Gość motortrader2 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Witam, dzisiaj wymienialem szczeki hamulcowe w Astrze III. Zastanawia mnie, na jakiej zasadzie ustalany jest luz roboczy szczek tzn. po pelnym wcisnieciu hamulca regulator kasuje luz i hamulec puszczam a szczeki sa w tej samej pozycji jak przy zacisnietym hamulcu. W takiej sytuacji kolo powinno byc zblokowane a tak sie nie dzieje. Ktos wie jak to jest?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Ja nie rozumiem czego ty nie rozumiesz. Po ustawieniu samoregulator nie pozwala sprężynom szczęk głębiej wcisnąć tłoka do cylinderka. Naciskając na pedał hamulca tłoczki naciskają na szczęki i dociskają je do części roboczej bębna/tarczy. Przed zdjęciem bębna trzeba zwolnić samoregulator. Po montażu ustawić samoregulatory pompując hamulec.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/#findComment-636653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość motortrader2 Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Juz tlumacze, szczeki musza miec jakis "luz roboczy", wyobraz sobie sytuacje: hamulec wcisniety na max - maxymalnie rozchylony samoregulator. Czyli po puszczeniu hamulca szczeki sa w tej samej pozycji co przy wcisnietym hamulcu - kolo wstrzymane. Musi byc jakis luz roboczyaby temu zapobiec, w Vw jest to rozwiazane..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/#findComment-636787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 W każdym bębnie masz to rozwiązane nie tylko w VW.Róże są typy tylko samoregulatorów. Czyli po puszczeniu hamulca szczeki sa w tej samej pozycji co przy wcisnietym hamulcu To masz coś akopane z samoregulatorm.Albo źle założony albo zapieczony.Prawidłowo założone szczęki i samoregulator ustalają sobie luz roboczy.Rozbierz ponownie i poskładaj poprawnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/#findComment-636800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Jak napisał Adam. Coś skopałeś przy demontażu i montażu - może zapomniałeś o wstępnej regulacji samoregulatora. W VW jest trochę inny typ samoregulatora i tam to odbywa się samoczynnie, natomiast w oplu chyba trzeba trochę pokręcić. Może to coś cię naprowadzi - http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-astra-g-wymiana-cylinderka-hamulca-tyl-vt1407.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76515-astra-iii-beben-hamulcowy/#findComment-636806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.