Gość Tyr Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Cześć Posiadam Vectre B 2.0 136KM silnik X20XE PB+LPG Problem jest taki że jeździłem pół dnia po mieście i pod koniec dnia odpaliłem auto i zaczęło stukać w silniku, przejechałem 500 metrów i tak je zostawiłem. Filmy: Do dziś zrobione: - Sprawdzone ciśnienie na cylindrach (16 - 16 - 16.5 - 17) - Sprawdzone panewki pod pokrywą zaworów - Sprawdzone panewki na wale korbowym - Sprawdzony rozrząd (ustawienie itp.) - Sprawdzone tłoki (czy się nie zablokowały) - Sprawdzone popychacze Auto odpala jak należy. Macie jakieś sugestie gdzie szukać problemu? Mechanik chce teraz rozbierać głowice, ale nie wiem czy akurat tam leży problem.... Dzięki!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80937-vectra-b-20-136km-x20xe-metaliczne-stuki-w-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 A rolki i napinacze sprawdzałeś? Odpalałeś auto na zdjętym pasku altka?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80937-vectra-b-20-136km-x20xe-metaliczne-stuki-w-silniku/#findComment-673521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Ja bym sprawdził jeszcze kolektor wydechowy. A przy tak rozbrojonym zawieszeniu silnika trochę rzeczy może się tłuc, a ssanie rozpięte też nie pomaga.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80937-vectra-b-20-136km-x20xe-metaliczne-stuki-w-silniku/#findComment-673528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tyr Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Napinacz sprawdzany Bez paska osprzętu nie był sprawdzany, trochę niemożliwe aby altek / pompa / sprężarka tak mocno tłukła. Jak był cały poskładany to praca silnika była taka sama. Zobaczymy jutro kolektor.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80937-vectra-b-20-136km-x20xe-metaliczne-stuki-w-silniku/#findComment-673533 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Bez paska osprzętu nie był sprawdzany, trochę niemożliwe aby altek / pompa / sprężarka tak mocno tłukła. Nie wykluczysz to zawsze zostaną domysły.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80937-vectra-b-20-136km-x20xe-metaliczne-stuki-w-silniku/#findComment-673534 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Sprężarka klimy też potrafi tak głośno metalicznie się tłuc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80937-vectra-b-20-136km-x20xe-metaliczne-stuki-w-silniku/#findComment-673543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tyr Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Problem rozwiązany Odkręciła się wewnętrzna osłona (śruba torx) rozrządu i koło walka rozrządu biło o nią odważnikiem. Dzięki za porady   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80937-vectra-b-20-136km-x20xe-metaliczne-stuki-w-silniku/#findComment-673653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 To dokładnie posprawdzaj resztę śrub - bo efekt dostania się takiej do paska i jego mechanizmu morze być kosztowny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80937-vectra-b-20-136km-x20xe-metaliczne-stuki-w-silniku/#findComment-673675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 (edytowane) Macie jakieś sugestie gdzie szukać problemu? Mechanik chce teraz rozbierać głowice, ale nie wiem czy akurat tam leży problem. Jak na zimnym dzwoni melalicznie , a na ciepłym cichnie to dwumasowe koło powiedziało dobranoc. Jest to trochę dziwne , bo ciśnienie wskazuje , że silnik masz nie zajechany (ja miałem 14-14,5 atm i było miodzio w omedze ) Ps Z filmików , to bym sugerował , że pasek rozrządu przeskoczył , albo słynny klin na wale korbowym się poluzował/ściął... Wrażenie jest jakby brak było smarowania , ale nie spotkałem się z padniętą pompą olejową , bez wgniecenia miski olejowej (i to raczej wada omegi niż vectry ) Edytowane 27 Lipca 2017 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80937-vectra-b-20-136km-x20xe-metaliczne-stuki-w-silniku/#findComment-673706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.