Gość netowiec Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Witam, Piszę ponieważ w dniu dzisiejszym zawiodła mnie poraz kolejny moja astra 3 1.7. Po przejechaniu okolo 500m właczyła się kontrolka abs,troche pomigała, i zgasła,następnie wysiadło wspomaganie kierownicy ,po lekkim skręci ponownie zadziałało i tak co chwile przez dystans 18 km. Oczywiście właczyła się również kontrolka w kształcie silnika,kolejno przy większych skrętach kierownicy gasły wszystki kontrolki na desce rozdzielczej łacznie z oświetleniem zewnętrznym,i po chwili wracało do normy(wspomaganie również raz sie wlaczalo,raz wylaczalo).Po przyjechaniu do domu zgasiłem silnik i po ponownej próbie usłyszałem z okolic rozrusznika "cyk" zero obrotów. Po o 2 godzinach zszedłem ponownie do samochodu zeby sprobowac znow odpalic ,efekt był rozładowanego akumulatora cos zakręcił ale to na tyle-teraz ładuje akumulator z nadzieją ,że jakos odpali. Co może być przyczyna? ponad 2,5 roku temu wymieninany był modum cim na nowy oraz przy okazji rozrusznik(regeneracja. Czy możliwe ,żeby znowu to samosie zepsuło? może alternator? albo regulator napięcia.Proszę o pomoc...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79492-szalej%C4%85ce-kontrolkibrak-wspomaganiabrak-zap%C5%82onu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 (edytowane) Dowiesz sie jak naładujesz aku. A po drugie kup multimetr i zmierz sobie ładowanie. Ja bym podejrzewał altek. Edytowane 27 Lutego 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79492-szalej%C4%85ce-kontrolkibrak-wspomaganiabrak-zap%C5%82onu/#findComment-662750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Brak ładowania - na to wygląda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79492-szalej%C4%85ce-kontrolkibrak-wspomaganiabrak-zap%C5%82onu/#findComment-662783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Pewnie standard, mostek lub regulator, lub jedno drugie do wymiany w alternatorze. Jezeli to altek to nie załuj na regenerację.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79492-szalej%C4%85ce-kontrolkibrak-wspomaganiabrak-zap%C5%82onu/#findComment-662789 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość netowiec Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Witam, dzięki za sugestie,jutro umówiłem się z mechanikiem. Po naładowaniu aku samochód normalnie odpalił , do jechałem nawet do warsztatu (7km) bez żadnych problemów. Po właczeniu radia,w komputewrze pokładowym zauważyłem ,że aku nie jest ładowany jak dotychaczas- zawsze po właczeniu silnika napięcie wskakiwało na 14,2 - 14,3 v ,a teraz jest na poziomie 12,1 v 11,4 różnie.... wygląda na to ,że na 90% alternator.Jeżeli jestem w błędzie proszę pisać.Z góry dziękuję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79492-szalej%C4%85ce-kontrolkibrak-wspomaganiabrak-zap%C5%82onu/#findComment-662932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Na 100% alternator...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79492-szalej%C4%85ce-kontrolkibrak-wspomaganiabrak-zap%C5%82onu/#findComment-662934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 28 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Hitachi nie odpuści....Jak pisałem mostek lub regulator lub razem do wymiany. Koniecznie wymiana uszczelnień vacum pompy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79492-szalej%C4%85ce-kontrolkibrak-wspomaganiabrak-zap%C5%82onu/#findComment-662946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość netowiec Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Witam, Samochód jest już na chodzie:) dziękuje wszystkim za zaangażowanie i cenne porady. Tak jak sugerowaliście do wymiany był alternator(został już zregenerowany) ,szkoda tylko ,że w moim silniku 1.7 ISUZU jest on umiejscowiony w tak niewygodnym miejscu ,bo z chęcią sam bym go wykręcił ,a koszty poniósł bym tylko za zregenerowanie,no ale coż -samochód jeżdzi i to jest najważniejsze. Koszt całej operacji to 520 zł w Rudzie Sląskiej. Jeszcze raz serdeczne dzięki wszystkim za pomoc. A i podobno uszkodzony był gumowy wężyk który wychodził od pompy vacum do alternatora - to tak w nawiasie:) alternator hitachi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79492-szalej%C4%85ce-kontrolkibrak-wspomaganiabrak-zap%C5%82onu/#findComment-663262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 3 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Nie wiem jak w AH, ale podobnie pewnie jak w AG, trzaeba z kanału demontować, tragedii nie ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79492-szalej%C4%85ce-kontrolkibrak-wspomaganiabrak-zap%C5%82onu/#findComment-663274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.