Gość mikrobus Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) Szanowni. Przy ok 130 km/h jadąc na tempomacie po ok. 300 km, otrzymuję błąd P0170-11 Zbyt bogata miesznka paliwa. Swoje poszukiwania rozpoczynam od sprawdzenia sond tak jak to radzone jest w wielu różnych postach na ten temat. Wiem że sonda powinna oscylować od 0.2 do 0.9 poniżej więc załączam wykres w krótkich odstępach czasu przy jeździe po mieście przy ok. 50 km/h. Na tyle ile widzę sam to sonda 1 ma prawidłowy wykres a co sądzicie o sondzie drugiej? Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez mikrobus   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Druga zaczyna trochę skakać a powinna mieć linię zblizoną do prostej. Jeżeli oscyluje podobnie jak pierwsza to znaczy że masz problem z katem. Ale błąd ten świadczy nie tylko o samej sondzie. Pewnie ci o gdzieś umknęło ale wiele razy było pisane że przy tym błędzie powinno się sprawdzić szczelność całego dolotu, ciśnienie paliwa, wtryski , zaworek odpowietrzania baku. Nie piszesz czy masz LPG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/#findComment-675282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikrobus Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Druga zaczyna trochę skakać a powinna mieć linię zblizoną do prostej. Jeżeli oscyluje podobnie jak pierwsza to znaczy że masz problem z katem. Ale błąd ten świadczy nie tylko o samej sondzie. Pewnie ci o gdzieś umknęło ale wiele razy było pisane że przy tym błędzie powinno się sprawdzić szczelność całego dolotu, ciśnienie paliwa, wtryski , zaworek odpowietrzania baku. Nie piszesz czy masz LPG. OK dziękuje, więc jeszcze sporo sprawdzania, co do LPG hm, jest uzupełnione to w moim profilu i widnieje tam "LPG: NIE". Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa, czy wtryski mam op coma, ale nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości, tak samo wartości przepływomierza na postoju i w trasie. Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez mikrobus   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/#findComment-675283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 co do LPG hm, jest uzupełnione to w moim profilu i widnieje tam "LPG: NIE". Wielu pisze że ,,nie,, a ma LPG wielu że ,,tak,, a nie ma.Ja pytam bo tego nigdy nie wiem kto jak podchodzi do uzupełniania profilu. Przepływomierz mogę ci tylko podać na wolnych :wolne obroty,wszystkie odbiorniki wyłączone 7-19kg/h 0.2-1.2 V Zawór par paliwa tak samo wolne,temp.robocza wszystko wyłączone - 0% przygazówka gazem powinno być > 0 %   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/#findComment-675291 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikrobus Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Wielu pisze że ,,nie,, a ma LPG wielu że ,,tak,, a nie ma.Ja pytam bo tego nigdy nie wiem kto jak podchodzi do uzupełniania profilu. Rozumiem. Dziękuje za wartości. Ok poniżej wrzuciłem bloki pomiarowe na wolnych obrotach, przepływomierz wydaje się ok, natomiast co do zaworu odpowietrzania zbiornika. Na początku rósł do 20%, dodawałem gazu, status zmieniał się na aktywny i spadał do 2%, po kilkukrotnym lekkim takim gazowaniu cały czas był aktywny i pokazywał już tylko 2%. Co o tym sądzisz? Nie rozumiem też tej mieszanki raz się zmienia na uboga i bogata, sonda lambda przy silniku jest nowa. https://streamable.com/s/0cdop/buxbel Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez mikrobus   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/#findComment-675299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Uboga- bogata to jest odnośnik do 0.1-0.9 V Kiedyś u kolegi w Mery miałem podobnie.Miał nie dokręcony korek wlewu paliwa. Dokręciłem i wróciło do normy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/#findComment-675300 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikrobus Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Uboga- bogata to jest odnośnik do 0.1-0.9 V Kiedyś u kolegi w Mery miałem podobnie.Miał nie dokręcony korek wlewu paliwa. Dokręciłem i wróciło do normy Ok czyli jest to normalne zachowanie uboga - bogata? Korek mam dokręcony. Mógłbyś rzucuć okiem czy coś jeszcze nie pasuje Ci w tych pomiarach? Skupić się jednak na katalizatorze? Poruszyłeś jeszcze temat lewego powietrza, kolektor dolotowy miałem spawany więc bym to odrzucił   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/#findComment-675307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Poruszyłeś jeszcze temat lewego powietrza, kolektor dolotowy miałem spawany więc bym to odrzucił A ja właśnie bym się tym zainteresował. Kolektory nie są aż takie drogie aby na nich oszczędzać Pisałem o sprawdzeniu szczelności dolotu.Więc sprawdź czy auto zgaśnie gdy zatkasz mu wlot powietrza. Było to wiele razy poruszane na forum jak to zrobić. Co zaś do pomiarów to zapomniałem dodać że pomiary sie dokonuje w temp. roboczej czyli ok 80 st.C U ciebie się dopiero rozgrzewa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/#findComment-675309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikrobus Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Pisałem o sprawdzeniu szczelności dolotu.Więc sprawdź czy auto zgaśnie gdy zatkasz mu wlot powietrza. Było to wiele razy poruszane na forum jak to zrobić. Szukałem, rozumiem że muszę zdjąć rurę i zatkać szczelnie jedno z tych miejsc co na zdjęciu? http://wstaw.org/m/2017/08/18/Przechwytywanie_2_JPG_750x750_q85.jpg   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/#findComment-675334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Nie koniecznie - wystarczy odpalić silnik i prysnąć na tą rurę i połączenia np sprajem do kokpitu -jak silnik przyspieszy to masz nieszczelność, jak jest jakieś pęknięcie, nie dociągnięte opaski zaciskowe - to też jasna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81193-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-sondy/#findComment-675338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.