Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Baronexpl

Witam wszystkich serdecznie,

 

Od pewnego czasu moja astra po puszczeniu gazu np. dojeżdżając do świateł szarpnie kilka razy i dalej schodzi z obrotów jak należy, to samo tyczy się wciskania gazu :arrow: najpierw szarpnie a potem przyspiesza w całym zakresie obrotów równomiernie. Z tego co przyuważyłem dzieje się tak tylko w dolnej partii obrotów - poniżej 3000. To samo ze zmianą biegów, jazda w mieście to prawdziwa udręka, każda zmiana biegu w przedziale obrotów poniżej 3000 kończy się zawsze szarpnięciem niezależnie jak wolno będę puszczał sprzęgło... Na wyższych obrotach biegi wchodzą jak w masło - nawet nie czuć kiedy zmieniam bieg. Na drugim biegu przy 1500 obrotach cały czas szarpie, obroty skaczą o ~100 góra dół, bardzo dobrze widać to na włączonym tempomacie. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ? Jeśli chodzi o przepustnice i egr to czyściłem to i to niedawno... świecie zmieniane (Bosch) błędów na komputerze brak - 00000.

Edytowane przez Baronexpl

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80293-z16xep-i-szarpanie-po-wci%C5%9Bni%C4%99ciu-i-puszczeniu-gazu/
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz7897

Witaj,

 

kup interfejs ELM 327 na bluetooth pod OBD II (koszt ok 20zł) i z pomocą aplikacji na Androida sprawdź parametry czujników (map sensor, czujnik temp. cieczy i powietrza, napięcie sondy lambda itd.)

 

Odłącz wtyczkę od EGR i pojeździj trochę. EGR może nie pracować w pełnym zakresie.

 

Gość Baronexpl

Sprawdzałem auto appką torquepro - ja nie dostrzegłem nic nadzwyczajnego. Pasowałoby podrzucić auto na fachową diagnostykę. Zauważyłem ze szarpanie nasila się w miarę rośnięcia obrotów, czego wcześniej nie zauważałem bo od razu zmieniam bieg na wyższy. Na każdym biegu np. na 4tyś obrotów auto dostaje padaczki po pełnym puszczeniu gazu kilka skoków (3-4) przód tył, wahania obrotów około +100 i -100 (jakby dostawał jeszcze paliwo pomimo braku wciśniętego gazu?) i dalej obroty schodzą idealnie.Przy 3tyś jest to mniej odczuwalne tak samo przy 2 itd. Najgorsze są i tak sytuacje toczenia się w korku, gdzie mam poniżej 2000 na dwójce i operuje gazem, wtedy nie są to ataki padaczki a lekkie szarpnięcia, które ucinają całą frajdę z jazdy. Czytałem wiele wpisów ludzi, którzy mieli takie same objawy i wymienili pół auta a problem dalej występował...

 

 

Witam wszystkich serdecznie,

 

Od pewnego czasu moja astra po puszczeniu gazu np. dojeżdżając do świateł szarpnie kilka razy i dalej schodzi z obrotów jak należy, to samo tyczy się wciskania gazu :arrow: najpierw szarpnie a potem przyspiesza w całym zakresie obrotów równomiernie. Z tego co przyuważyłem dzieje się tak tylko w dolnej partii obrotów - poniżej 3000. To samo ze zmianą biegów, jazda w mieście to prawdziwa udręka, każda zmiana biegu w przedziale obrotów poniżej 3000 kończy się zawsze szarpnięciem niezależnie jak wolno będę puszczał sprzęgło... Na wyższych obrotach biegi wchodzą jak w masło - nawet nie czuć kiedy zmieniam bieg. Na drugim biegu przy 1500 obrotach cały czas szarpie, obroty skaczą o ~100 góra dół, bardzo dobrze widać to na włączonym tempomacie. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ? Jeśli chodzi o przepustnice i egr to czyściłem to i to niedawno... świecie zmieniane (Bosch) błędów na komputerze brak - 00000.

Czy udało się rozwiązać problem? Ja ma dokładnie takie same objawy tylko w silniku Z14XEP. Mam LPG ale problem występuje bez względu na to czy jadę na PB czy na LPG. Również nie mam zasygnalizowanego żadnego błędu. Podmieniałem ze znajomym cewkę zapłonowa i dalej szarpało, więc to nie jej wina. Wypinałem wtyczkę od EGR - dalej to samo. Przed wystąpieniem problemu - jakoś z miesiąc temu wymieniałem świece (na NGK) i czyściłem przepustnice.

Zostało mi do sprawdzenia w jakim stanie jest EGR.

 

Mam podobne objawy w Astrze H Z18XER. Byłem ostatnio u gazownika i stwierdził po podpięciu się do sterownika, że 2 wtryskiwacze benzynowe "leją" czyli są odłączane z opóźnieniem i podają paliwo już po zdjęciu nogi z gazu, stąd może być takie szarpanie. Może tak być?

 

Wysłane z mojego Redmi Pro przy użyciu Tapatalka

 

 

 

czyli są odłączane z opóźnieniem i podają paliwo już po zdjęciu nogi z gazu

 

No a dla czego się nie spytałeś jaki jest powód tego że się nie wyłączają?

Ja tutaj bym podejrzewał że albo coś ze sterownikiem LPG i nie umie od razu przełaczyć wszystkie cylindry na LPG albo coś jest źle ustawione.

A próbowałeś jeździć tylko na samym Pb kilka dni?

 

Gość Baronexpl

Niestety problem nadal występuje i faktycznie zachowanie bardzo pasuje do teorii, że silnik dostaje jeszcze przez pewien czas paliwo po puszczeniu gazu. U mnie są już chyba lekko wytłuczone poduszki (jedna silnika i jedna skrzyni) sprawdzę je dokładnie jak pojadę za dwa tygodnie na przegląd. Co do wtryskiwaczy to istnieje możliwość podglądu ich pracy poprzez w/w ELM 327? Jeśli tak to poprosiłbym o jakąś instrukcje jak to sprawdzić. Zauważyłem, że są takie obroty, na których autem nie szarpie po puszczeniu gazu.

 

karall mam dziwne przeczucie, że u mnie takie jazdy zaczęły się po wymianie świec, niestety nie mam już starych i nie mam jak porównać pracy silnika. Jeśli posiadasz poprzednie świeczki to byłbym wdzięczny za informacje o działaniu silnika na starych :)

 

 

 

Pozdrawiam!

 

 

No a dla czego się nie spytałeś jaki jest powód tego że się nie wyłączają?

Ja tutaj bym podejrzewał że albo coś ze sterownikiem LPG i nie umie od razu przełaczyć wszystkie cylindry na LPG albo coś jest źle ustawione.

A próbowałeś jeździć tylko na samym Pb kilka dni?

 

Źle zrozumiałeś.

To nie jest kwestia przełączania z LPG na Pb czy odwrotnie.

Problem ten jest przy jeździe na Pb, przy wyłączonej instalacji LPG.

A że sterownik od LPG emuluje sterownik benzynowy to problem jest również na LPG.

 

Innymi słowy:

Jadąc tylko na benzynie, jak puszczam nogę z gazu to 2 wtryskiwacze podają jeszcze benzynę, a dwa są już wyłączone.

Widać to doskonale w programie do instalacji STAG (jest podgląd czasów otwarcia wtryskiwaczy zarówno Pb jak i LPG)

 

Teraz jest jasność.

 

Wyłączaniem wtryskiwaczy steruje sterownik silnika.

Podczas hamowania silnikiem korekty krótko i długoterminowe spadają na 0

Sonda też schodzi do 0

 

Ale to jest w przypadku gdy mapy są prawidłowe.

Ja bym spróbował zresetować ustawienia sond i przepustnicy

Ale ty tam masz jeszcze KZFR i tutaj ja nie wiem jaki one mają na to wpływ.

 

Ja bym spróbował zresetować ustawienia sond i przepustnicy

Ale ty tam masz jeszcze KZFR i tutaj ja nie wiem jaki one mają na to wpływ.

 

Właśnie spróbuję skasować te wartości wyuczone, może da to jakiś efekt.

Koła ZFR są raczej w dobrym stanie, nie hałasują, błędów brak. Zaworki sprawne, sitka usunięte,

olej wymieniam co 10000km, albo częściej :-), wlewam Total Quartz 5W30 Dexos2.

 

P.S. O ile chyba wiem jak zresetować przepustnicę, to na temat resetowania sond niewiele wiem,

gdzie to siedzi w Op-comie ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności