Skocz do zawartości
Gość

Zawor n75 2.0cdti 150KM

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

Mam pytanie w tym zaworze jest jakaś regulacja tego rdzenia ,może mi ktoś napisać ogólnie jakie znaczenie ma regulacja tego zaworu tzn co będzie gdy rdzeń wkrecimy lub wykrecimy i czy ma to znaczenie w pracy turbiny czy egr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czy nikt nie wie nic w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ma to znaczenie. Raczej nie rozbiera się go bo to nic nie da. Zmniejszenie wydajności zaworu spowoduje że turbina będzie przeładowywać a to też nie jest pożądane i spowoduje spadek mocy w pewnym zakresie obrotów. Akurat kwestie wysterowania zaworem przerabiałem u siebie i dobrze wiem co i dlaczego. Napisz najpierw dlaczego chcesz przy nim grzebać bo przyczyna Twojego problemu może leżeć gdzie indziej i nie potrzebnie idziesz w tym kierunku. Jeśli jednak chcesz przy nim grzebać to przynajmniej opcom jest potrzebny by móc doregulować ciśnienie doładowania w pewnym zakresie obrotów. Regulacja jest dość trudna i czasochłonna. Później jeszcze testy w trasie i korekty. Gdzieś na forum opisałem jak pozbyć się niedoładowania turbiny. Co do EGR to wykręcanie rdzenia spowoduje że zawór będzie się w mniejszym stopniu otwierał (o ile jest sprawny mechanicznie) co jest akurat pożądane. Jednak można to zrobić w małym zakresie bo do pewnego stopnia sterownik radzi sobie z tym otwierając cewkę na max aby uzyskać wymagany poziom spalin w kolektorze. Później pojawi się błąd przepływu spalin. Tu też jest wyjście z sytuacji tanim kosztem bo kupienie emulatora EGR do silników CDTI. Mam u siebie takie rozwiązania zastosowane i sprawdzają się wyśmienicie. Auta śmigają po 40000 km rocznie i nie ma z nimi żadnego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dzikuje za odpowiedz

A powiedz mi kolego czy ciśnienie się zwiększa jak go skręcamy czy jak wykrecamy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jak Ty chcesz go rozkręcić skoro zazwyczaj to jest monolit. Ja radziłem sobie inaczej: sterowałem ciśnieniem turbiny poprzez ograniczenie dopływu powietrza do zaworu. Jak już pewnie wiesz, ma on dwa wejścia (od pompy vacum - podciśnienie i poprzez filterek - powietrze atmosferyczne) i jedno wyjście na turbinę. Zdemontowałem filterek i na jego wejściu zamontowałem ręcznie sterowany zaworek podciśnienia z filtrem ( tu masz przykładowy link do produktu:

https://pl.aliexpress.com/item/Universal-Racing-Car-Turbo-Boost-Controller-Turbo-Turbine-Governing-Valve-Manual-Boost-Controller-Blue-Hot-Selling/32581636456.html?spm=2114.56010208.4.77.mIutrQ). Takie rozwiązanie pozwala podnieść charakterystykę pracy turbiny tj. ciśnienie. Jest tylko jedno ale: dopóki turbina nie osiągnie swojego ciśnienia pracy to nie ma większej różnicy bo sam zaworek nie bierze wtedy znaczącego udziału więc nie ma czym sterować. Widoczna zmiana jest dopiero kiedy turbina zaczyna pompować i zaworek zaczyna ją zdławiać poprzez podanie do układu podciśnienia powietrza atmosferycznego poprzez filterek. Niewielka zmiana na początku pracy turbiny jest również widoczna (w 1.9 cdti była) ponieważ zaworek obniża nieznacznie wartość podciśnienia (pompa vacum / turbina) a ponadto wartość wypełnienia impulsu sterującego nie startuje od 100% i maleje lecz startuje od 75% i maleje w miarę wzrostu ciśnienia doładowania. Sam zawór też nie otwiera się zero-jedynkowo tylko praktycznie od początku wartość wypełnienia zmniejsza się żeby uniknąć zjawiska rozbiegania się turbiny (chwilowego przekroczenia ciśnienia doładowania w porównaniu do wartości zadanej). Poprzez takie rozwiązanie nie pozbędziesz się turbodziury lecz możesz bez ingerencji w cięgno turbiny przywrócić jej znamionowe parametry. Ma to zazwyczaj miejsce po regeneracji. Zazwyczaj firmy które się tym trudnią, nieznacznie obniżają ciśnienie pracy turbiny tak aby dłużnej wytrzymała a przynajmniej do końca gwarancji.

Samo wysterowanie dodatkowym zaworkiem jest pracochłonne i wymaga posiadania przynajmniej opcoma aby ograniczyć maksymalną wartość ciśnienia bo w przeciwnym wypadku autko przejdzie w tryb serwisowy z powodu przeładowania.

A co do Twojego pytania to jeśli rozkręcisz elektrozawór i wysuniesz rdzeń to osłabisz jego sprawność a co za tym idzie zwiększy się maksymalne ciśnienie pracy turbiny. Takie rozwiązanie nie jest praktyczne jak również wpłynie na żywotność zaworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mam silnik 2.0 cdti 150KM ten zawor jest regulowany ja nie chcę go roskrecac. Mój zawór jest połączony z pompą vacum i egr bo egr sterowany jest podcisnieniem a turbina sterowana jest elektrycznie. Dlatego pytałem o sama regulację która tam jest przy tym zaworze a nie jego rozkręcenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zawór steruje tylko EGR? Co w tym zaworze chcesz skręcać bo nie bardzo rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No bo mam taki problem iż od 1000 do 1800 obr.podczas przyspieszania przez kurtka chwile coś jakby robi taki odgłos głośnego bzyczenia. Towarzyszy temu przymulenie auta rownież przez chwilę i szumi turbina ale tylko podczas jazdy nie na postoju i w danym przedziale obrotów a już wyzesz coś jakby pusczalo i auto wyrywa do przodu bez żadnych dzwiekow.Pytam bo w tym zaworze jest regulacja na imbus że można chyba regulować ciśnienie bo gdy ta regulacja ostatnio skrecilem ten zawór to nic nie byzczalo i turbina też cichla ale po czasie wyskakiwal blod PO 401. I Nie wiem teraz co jest zepsute bo niby zawór mechanik czyscil i mówił że się nie zacina ale jak dla mnie to on brzeczy i do tego turbo szumi.Masz jakiś pomysl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że przycina się EGR. Na stole może chodzić bez zarzutu. Przy podwyższonym ciśnieniu i temp może być inaczej. Błąd ten świadczy że masz zbyt mały przepływ spalin. Może warto dokonać regulacji tą śrubką i ustawić tak aby nie wyrzucało błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

No i tu jest problem z ta regulacja bo jak skręce trzpień to jest cisza ale za to chyba małe ciśnienie i błąd wyskakuje a jak wyktece to samochód jest trochę mulowaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.