Skocz do zawartości

1.9 cdti błąd PS0340 czujnik wałka rozrządu.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Shadowzap

Witam, mam bardzo poważny problem a zarazem tracę już cierpliwość. Od jakiegoś czasu mój opel ciężko odpala więc postanowiłem sprawdzić co mu dolega. Dodam że po odpaleniu chodzi ładnie samochód. Od samego początku ciągle pokazywał błąd PS0340 oraz czujnik nie pokazywał obrotów wałka rozrządu. Z początku został wymieniony czujnik wałka rozrządu ( jakiś zamiennik) Lecz problem nie ustąpił więc został włożony tamten co był wcześniej. Następnie sprawdzony został klin i wymieniony na nowy bo był lekko ścięty ale problem nadal był. Więc wymieniłem również czujnik wałka rozrządu na oryginalny bosha i przy okazji został zmieniony kompletny rozrząd i nic się nie polepszyło. Nawet próbowaliśmy podmienić czujnik wału korbowego i nie pomogło. Sprawdziliśmy również rozrusznik i akumulator oraz wtryski. Samochód nadal ciężej odpala i po odpaleniu pokazuje błąd. Oraz nie widzi obrotów. Ktoś miał taki problem? gdzie może tkwić przyczyna?

Edytowane przez Shadowzap

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79589-19-cdti-b%C5%82%C4%85d-ps0340-czujnik-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du/
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś sprawdzał wiązkę od czujnika do sterownika?

Może być gdzieś przerwany kabelek i nie przenosi sygnału.

Ja bym jeszcze po sprawdzeniu wiązki sprawdził odpalenie z podłączonym komputerem diagnostycznym.

 

Czujnik jest że tak powiem na końcówce obwodu.

Sygnał idzie z czujnika przez przewód ,do sterownika.

Te dwie rzeczy też przecież powinny być sprawdzone

 

 

 

wiem że czujnik był kupiony wraz z przewodem.

 

Czujnik z przewodem i wtyczką ma jakieś 30 cm.

A teraz pomyśl jak sygnały z tego czujnika są dostarczane po tej długości czyli dalej niż 30cm?

Dalszą częścią przewodu do którego jest wpinana zakupiona przez mechanika wtyczka.

 

Gość Shadowzap

raz czyściłem od wilgoci bezpieczniki i wtyczki od ecu tam co jest a przodu od strony kierowcy przy kole zaraz za osłoną. Chodzi o ten cały komputer?

Edytowane przez Shadowzap

 

Tak.

Wiązka która idzie do komputera.Trzeba by było sprawdzić (przedzwonić)przewody od czujnika do sterownika..

 

Gość Shadowzap

witam, dzisiaj przewody zostały dokładnie sprawdzone i nie ma się do czego przyczepić. Nadszedł jeszcze kolejny problem bo samochód przestał palić i zaczęło pokazywać błędy wtrysków na zmiane raz pierwszy raz drugi czasem czwarty. Również zostały sprawdzone kable co idą aż do sterownika i również nie ma co się do czego przyczepić. Nawet błędy co się pojawiają same się kasują. Sprawdziliśmy sterownik i kiedyś miałem małą stłuczkę z dzikiem i wleciał mi na te koło gdzie był sterownik. Obudowa sterownika jest wgięta do środka. Tego wcześniej nie widziałem bo gdzie znajduje się koło to był cały. Sterownik mam w domu. Wyczyszczę go i wrzucę zdjęcie. Mechanik się poddaje i stawia na sterownik.

Edytowane przez Shadowzap

 

 

 

dzisiaj przewody zostały dokładnie sprawdzone i nie ma się do czego przyczepić

 

Opisz dokładniej co zostało sprawdzone, przez kogo i w jaki sposób.

 

 

 

 

Sterownik mam w domu. Wyczyszczę go i wrzucę zdjęcie

 

 

To poślij go do firmy która je naprawia.Oni ci sprawdzą i powiedzą co jest zepsute.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności