Skocz do zawartości

Opel Meriva II 1.6 CDTI


Gość drummer

Rekomendowane odpowiedzi

W12 od 2000r. sprzedano naprawdę sporo. Nie byłbym aż takim optymistą co do porównań ilościowych z nowym 1,6cdti bo to świeży silnik i chyba jest szansa na wtopę. Raptem może ze 2 lata oferowany, a W12 z drobnymi zmianami od ponad 15 lat. Szły w Touaregu, A8, Phaetonie, Bentleyu Continentalu i Silver Spur, no i Golfie GTi.

Pomimo, że to najdroższy silnik to często na zachodzie schodził. Jak ktoś kupuje auto za 200.000 - 250.000 ojro to nie patrzy, że do V8 trzeba dopłacić 15.000 czy tam 20.000 ojro żeby mieć W12.

Osobiście uważam, że na dzień dzisiejszy może 1 warsztat na 20 byłby w stanie coś zrobić przy tym silniku. Zważywszy, że np do wymiany rozrządu trzeba go wytargać z większości aut, w których wychodził, to mamy takie chore ceny. Nie wiem na ile prawdziwe, bo to tylko opinia kolegi, którego kolega robił taki rozrząd i po miesiącu poszukiwań znalazł warsztat, gdzie się tego podjęli i zrobili mu za 6.000 z częściami. Drogie te 450kM.

Czyli mamy łańcuszek drogo kupujesz drogo utrzymujesz. Ten 1,6cdti napawa mnie lekkim niepokojem. Zarówno w kwestiach rozwiązań (i wynikających z tego kosztów eksploatacji) jak i trwałości. To nowa konstrukcja, nie wiadomo jak wytrzymała i odporna, nie znamy ceny żadnych części zamiennych za wyjątkiem pierdół typu filtry czy paski. Nawet sprzęgieł do tego nie ma jak szukałem po sklepach internetowych. A to 2 lata. Niektórzy są w stanie wylatać 150-200kkm w takim okresie czasu. Kolejna kwestia: wtryski. Ile to wytrzyma i jakie drogie będzie w zakupie, skoro zastosowano innowacyjny system wtrysku paliwa powoduje podczas cyklu pracy wtryskiwacza 10-krotne wtryśnięcie paliwa. Skoro obecne wtryski kosztują po 2500-3000 za sztukę to ile toto będzie kosztować? Czy toto będzie się dało regenerować?

Nie wiem czy to niskie zużycie paliwa i rekordowo niskie emisje szkodliwych substancji są tego warte, żeby żenić się z potencjalnym źródłem ogromnych problemów... Dla mnie tego typu silniki nie istnieją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Niedługo więc będzie go w szybkim tempie przybywać na rynku. Jeśli wycofają 2.0 cdti to jeszcze szybciej. Ale z założenia ma on zastępować tylko dwulitrowego diesla w najsłabszej odmianie czyli 130kM. Wychodzi więc, że 2.0 cdti 160 i 195kM będą nadal szły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności