Skocz do zawartości

Vectra C 2.2 Stuknięcie przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka. Od roku jestem właścicielem Viki C z silnikiem 2.2 147km. Jestem umówiony na wymianę 2 tulei tylnych z przedniego lewego i prawego wahacza.. Ponoć się wybijają. Wymieniłem 2 poduszki silnika, przepływomierz i alternator.. Podczas "gwałtownego" wciśnięcia pedału gazu słychać stuknięcie... Nie zawsze lecz często.. jest też tak gdy puszczę zbyt gwałtownie sprzęgło.. Dwumasy nie podejrzewam. Auto chodzi cichutko, dobrze wkręca się na obroty.. Myślałem, że może drążki są wybite lub coś.., ale wykryli jedynie 2 walnięte tuleje.. Nic więcej..

Edytowane przez MrMocny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat właśnie tutaj pasuje bo nie ma nic wspólnego ze silnikiem.

Wszystko się zużywa a mechanicy są od tego żeby to naprawić, ale ja bym najpierw sprawdził czy tylko te czy nie lepiej już wszystkich tulei nie wymienić żeby nie było że za parę dni polecą następne.

A stuk który opisujesz właśnie najczęściej od wahaczy pochodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśli kolega, że to od wahaczy ? Nie jestem zbyt dobrze obeznany w mechanice.., lecz co mają wahacze czy tuleje do " raptownego wciśnięcia pedału gazu" i stuknięcia ?

 

1. Dodatkowo z tyłu gdy przejadę przez próg zwalniający słychać skrzypienie.. guma stabilizatora czy Tuleja pływająca ?

 

2. Co mogę dodać jeszcze.. Wymieniałem ostatnio piastę z łożyskiem i czujnikiem abs ( na używkę ) mam do zrobienia zbieżność kół przednich .. założyłem już opony letnie i słychać " szum " czy może to być od opon, które nie mają jeszcze zbieżności ? a także z prawej przedniej opony słychać po najechaniu na dziurę metaliczny oddzwięk..

 

Bardzo bym prosił o odpowiedzi...

Edytowane przez MrMocny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szum może być od wszystkiego: opon, łożysk, obcierających klocków o nagar na tarczach hamulcowych, niedomkniętych szyb - alo to tylko ty możesz sprawdzić bo u ciebie autko stoi.

A wahacze - pomyśl - guma metal i nagłe obciążenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie kolega niedomknięte szyby to odpadają.. Stawiam na opony lub na "trefne" łożysko..

 

Fakt.. Tuleja to tylko guma.. nagłe obciążenie i siła.. Być może masz rację.. Głuche stukniecie hmm.. Wstępnie zamówiłem 2 tuleje firmy delphi 110zł od sztuki dość drogo.. na lewy i prawy wahacz.. Tam gdzie było trefne.

 

Zlecę mechanikowi by "dokładnie" sprawdził co może być przyczyną "skrzypienia" w tylnym zawieszeniu a także co może oddawać metaliczny dzwięk z prawego koła podczas wjazdu na dziurę.. Po wymianie Tulei zrobię geometrię i sprawdzę jak się jeździ.. Przejąłem się troszkę bo żaden mechanik nie potrafi się określić..

Edytowane przez MrMocny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamawianie części zaczynam od kontroli u mechanika co i jak.

Tak samo z częściami - czasem dobrej jakości mają w rozsądnych cenach, na firmie nie pojeździsz.

Zlecenie mechanikowi wymiana tego co ja chcę kończy się na tym że wymieni pół auta a wk... stuk pozostaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma kolega rację.. Wk... stuk pozostaje.., ale cóż.., może za to wszystko odpowiadają te cholerne tuleje. Samemu nawet moge stwierdzic ze podczas najazdu na dziure ( głebokość od 3cm ) tłucze w zawieszeniu.. Na stacji diagnostycznej stwierdzili tuleje tylne przednich wahaczy, więc wymienie, wiele niestrace.. fakt 300zł drogą nie chodzi.. Jeżeli to nie pomoże będą szukać dalej. . Podjechałbym do ASO Opla.., ale dosyć, że kasują tam jak za zboże.. to czasem umiejętności mechaników są dużo gorsze niż w zwykłych auto naprawach. Niestety raz już się na ASO Opla w Słupsku przejechałem... skasowali i gó... zrobili..

Edytowane przez MrMocny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak potrzebuję na szybko sprawdzić zawieszenie to jadę do kumatego gościa na SKP 20-30pln za porządną kontrole wszystkich elementów i robi to ręcznie nie przy pomocy sprzętu diagnostycznego, inna opcja to mam kumatego mechanika - ale on nie zawsze ma miejsce i czas na zabawy w małych autkach - serwisuje busy.

Znajdź jakiegoś z polecenia kumatego mechanika niech przeczepię autko - czasem warto 50km przelecieć i mieć na jakiś czas spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kolega mowi. Poszukam kogoś ogarniętego kto podejmie się właśnie takich spraw jak moja Viki. Na start wymienie te tuleje. Na czwartek na 9 mam termin. Zlecilem juz sprawdzenie co tlucze w prawym kole a takze co skrzypi w tylnym zawieszeniu. Jezeli wszystko bedzie okej a także będą trafne diagnozy to naprawię to a potem zrobie geometrie kół. A jeżeli nie... to myślimy dalej.

Edytowane przez MrMocny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po załatwieniu sprawy. Tuleje wymienione, Przednie prawe koło naprawione ( śruba i nakrętka byly nie przykrecone ) . Tylne zawieszenie - Diagnoza 2 wahacze proste z tulejami do wymiany.

Edytowane przez MrMocny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności