Gość Bagiusz Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 (edytowane) OK ... nafta w garażu, jutro zabieram się do roboty. Z tego co przejrzałem fora to płukanie naftą pomaga na zużycie oleju, ciekawe jaka będzie kompresja po operacji : SMILE : Mam jeszcze jedno pytanie. W pracy mamy b.silny rozpuszczalnik/aceton "COSMOFEN 5" ...topi PCV. Kiedyś kolega z pracy odkrył że doskonale i szybko zmywa nagar ... jak myślicie dolać do nafty czy nie ryzykować ze zbyt szybkim rozkładaniem syfu w silniku ?? Edytowane 9 Czerwca 2016 przez Bagiusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 (edytowane) A zużycie oleju jest przez zapieczenie pierścieni olejowych.Przy dobrych pierścieniach nad nimi kompresja nie zawsze spada.Ale gdy zapieczone są wszystkie może coś pomóc.Rozebranie silnika ma ten plus że widać wszystko.Gdybyś miał np. kamerkę rewizyjną to można by przez świece oglądnąć jak wyglądają cylindry.Może być że mają rysy i kompresja też spadnie.Ale jeżeli byłyby rysy to można zastosować ceramizer. Najlepszym rozwiązaniem jest kapitalka ale jak pisałem to już są większe koszty.Wszystko zależy czy chcesz nim jeździć kilka lat jeszcze. Edytowane 9 Czerwca 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bagiusz Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Czyszczenie pierścieni musi się trochę opóźnić. Wczoraj stoczyłem walkę z termostatem i rozrządem. Temperatura na wskaźniku wędruje do czerwonej kreski zanim załączy się wentylator. Sprawdziłem termo-włącznik w chłodnicy, załącza obwód w gotującej wodzie (sprawdzone w domu po wymontowaniu). Chłodnicę dobrze przepłukałem. Termostat nowy. Powiedzcie jak wygrać z tą temperaturą?? Stary termostat był lekko przekrzywiony i lekko pęknięty, nie otwierał się w gotującej wodzie więc po założeniu nowego powinno być OK ?? .... a nie jest W czasie jazdy gdy temperatura na wskaźniku przekracza ~97 stopni zapala się kontrolka CE, błędów brak. Teraz kilka pytań. Czy kontrolką CE może "sterować" wskaźnik licznika, czy jest to sygnał z ECU ?? Jeśli z ECU to czy powinienem wymienić czujnik (ten niebieski)?? Jeśli niebieski szwankuje a odpowiedzialny za wskazania jest ten z jednym pinem to jak często zdarza się usterka dwóch na-raz?? Gdzieś na forum spotkałem się również z tematem uszkodzonego sterownika .... czy "moje" objawy na to wskazują ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 (edytowane) Może być że pompa wody pada.Lub dalej masz przytkany obieg. Błędy odczytane na komputerze? Czujniki najlepiej przemierzyć. Wentylator rozumiem że się włącza? Edytowane 11 Czerwca 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638660 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bagiusz Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 (edytowane) Wentylator chodzi, tylko ten wstrętny CE zapala się po 97 stopniach, a wcześniej jak wskazówka była już na czerwonym to zaczynał nierówno chodzić (podobno dawka paliwa uzależniona jest od temp. silnika?) Pisałem w innych moich postach że na wtyczce od czujnika temp. dla ECU jest 6.1V ... to trochę za dużo, czy ma to znaczenie ? Edytowane 11 Czerwca 2016 przez Bagiusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Powinno być 4,5-5,5V. Mogą być problemy z przewodami.Teraz trzeba pomierzyć czy na wyjściu ze sterownika jest takie napięcie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bagiusz Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Dzisiaj zmierzyłem napięcie na kostce i było 4,9-5,1V więc w normie. Na zimnym silniku na czujniku 2,53 kOhm. Jestem świeżo po płukaniu pierścieni, w ciągu kilku godzin przepuściłem 0,5 litra nafty .... wyniki wkrótce   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Coś za szybko tą operacje przeprowadzasz, tak się nie robi, nafta nie zdąży rozmiękczyć nagaru.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bagiusz Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Pół litra przez noc to nie to samo co przez kilka godzin po kieliszku do cylindrów aż wlałem całą flaszkę? Tak to właśnie robiłem. Dodatkowo robiłem małe ruchy wałem. Zobaczymy, najwyżej się powtórzy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Jak zrobisz trochę kilometrów sprawdź kompresję Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.