Skocz do zawartości

Corsa b 1.2 16v Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym podmienił listwę. By ło opisane gdzieś jak iskra na wierzchu była w cylindrze już nie.

 

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli nie ma iskry to świeca jest zalewana paliwem i jest mokra.

 

Gość opel_corsa

Skorzystałem z ciepłego dnia i sprawdziłem rozrząd wszystko ok. Zrobiłem test i zapaliłem światła podczas rozruchu przygasły na świeżo naładowanym akumulatorze. Chyba to jednak elektryka.

Edytowane przez opel_corsa

 

No dobrze czyli autko pali, więc wytłumacz dlaczego na placku nie odpalał?

 

Gość opel_corsa

Dziwna sprawa. Czy jest możiwe by rozróżnik za słabo kręcił i to było przyczyną braku zapłonu ?

Jak sprawdzałem rozrząd i kręciłem wałem to mimo wykręconych świec bardzo ciężko szło, czy to normalne ?

 

Ponieważ z rozrządem ok próbowałem odpalić na pych i nic samochód wyhamował porostu. Jak próbuje odpalić to raz są delikatne zapłony a innym razem tylko kreci dodatkowo zaczęły się po pojawiać przeraźliwe piski czasami, chyba rozrusznik załatwiłem tymi próbami. :-(

Edytowane przez opel_corsa

 

Dziwna sprawa. Czy jest możiwe by rozróżnik za słabo kręcił i to było przyczyną braku zapłonu ?

Jak sprawdzałem rozrząd i kręciłem wałem to mimo wykręconych świec bardzo ciężko szło, czy to normalne ?

 

Ponieważ z rozrządem ok próbowałem odpalić na pych i nic samochód wyhamował porostu. Jak próbuje odpalić to raz są delikatne zapłony a innym razem tylko kreci dodatkowo zaczęły się po pojawiać przeraźliwe piski czasami, chyba rozrusznik załatwiłem tymi próbami. :-(

Coś mi tu nie pasuje, silnik bez świec powinien w miarę łatwo się obrócić, bez żadnych, blokad czy pisków.

Może blokować altek, napinacz, skrzynia. Rozrusznik nie jest na stałe połączony z kołem zamachowym.

Pisk może być od łożyska w wale, lub oporowego.

 

 

 

mimo wykręconych świec bardzo ciężko szło, czy to normalne ?

 

Jeżeli był na biegu?

 

Gość opel_corsa

Coś mi tu nie pasuje, silnik bez świec powinien w miarę łatwo się obrócić, bez żadnych, blokad czy pisków.

Może blokować altek, napinacz, skrzynia. ..

 

Bardzo dobre tropy niestety przeczytałem już po próbie ognia. ;)

Sprawdziwszy ustawienia rozrządu i napięcie łańcucha bez obaw wziąłem go na hol i przewiozłem po okolicy na trzecim biegu.

Efekt kupa spalenizny i zerwany pasek i wtedy samochód ożył. Zero błędów pali od kopa. : SMILE :

 

Kluczowy w diagnostyce okazał się ten opór przy rozruchu. Rozrusznik kręcił jakby nie miał siły. Winny był alternator który się zablokował i pasek ślizgał się po rolce a silnik nie miał siły zaskoczyć z uwagi na duże opory stąd też ten przeraźliwy pisk.

 

Alternator do wymiany / regeneracji i nowy pasek. Mam nadzieje że ta próba ognia autku nie zaszkodziła.

 

Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez opel_corsa

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności