Skocz do zawartości
luk448

Piszczenie spod maski

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim.Opelek jezdzi juz kilka ladnych lat ale ostatnio cos zaczelo piszczec spod maski.Piszczy na wolnych obrotach,po dodaniu gazu na ok 2 tys obr pisk ustaje.Po zgaszeniu pisk utrzymuje sie jeszcze kilka sekund.Wymieniona uszczelka pod krokowym,jeden przewod od podcisnienia byl lekko rozdarty na ok 0.5 cm lecz po wymianie pisk nadal jest.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wymień pasek wielorowkowy i piszczenie ustanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten pisk jest z paska to ucichnie. Ale dziwne że po zgaszeniu silnika jest jeszcze przez kilka sekund.

Dla testu psiknij trochę WD40 na pasek.

Jak nie pomoże to rozepnij podciśnienie. Jak nie będzie efektu to spróbuj odpiąć pompę powietrza wtórnego.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak? Ja bym sprawdził czy on nie piszczy. Łożysko może siadać

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew w temacie.To nie jest piszczenie paska bo potrafiłbym to odróżnić.Sądze że to coś z podciśnieniem bo jak pisałem po zgaszeniu silnika przez chwile ten pisk jeszcze towarzyszy.Sprawdzę wiatrak bo może faktycznie łożysko sie kończy.

Kacper pompę mogę rozpiąć ale czy ona nie pracuje tylko przy zimnym silniku?Problem tego cholernego piszczenia dotyczy całego zakresu pracy silnika-czy ciepły czy zimny to piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje że coś z podciśnieniem jest nie tak.

Ja bym sprawdził, przewody do serwa - tam mogła pojawić się nieszczelność.

Warto by było też przyjrzeć się kolektorowi ssącemu i pozostałym przewodom podciśnienia (trochę tego jest),

A pro' po o jakim silniku piszemy bo jakoś nie pamiętam a w opisie masz VAG-a.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafal o ktory zaworze mowisz?Ten pisk slychac-tak mi sie wydaje -najbardziej z okolicy cewki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam masz przecież w okolicy zawór par paliwa (silnik x22xe) i przewód do serwa - oba na podciśnieniu, a też jest gumowa rura ssąca. Trochę do sprawdzenia masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie ten zawor par paliwa.Jakies foto?Bo moze nie kojarze ze to to :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nr4 na fotce.

4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór jest chyba za cewką WN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten zawor a w zasadzie wezyk na nim miał właśnie nieszczelność ok 0.5 cm i byłem przekonany ze to to ale niestety,po wymianie dalej to samo.A pisk jakby wlasnie dochodzil gdzies od tamtej strony.Kurde nie mam auta pod reka bo bym Wam nagrał.Az wstyd jechac normalnie.Piszczy jak mordowane prosie. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A trochę głębiej jest przewód od podciśnienia serwa.

Dalej/głębiej uszczelka kolektora ssącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pasek osprzętu i odpal silnik. (oczkowa 19 na napinacz i pchasz aby zluzować pasek) Na moje to jakieś łożysko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo łożysko bo ten pisk słychać z okolic serwa, kolektora ssacego. Uszczelka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę że nie łożysko.

Szukaj jak radziłem wcześniej - przewód do serwa i samo serwo jak i uszczelka do kolektora ssącego.

Też bym oblukał rurę ssącą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany. Już mam przyczynę. Uszczelka ssacego. Wszystkim dzięki za pomoc i rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.