Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat dotyczy wariujących zegarów w Corsie D 1.2 benzyna, rocznik 2008.

Problem wygląda następująco.

Niezależnie czy podczas jazdy, czy na postoju, w pewnym momencie wszystkie zegary (prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa) zaczynają wariować, tzn. w bardzo szybkim tempie poruszać się od wartości zerowej niemal do maksymalnego wychylenia. Towarzyszy temu również zapalanie się kontrolek od hamulca ręcznego a czasami abs. Po 3-5sekundach od zdarzenia wszystko wraca do normy. Światła nie przygasają a silnik pracuje równo.

Jedynym tropem jaki mam (choć nie występuje on razem ze wspomnianymi wahaniami zegarów) jest fakt, że podczas włączenia radia, przez kilka sekund słychać z okolic fotela pasażera lekkie buczenie (jakby silnik krokowy). Podejrzewam, że może to być przyczyną jakiegoś zwarcia i w efekcie w pewnych warunkach zaczynają fiksować zegary.

 

Za wszelkie chęci pomocy będę bardzo wdzięczny, Pozdrawiam.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy jest dobry styk na zegarach z tyłu we wtyku.

30 minut temu, ja_pta napisał:

przez kilka sekund słychać z okolic fotela pasażera lekkie buczenie (jakby silnik krokowy)

 

To sprawdź co buczy.

 

Sprawdź napięcie ładowania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale poważniejszy masz problem z licznikiem.

Wygląda na to że dostaje jakieś zwarcia.

Samo opadanie to pikuś bo to by świadczyło o braku styku , ale max wychylenie to albo coś się dzieje we wtyku z tyłu zegarów ,albo CIM , albo coś innego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zauważyłem podczas sprawdzania, to że prawdopodobnie luźny przewód antenowy do radia powodował to buczenie przy włączaniu radia. Widać, że ktoś go wcześniej izolował bo ułamany jest plastik który wciska się  gniazdo w radiu żeby był przewód dobrze wpasowany.

Nie mniej jednak problem z wariującym zegarem wciąż się pojawia tylko już nie z tym buczeniem o którym pisałem wcześniej. Podczas jazdy zaczynają świrować wszystkie kontrolki łącznie z diodą w przycisku od świateł awaryjnych. Świruje przez kilka sekund a potem ustaje i jest ok.

Dodatkowo zauważyłem, że po włączeniu zapłonu, po kilku sekundach pojawia się straszne piszczenie jakby zwarcie spod maski (można zobaczyć na video). Podejrzewam, że wszystko jest ze sobą powiązane tylko pytanie gdzie zacząć grzebać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności