618458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Tak ale ta lampka i te pozostałe to może być też uszkodzenie wiązki.Najpierw ja bym przedzwonił kable od sondy i od lampki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/#findComment-618459 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Lampka na pewno była spalona przed wymianą silnika. Z lambdą raczej nie miałem problemu na starym silniku. Tego błędu nie widziałem do tej pory. Pojawil się dopiero po wymianie silnika. Popraw mnie jeśli się mylę: lambda nie stykała komputer załadował wartości domyślne wzrosło spalanie i spadła elastyczność. Wrzucę za chwilę dane odczytane tech2.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/#findComment-618465 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Mogło tak być.W trybie awaryjnym masz w Op-comie wyświetlany opis :zmniejszona moc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/#findComment-618469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Po wykasowaniu błędu nie był już mułowaty. To było odczuwalne od razu. Poniżej parametry z Tech2. Pogrubiłem kilka parametrów co do których mam wątpliwości. Temeratura powietrza w 32* ? Sonda lambda na jałowych ma stale 380 mV kiedy techem przewijano w dół napięcie cały czas to samo. No i napięcie oraz ilość powietrza przepływomierza jest poprawne ? Napięcie akumulatora 14.2 V Sygnał urządzenia unier ODEBRANE Prędkość silnika 840-880 obr/min Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V TPS sygnał (potencjomet 0.82 V Kąt przepustnicy 5* Przekaźnik biegu jałow Zamknięty 0V Sym. przełącznik pełneg Nieaktywny Przepływomierz powietrz 1.48 V Temperatura środka chło 95* Temperatura środka chło 0.90V Temperatura powietrza w 32* C Temperatura powietrza w 3.02V Typ silnika 4 cylinder Kodowanie przekładni Przeł. mechan. Przełącznik Park/Neutra P - N 0V Przełącznik Info A/C <S Nieaktywne 0V Przełącznik sprężarki A Nieaktywne 0V Sensor halla Aktywny Cewka zapłonowa 1 Ładunek Cewka zapłonowa 2 Ładunek Cewka zapłonowa 3 Ładunek Cewka zapłonowa 4 Ładunek Sygnał stukania Nieaktywny Opóźnienie spalania stu 0 CA Solenid EGR (recylkura 0% Wartość rzeczywista poz 0.92V Zawor wentylacji zbiorn 4% O2 Sensor 380 mV O2 Pętla sensora Otwarte Stosunek powietrze/pali Uboga Integrator pętli O2 128 kroki O2 Przepustnica BLM bie 152 kroki O2 BLM przepustnica czę 113 kroki Pożądane powietrze jało 12 kg/h Rzeczywiste powietrze j 10 kg/h Pożądane jałowe 900 obr.min Sygnał obciążenia silni 2.1 ms TPS Sygnał obciążenia ( 13 kroki kontrola momentu obroto 0% Kontrola momentu obroto Nieaktywny Przekaźnik A/C (System Nieaktywne 12V Puls prędkości pojazdu Nie odebrane 12V Prędkość pojazdu 0 km/h Lampka kontrolna Wył 12V Prędkość impulsów silnika Nieaktywny Obliczony przepływ powietrza 7.9 kg/h Impuls wtrysku 4.2 ms Wyprzedzenie zapłonu 5 CA Napięcie akumulatora 14.3 V Sygnał urządzenia unier Odebrane Urządzenie unieruchamia Aktywny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/#findComment-618471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Niech się jeszcze ktoś wypowie ale moim zdanie masz problem z drugą sondą.Pętla sensora powinna być zamknięta Wprawdzie ta sonda powinna pracować bardzo wolno ale pętla powinna być zamknięta. Edytowane 8 Stycznia 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/#findComment-618473 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Sonda w X12XE jest jedna, cztero przewodowa montowana przed katalizatorem. W innych tematach przyczyną był czasami przepływomierz powietrza, ale nie wiem jak moje powyższe parametry mają się do prawidłowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/#findComment-618476 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) No fakt.Ale ona musi pracować.A ta stoi.Przemierz ją miernikiem.Na zacisk 2 i masa ma być napięcie.Miedzy 1 i 2 ma być 1.9Ohma Edytowane 8 Stycznia 2016 przez adam1954 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/74526-p0130-2-i-4-du%C5%BCe-spalanie-spadek-mocy-cb-12/#findComment-618478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.