Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tu nowy więc jak czegoś nie ujmę to powiedzcie to podam info dodatkowe. Mam problem taki jak w temacie, pewnego dnia przestał działać mi obrotomierz a następnie prędkościomierz. wskaźnik paliwa i temperatury działają dalej, działają także przebieg i licznik przejechanych kilometrów. Zdarza się że wskaźniki zaczną same z siebie działać np. rano jadę do sklepu nic nie działa, a po południu jadąc do pracy odpalam auto i wszystko gra, ale znów wracając z roboty znów nic nie działa. Wyciągnąłem już licznik przeczyściłem styki, odpinałem też komputer ale nic to nie daje, wariuje też komputer ponieważ pokazuje błędne spalanie. Proszę was o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja zaczął bym szukać przyczyny od podpięcia samochodu pod komputer. Ale z opisu kolegi wnioskuję że może to być uszkodzona - pęknięta koronka ABS-u lub sam czujnik ABS-u lewego przedniego koła. Można to sprawdzić po podpięciu auta pod komputer w zakładce ABS lub, samą koronkę zdejmując koło i dokładnie ją sprawdzając. Bo z tego co się orientuję to obrotomierz jak i prędkościomierz bierze sygnał z prawego przedniego koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 

 

z tego co się orientuję to obrotomierz jak i prędkościomierz bierze sygnał z prawego przedniego koła.

 

Nie kumam . Co ma wspólnego obrotomierz z prawym kołem....??? Mierzy obroty koła..???

 

 

 

Wyciągnąłem już licznik przeczyściłem styki, odpinałem też komputer ale nic to nie daje

 

Styki nic nie mają do gadania - ważniejsze są ścieżki na plastikowej folii pod licznikiem . Z reguły ulegają przerwaniu ( nomen omen ) w pobliżu wtyczki (z lewej strony od drzwi ) . Tak załatwiłem ścieżki wkładając licznik po ciemku.

Oblukaj dokładnie folię czy nie ma przerwań i daj fachowcowi do polutowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może tak być jak kolega wyżej pisze że mogą być winne także przerwane ścieżki na folii . Kolega pyta co ma wspólnego obrotomierz z kołem prawym?, no nic bo po prostu źle napisałem w zdaniu końcowym, sygnał prędkościomierza jak i obrotomierza jest brany z lewego przedniego koła. W omedze jak i w vectra b z tego co się orientuję działa to w taki sam sposób no chyba że się mylę to poproszę o poprawienie mnie. W moim przypadku jak całkiem padł prędkościomierz, który zatrzymał się w pewnym momencie jazdy na 40 km/h, a wcześniej skakał (raz działał a raz nie)i obrotomierz, także przestał chodzić. Wyjąłem licznik i faktycznie zrobiła się mała dziurka na ścieżkach na taśmie za licznikiem, już wcześniej ktoś tam gmyrał swoimi łapskami i naprawiał ścieżki lutując je a później zakleił kawałkiem taśmy to miejsce na początku jak wyciągnąłem licznik to nie zwróciłem na to wcale uwagi, dopiero jak go rozbierałem na części pierwsze moim oczom po odlepieniu tej taśmy ukazała się pod światło mała dziurka na przepalonej ścieżce, a ja o tym nie wiedziałem, wymieniłem na używany i chodzi dalej. Ale nie dawno znowu zaczął świrować i zaświecił się ABS, a licznik raz działał a raz nie, zdjąłem koło i co się okazało że spadła mi opaska z przegubu i jak zasłoniła koronkę abs-u to prędkościomierz się zawieszał i kontrolka abs-u świeciła cały czas.Założyłem nową osłonę gumową wraz z opaską i wszystko wróciło do normy. Ale tak jak wyżej napisałem nie tylko ścieżka przepalona na foli może być przyczyną takiej awarii, ale z tym się zgadzam jak najbardziej, jest to jedna z przyczyn, następnymi przyczynami takiego stanu rzeczy, jeżeli ścieżki będą w porządku, może być uszkodzona - pęknięta koronka abs-u, lub sam czujnik prędkości obrotowej pojazdu w kole lewym przednim, z którego to czujnika sygnał bierze prędkościomierz i obrotomierz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za pomoc :D sprawdziłem jeszcze jedną rzecz wyciągnąłem liczniki i rozkręciłem na części pierwsze i tam też są styki w środku i tamte jeszcze przeczyściłem mam nadzieję że się uda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

 

 

sygnał prędkościomierza jak i obrotomierza jest brany z lewego przedniego koła

 

Nie wiem jak jest w vectrze b , ale z tego co się orientuję , to w omedze sygnał leci z ECU (compa). Na logikę = czujnik położenia wału korbowego- komputer(ECU) -obrotomierz.

 

Ps . Może po prostu bezpieczniki ma przypalone i sporadycznie łączą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.