Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pojawił się problem z uruchamianiem silnika, trzeba kręcić co najmniej 3 sek aby zaskoczył, tak na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Wyskoczył błąd czujnika położenia przepustnicy. Całą przepustnice oczyściłem razem z silniczkiem krokowym, czujnik potraktowałem kontakt sprayem, chciałem rozebrać ale łączony na gorąco. Czujnik daje od 1100 ohm do 2500 ohm pomiędzy pinem 2 a masą (pin 1), i na odwrót dla pinu 3 z masą, nie ma dziur leci płynnie. Z tego co czytałem czujnik mieści się w prawidłowym zakresie, wyczytałem także że do czujnika ma lecieć na pierwszy pin masa, drugim powracający sygnał do ecu (0-5v), a na trzeci + 5v. Wydaje mi się że tu jest problem, mase mam, natomiast gorzej z zasilaniem, zamiast 5v jest ok. 2,5v, ponadto napięcie to pojawia się tak na 3 pinie jak i na drugim (a drugim pinem miał niby iść sygnał do ECU, a u mnie z niego leci napięcie), jakby były połączone, odpiąłem wtyczkę przy ECU i sprawdziłem te przewody, zwarcia nie ma.

 

Czy rzeczywiście czujnik musi być zasilany 5v, jeżeli tak to dlaczego u mnie jest zaledwie 2,5v, gdzie szukać przyczyny ? Czy normalne jest że na drugim pinie jest także napięcie 2,5v idące od ECU ? Chciałem początkowo w 3 pin pociągnąć nowe zasilanie z sondy lambda, gdzie jest bite 5v, ale powstrzymało mnie to napięcie na 2 pinie.. To chyba nie jest normalne, czy ECU może być walnięty czy to tylko jakiś awaryjny tryb ? Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika odpinając złącze do czujnika przepustnicy.

 

Pomożecie ? Z góry dzięki za wszelki wysiłek i pomoc, Andrzej

 

PS: Przy niecałych 4500 rpm już odcina zapłon, chyba powinien nieco wyżej.

Edytowane przez andrzej90

 

Według twoich pomiarów wychodzi że problem leży w sterowniku.

 

Tak myślałem i tego się obawiałem, jest jakiś sposób żeby sprawdzić sterownik czy zebrane wiadomości wystarczająco wskazują na jego wadliwe działanie i zbędne jest dalsze sprawdzanie ? Jeżeli to sterownik to da się jakoś go naprawić, zaprogramować od nowa ? A może zmienić ten sterownik ? Tylko skąd pewność że nowy będzie sprawny, czytałem też że trzeba brak w zestawie z pętlą indukcyjna ze stacyjki i jakimś czujnikiem. Auto chodzi coraz gorzej, na jałowym biegu silnik pracuje jak traktor. Jakie będzie najlepsze wyjście ?

 

Bieg jałowy

 

Pin 2-4 ma być 5V

Pin 1-2 ma być 3.9V

Sam czujnik

Pin 2-4 1819 Ohma

Pin 1-2 921-1087 Ohma

 

Dla czujnika położenia przepustnicy:

2-4 5V

3-4 3.9-4.9V przep.zamknięta

3-4 0.1-0.9V przep. otwarta

 

2-4 1819 Ohma

3-4 825 Ohma przep. zamknięta

3-4 2127 Ohma przep. otwarta

Edytowane przez adam1954

 

U mnie czujnik ma 3 piny nie 4, czujnik pokazuje od 1100 Ohma do lekko powyżej 2500 Ohma (2538 coś takiego), nie mogę teraz odnaleźć strony gdzie podana była tolerancja zakresu ale z tego co pamiętam było dla zamkniętej od 900 do 1100 Ohma dla otwartej od 2500 do 2900 Ohma, stąd stwierdziłem że czujnik jest ok, co prawda ma wartości skrajne ale mieści się w tolerancji.

Nie mierzyłem ile daje voltów przy otwartej/zamkniętej bo stwierdziłem że nie ma to sensu. Po pierwsze dlatego że czujnik dostaję o połowę za słabe napięcie robocze niż ma być (2,5v zamiast 5v) czyli nawet na maska otwarty, podawał by owe 2,5v co sterownik odczytywał by jako pół otwarta przepustnica zamiast widzieć że jest całkowicie otwarta. Gdyby tylko napięcie było za niskie, to pociągnął bym nowe zasilanie do czujnika i po kłopocie, niestety oprócz tego jest napięcie na wtyczce pin 2, czyli powrót do ecu, sygnał z czujnika. Tam nie powinno raczej nic być skoro to czujnik ma tu podawać napięcie od 0 do 5 v. A ja mam stale 2,5v, nawet jak odepne czujnik, mam 2,5v na zasilaniu i sygnale. Jak więc sterownik ma odczytywać skoro sam podaje tam napięcie ? Dlatego nie mierzyłem na włączonym czujniku, ani nie ciągłem zasilania, no bo co to da skoro na sygnale już jest napięcie ? Dodaje mały szkic aby rozjaśnić a co mi się rozchodzi.

post-49988-0-73188900-1452697479_thumb.jpg

 

Mam ten sam problem dot. przepustnicy. VB 2.0 16v
W OP-COMie blok wskazujący procent otwarcia przepustnicy wskazuje wziąż około 13-14% Szedłem po nitce do kłębka:

  • przepustnica dobra (podmieniona na dobrą) -brak rezultatu
  • odpiąłem przewód i pomierzyłem napięcia - dokładnie jak u Andrzeja : na dwóch pinach po 2.5V
  • odpiąłem wtyczkę ECU i dzwoniłem po wszystkich przewodach - nie było zwarcia tych kabli ani ze sobą wzajemnie, ani też z innymi przewodami na wiązce
  • kupiłem ECU ze szrotu, bez immo i pestek, żeby móc podmienić ewentualne elementy w ECU, które mogłyby być uwalone. (nic nie wymieniałem jeszcze)
  • Podpiąłem na chwilę zakupione ECU. Oczywiście OP-COM wyrzucił błąd immo. Ale przy takiej konfiguracji sprawdziłem napięcie na wtyczce przepustnicy(przy wpiętym nowym ECU). Okazało się, że na obu pinach nadal jest po 2.5V. W tym momencie zgłupiałem. Jeśli nawet po podpięciu innego używanego ECU na wtyczce nadal jest 2.5V to nie wiem, gdzie teraz mogę szukać ;/

 

silniki x18xe i x20xev cierpia na ''stara instalacje''

na forum opla vectry czy to VU czy VKP

pelno o tym tematow

i takie cyrki przez o sie dzieja

ECU w tych silnikach nie pada tak jak w nowszych 1,8 i 1,6

 

Jeśli chodzi o instalację to jestem spokojny. Kupiłem przewód z metra i zadałem sobie trud, żeby kabel po kablu wymieniać. Niemal cała wtyczka ECU ma sprawne kable. Poza tym dzwoniłem po wtyczce ECU pomiędzy pinami czujnika przepustnicy a innymi pinami i nic. Jak byłoby zwarcie z innym przewodem to coś by wykryło. Dlatego to na 99% nie jest wina instalacji.

 

Sprawdzona. I chyba mam winowajcę. Porównałem piny na wtyczce ECU z kablami, które idą od czujnika. Wyszło, że przepustnica jest podpięta do kompa w miejsca, gdzie normalnie (wg ATODATA) powinien być podpięty czujnik spalania stukowego. Zaświeciła mi się lampka w głowie, że oba wtyki mają 3 piny. I jest bardzo możliwe, że podczas podłączania czujników pomyliłem po prostu kable. Będę to wiedział dziś po 17.
Andrzej, sprawdź czy u Ciebie przypadkiem nie ma problemu zamienionych kabli. Stąd też na wtyczce do przepustnicy brało się ok 2,5V na obu pinach.
Dam jeszcze znać wieczorem, czy rozwiązało to mój problem. (jestem pełen nadziei :)


Dokładnie to co napisałem wcześniej: zamienione przewody. Czujnik spalania stukowego i przepustnica mają identyczne wtyki. Rzeczywiście ECU nie jest wcale tak prosto uwalić. Robiłem jeszcze zabiegi przekładania na płycie ECU układów PAL16V8Q i przerzutnikiem 74HC. Przy okazji zrobiłem zwarcia na pinach. Podłączyłem ECU ale samochód nie startował. Po usunięciu zwarć odpalił normalnie. Więc potwierdzam: nie jest łatwo uwalić ECU :) Andrzej, daj znać jak u Ciebie :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności