Skocz do zawartości

problem ze skrzynia automatyczna signum 3.0 z30 dt


Gość Zalewsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam sigme 2006 r. z30dt 184 km. po zakupie wymienilem uszczelke pod glowica ... pod zaworami ... posiadam teraz problem ze skrzynia a mianowicie zaczeła mi się przycinać i zawieszac ... np normalnie podczas jazdy w miescie na skrzyzowaniu potrafila " probowac startowac " z biegu nr 5 ... poczułem sprzegło kiedy nieswiadomie nacisnalem pedał gazu :-( ... komputer pokazuje blad skrzyni " UKŁAD SPRZĘGŁA PRZETWORNIKA MOMENTOWEGO " ... ktoś ? coś ? ... HELP ! moze ktos z was mial taki problem ... aha oleju nie zdazylem wymienic przed ta awaria ... ale i watpie zeby tylko jego wymiana pomogla sprostać temu problemowi ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydrokinetyk ma dość. Skutkiem tego pod obciążeniem pompa w skrzyni nie jest w stanie wytworzyć należytego ciśnienia. Jak olej śmierdzi spalenizną to może już być za późno na jego wymiane. Generalnie: skrzynia z wozu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydrokinetyk ma dość. Skutkiem tego pod obciążeniem pompa w skrzyni nie jest w stanie wytworzyć należytego ciśnienia. Jak olej śmierdzi spalenizną to może już być za późno na jego wymiane. Generalnie: skrzynia z wozu...

hm .. wiec na poczatek sprawdzic w jakim stanie jest olej .. ok.. jest mozliwosc ze sprawdze to sam ? mam dostep do kanalu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj na forum. Opisywałem już nieraz procedurę wymiany oleju. W tej procedurze jest zawarta kontrola.

a pytanie odnoscnie jesli juz musiał bym wymieniac skrzynie ... wraz z nia spzeglo tez ?? i czy orientujesz sie ile za taki pakiet mniej wiecej sobie znachorzy v6 sobie życzą ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia z wozu nie oznacza jej wymiany - nigdzie tego nie napisałem. Najprawdopodobniej sprzęgło hydrokinetyczne wymaga regeneracji, ale skrzynia również musi być przejrzana. Można zaryzykować i wymienić na początek olej, w sumie nie ma nic do stracenia. Jeśli po wymianie oleju nic się nie poprawi, to wtedy martwić się w związku z wymianą skrzyni.

Co do cen: masz allegro, masz google, masz wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt sprzęgła (regeneracja) 2 tys, regeneracja sterownika 1700 zł wymiana sterownika na nowy okolo 3200 zł.

Kompleksowa naprawa skrzyni powiedzieli mi 6 tysi, i kolejne 160 tys km jazdy.

W google tego nie piszą.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W google tego nie piszą

Błagam...

Regeneracja skrzyni faktycznie te okolice, ale są skrzynie używane i z gwarancją. Połowę ceny max. Sterownik po co wymieniać czy regenerować? Zepsuł sie? Bo błąd wskazuje na kinetyka a nie na sterownik. Kinetyka używanego też można kupić za śmieszne pieniądze.

I te 160kkm to śmiech na sali. Regularna wymiana oleju co 60 kkm i skrzynia polata ponad 250 kkm. Chyba, że autem jeździ kretyn.

Proponuję najpierw wymienić olej i dopiero potem się martwić.

 

W razie czego: skrzynia razem z kinetykiem http://allegro.pl/skrzynia-biegow-automat-af40-tf80sc-opel-3-0-cdti-i5853287718.htmlza 2 klocki

Sam kinetyk http://allegro.pl/sprzeglo-automat-2-0cdti-opel-insignia-zafira-af40-i5131498045.html4 stówy

 

Dobrze zdiagnozować i da się obskoczyć niezbyt wielkim kosztem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błagam...

Regeneracja skrzyni faktycznie te okolice, ale są skrzynie używane i z gwarancją. Połowę ceny max. Sterownik po co wymieniać czy regenerować? Zepsuł sie? Bo błąd wskazuje na kinetyka a nie na sterownik. Kinetyka używanego też można kupić za śmieszne pieniądze.

I te 160kkm to śmiech na sali. Regularna wymiana oleju co 60 kkm i skrzynia polata ponad 250 kkm. Chyba, że autem jeździ kretyn.

Proponuję najpierw wymienić olej i dopiero potem się martwić.

 

W razie czego: skrzynia razem z kinetykiem http://allegro.pl/skrzynia-biegow-automat-af40-tf80sc-opel-3-0-cdti-i5853287718.htmlza 2 klocki

Sam kinetyk http://allegro.pl/sprzeglo-automat-2-0cdti-opel-insignia-zafira-af40-i5131498045.html4 stówy

 

Dobrze zdiagnozować i da się obskoczyć niezbyt wielkim kosztem.

Kolega wie o czym pisze ale widze, że nie wie co to jest skrzynia AF40.

Większość ludzi posiada wozy z DE a tam nikt oleju nie wymieniał bo tak nakazuje producent, stąd awarie już przy przebiegu do 200 tys.

Owszem regularna wymiana co 60 tys przedłuża jej żywotność. Miałem ten problem, zjeździłem masę mechaników i nikt mi nie wmówi teoretycznych wywodów.

Sterowniki sie sypią jak dziewczyny w Tajlandii, wadą jest, gniazda elektrozaworów są aluminiowe i pod wpływem pracy pod ciśnieniem się wypłukują. W sprzegle zablokuje sie przemiennik momentu i do roboty. Skrzynia jak nowa pracuje wyśmienicie, jak nowa. Co do używek, owszem można próbować z gwarancją rozruchową o ile sprzedający podaje faktyczny przebieg tej skrzyni. Najlepiej jest omijać automaty szerokim łukiem. I tak dla formalności, nikt nie wymienia skrzyni bo bo bład wskazuje, jeżdząc autem i widząc zachowanie skrzyni jesteś w stanie zdiagnozować bez kompa co jej dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności