Skocz do zawartości

X16SZY ?


Rekomendowane odpowiedzi

OK ... nafta w garażu, jutro zabieram się do roboty. Z tego co przejrzałem fora to płukanie naftą pomaga na zużycie oleju, ciekawe jaka będzie kompresja po operacji : SMILE :

Mam jeszcze jedno pytanie. W pracy mamy b.silny rozpuszczalnik/aceton "COSMOFEN 5" ...topi PCV. Kiedyś kolega z pracy odkrył że doskonale i szybko zmywa nagar ... jak myślicie dolać do nafty czy nie ryzykować ze zbyt szybkim rozkładaniem syfu w silniku ??

Edytowane przez Bagiusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638433
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A zużycie oleju jest przez zapieczenie pierścieni olejowych.Przy dobrych pierścieniach nad nimi kompresja nie zawsze spada.Ale gdy zapieczone są wszystkie może coś pomóc.Rozebranie silnika ma ten plus że widać wszystko.Gdybyś miał np. kamerkę rewizyjną to można by przez świece oglądnąć jak wyglądają cylindry.Może być że mają rysy i kompresja też spadnie.Ale jeżeli byłyby rysy to można zastosować ceramizer.

Najlepszym rozwiązaniem jest kapitalka ale jak pisałem to już są większe koszty.Wszystko zależy czy chcesz nim jeździć kilka lat jeszcze.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638442
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie pierścieni musi się trochę opóźnić. Wczoraj stoczyłem walkę z termostatem i rozrządem.

Temperatura na wskaźniku wędruje do czerwonej kreski zanim załączy się wentylator. Sprawdziłem termo-włącznik w chłodnicy, załącza obwód w gotującej wodzie (sprawdzone w domu po wymontowaniu). Chłodnicę dobrze przepłukałem. Termostat nowy. Powiedzcie jak wygrać z tą temperaturą?? Stary termostat był lekko przekrzywiony i lekko pęknięty, nie otwierał się w gotującej wodzie więc po założeniu nowego powinno być OK ?? .... a nie jest :(

W czasie jazdy gdy temperatura na wskaźniku przekracza ~97 stopni zapala się kontrolka CE, błędów brak.

Teraz kilka pytań. Czy kontrolką CE może "sterować" wskaźnik licznika, czy jest to sygnał z ECU ?? Jeśli z ECU to czy powinienem wymienić czujnik (ten niebieski)?? Jeśli niebieski szwankuje a odpowiedzialny za wskazania jest ten z jednym pinem to jak często zdarza się usterka dwóch na-raz?? Gdzieś na forum spotkałem się również z tematem uszkodzonego sterownika .... czy "moje" objawy na to wskazują ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638659
Udostępnij na innych stronach

Może być że pompa wody pada.Lub dalej masz przytkany obieg.

Błędy odczytane na komputerze?

Czujniki najlepiej przemierzyć.

Wentylator rozumiem że się włącza?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638660
Udostępnij na innych stronach

Wentylator chodzi, tylko ten wstrętny CE zapala się po 97 stopniach, a wcześniej jak wskazówka była już na czerwonym to zaczynał nierówno chodzić (podobno dawka paliwa uzależniona jest od temp. silnika?) Pisałem w innych moich postach że na wtyczce od czujnika temp. dla ECU jest 6.1V ... to trochę za dużo, czy ma to znaczenie ?

Edytowane przez Bagiusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638667
Udostępnij na innych stronach

Powinno być 4,5-5,5V. Mogą być problemy z przewodami.Teraz trzeba pomierzyć czy na wyjściu ze sterownika jest takie napięcie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638683
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zmierzyłem napięcie na kostce i było 4,9-5,1V więc w normie. Na zimnym silniku na czujniku 2,53 kOhm. Jestem świeżo po płukaniu pierścieni, w ciągu kilku godzin przepuściłem 0,5 litra nafty .... wyniki wkrótce :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638697
Udostępnij na innych stronach

Coś za szybko tą operacje przeprowadzasz, tak się nie robi,

nafta nie zdąży rozmiękczyć nagaru.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638714
Udostępnij na innych stronach

Pół litra przez noc to nie to samo co przez kilka godzin po kieliszku do cylindrów aż wlałem całą flaszkę? Tak to właśnie robiłem. Dodatkowo robiłem małe ruchy wałem. Zobaczymy, najwyżej się powtórzy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/page/2/#findComment-638767
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności