Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość motortrader2

Witam, dzisiaj wymienialem szczeki hamulcowe w Astrze III. Zastanawia mnie, na jakiej zasadzie ustalany jest luz roboczy szczek tzn. po pelnym wcisnieciu hamulca regulator kasuje luz i hamulec puszczam a szczeki sa w tej samej pozycji jak przy zacisnietym hamulcu. W takiej sytuacji kolo powinno byc zblokowane a tak sie nie dzieje. Ktos wie jak to jest?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem czego ty nie rozumiesz.

Po ustawieniu samoregulator nie pozwala sprężynom szczęk głębiej wcisnąć tłoka do cylinderka.

Naciskając na pedał hamulca tłoczki naciskają na szczęki i dociskają je do części roboczej bębna/tarczy.

Przed zdjęciem bębna trzeba zwolnić samoregulator.

Po montażu ustawić samoregulatory pompując hamulec.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/#findComment-636653
Udostępnij na innych stronach

Gość motortrader2

Juz tlumacze, szczeki musza miec jakis "luz roboczy", wyobraz sobie sytuacje: hamulec wcisniety na max - maxymalnie rozchylony samoregulator. Czyli po puszczeniu hamulca szczeki sa w tej samej pozycji co przy wcisnietym hamulcu - kolo wstrzymane. Musi byc jakis luz roboczyaby temu zapobiec, w Vw jest to rozwiazane..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/#findComment-636787
Udostępnij na innych stronach

W każdym bębnie masz to rozwiązane nie tylko w VW.Róże są typy tylko samoregulatorów.

 

 

Czyli po puszczeniu hamulca szczeki sa w tej samej pozycji co przy wcisnietym hamulcu

 

To masz coś akopane z samoregulatorm.Albo źle założony albo zapieczony.Prawidłowo założone szczęki i samoregulator ustalają sobie luz roboczy.Rozbierz ponownie i poskładaj poprawnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/#findComment-636800
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał Adam.

Coś skopałeś przy demontażu i montażu - może zapomniałeś o wstępnej regulacji samoregulatora.

W VW jest trochę inny typ samoregulatora i tam to odbywa się samoczynnie, natomiast w oplu chyba trzeba trochę pokręcić.

Może to coś cię naprowadzi - http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-astra-g-wymiana-cylinderka-hamulca-tyl-vt1407.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/#findComment-636806
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności