Jump to content
Sign in to follow this  
KL4K50N

Corsa C 1.2 problem z gazem

Recommended Posts

Witam,

Moja żona ma od jakichś kilku dni pewien dziwny problem. Postaram się Wam to jakoś najprościej wytłumaczyć.

Auto odpala bez żadnego problemu, nie szarpie, nie dławi się, żadne kontrolki się nie pokazują oraz obroty nie falują.

Dzieje się to przeważnie gdy jedzie na 3 biegu i chce wrzucić na 4. bieg wchodzi normalnie ale gdy dodaje gazu przez jakieś 1-4sekundy jest zero reakcji i dopiero potem zaskakuje i normalnie przyśpiesza. Parę dni temu zdarzyło się to tylko raz, a już dzisiaj mówiła mi, że chyba z 5 razy na odcinku 50km. Co może być przyczyną "myślenia gazu" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiele rzeczy.

Przepustnica,przepływka,EGR, sonda ,ślizgające sie sprzęgło i koła.

Warto podpiąć pod komputer i sprawdzić czy jakieś błędy są zapisane.I jak pracują poszczególne elementy.(czujniki)

 

Gdy przekręcasz kluczyk w stacyjce i odczekujesz na autodiagnostykę to autko z kluczykiem gaśnie czy dopiero po odpaleniu silnika?

 

A na marginesie to pytanie dla czego nie zakończyłeś tego tematu http://forum.opel24.com/topic/77591-problem-z-temperatura/page-3

?

Edited by adam1954

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za info. Niestety nie mam żadnego interfejsu by sprawdzić błędy... Jedyne co posiadam to ELM'a ale to pewnie nic nie wykryje. Co do Twojego kolejnego pytania to muszę sprawdzić czy kluczyk gaśnie czy tez nie (i kiedy)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to kup Opcoma jak chciałeś zrobić wcześniej.Albo podłącz Corsę u mechanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam, że podczas wciśnięcia gazu w podłogę obroty stoją w miejscu (podczas jazdy), dopiero za chwilę "coś" puszcza i normalnie idą w górę i auto przyśpiesza. Co do kupna opcoma to zanim to przyjdzie to żona do roboty może nie mieć czym dojeżdżać :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to co ci można doradzić innego? Wymienić pół silnika?Musisz zrozumieć że nowa motoryzacja opiera się na czujnikach (elektronice).Jedyny sposób na sprawdzenie tych czujników to podgląd ich parametrów pracy w programie diagnostycznym.

Można tez inaczej ale to musisz miernikiem sprawdzać każdą podejrzaną część.

Co wolisz?

Edited by adam1954

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem teraz osobiście sprawdzić jak auto się zachowuje. I tak, autko z kluczykiem gaśnie wraz z innymi kontrolkami przed uruchomieniem silnika. Przejechałem się kawałek i od razu miałem ten problem. Występuje on na biegu 3 jak i 4 gdy obroty są lekko ponad 2000, wtedy czuje tak jakby lekko się dławić zaczyna, nic, nic i potem znów zaczyna jechać normalnie. Dojeżdżam na 4 do ronda, wrzucam 3, łapie te 2000 obr i już zero gazu przez 2-4 sekundy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli gaśnie to błędów zapisanych nie masz.

Reszta to niestety bez podglądu parametrów to wróżenie według mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak bym dodał, że dzieje się to na zakrętach częściej, niż na prostej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic to nie daje

trzeba szukac

cos sie ewidentnie zawiesza

linka ?? watpie bo chyba masz elektroniczna przepustnice

moze sama przepustnica sie blokuje

na odleglosc nikt nic nie pomoze

mechanik sie klania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.