Skocz do zawartości
Jay

Poprawne ustawienie mechanizmu wycieraczek przednich

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem stworzyć łopatologiczny tutorial jak poprawnie ustawić mechanizm przednich wycieraczek żeby Migel nie musiał za każdym razem jechać Gdańsk-Bydgoszcz na ponowne ustawienie :P

Na początek odkręcamy ramiona wycieraczek,klucz 15mm,unosimy ruchome ramię z piórem i obracamy lekko góra-dół żeby poluzować osadzenie na stożku osi,z tym chyba każdy sobie poradzi,każdy znajdzie swój sposób ;)

Następnie ściągamy plastikową osłonę mechanizmu,jest na takie małe blaszki.

Mając mechanizm na wierzchu odkręcamy ramię mechanizmu,klucz 8mm,nie trzeba odkręcać całkiem,wystarczy poluzować aby zeszło z kulki ;) zaznaczone na czerwono,odkładamy na silnik żeby nam nie przeszkadzało,drugiej strony nie ruszamy.

Odkręcamy jedną śrubę torxem T25,zaznaczone zielonym kółkiem,unosimy mechanizm do góry,również jest usadowione na stożku osi silnika,włączamy zapłon i włączamy pierwszy bieg pracy wycieraczek po czym wyłączamy,po tym silnik ustawi nam się w pozycji wyjściowej czyli wycieraczki wyłączone/zamknięte.

post-53805-0-41358800-1507460000_thumb.jpg

Przystępujemy do wyczyszczenia i ponownego nasmarowania samego mechanizmu oraz jego ustawienia,niestety fotki przed czyszczeniem i smarowaniem.

Ściągamy sprężynkę/oring,będzie łatwiej wyczyścić i ustawić,sam mechanizm ustawiamy w rękach podobnie jak na zdjęciu,kompletne ustawienie robimy już na osi silnika nie przykręcając śruby na torx;

post-53805-0-64291800-1507460003_thumb.jpg

łapiemy sobie punkty odniesienia poszczególnych platform mechanizmu,mechanizm ma 3 platformy które są całością,nie musimy ich rozłączać;

1 platforma opiera się zapadką o wystającą blaszkę z obudowy,tak jak na foto w czarnym kółku

2 platformą łapiemy punkty odniesienia mniej więcej pomiędzy śrubami mocowania silnika do obudowy,zaznaczone niebieską linią oraz najłatwiejszy punkt to czerwony prostokąt pokazujący jak najłatwiej ustawić,żeby wycięcie 2 platformy patrzyło w wycięcie mocowania wężyka spryskiwaczy

3 platformę ustawiamy tak żeby wycięcie "patrzyło" na śrubę mocowania silnika,zaznaczone zielonym prostokątem

Dokręcamy śrubę na torx (czarny okrąg) i włączamy na pierwsze ustawienie,niech zrobi parę obrotów,po czym wyłączamy i patrzymy czy mechanizm zrobi obrót w drugą stronę (chowanie wycieraczek)

Jeśli jest ok to zakładamy ramię mechanizmu,delikatnie regulując prawo-lewo żeby weszło nam na kulkę,ramię od strony kierowcy musi schować się w otworze technologicznym w lewym poszyciu błotnika,dokręcamy 2 śruby 8mm i ponownie włączamy wycieraczki aby sprawdzić czy nic nie blokuje,nic się nie przestawia (jak np w pierwszym mechanizmie Migela gdzie zatarte były ośki ramion wycieraczek)

Zakładamy ramiona wycieraczek,najpierw strona pasażera,później kierowcy,dokręcamy śruby 15mm i sprawdzamy czy wszystko działa,pracujący mechanizm nie zamyka do końca wycieraczki kierowcy,dopiero po wyłączeniu silnik robi obrót w drugą stronę i domyka wycieraczki do poziomego położenia,chowając je pod maskę.

Edytowane przez Jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Jay! Mam nadzieję, że będzie to przydatne dla twojej książki

post-12527-0-99464600-1507533851_thumb.jpg


  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sergeimoskva,jak zawsze z prezentami :):spoko::spoko:

Dziękuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako pierwsze dam foto wyłączonych wycieraczek. Pozycja zero.

 

 

e237b6b338d9e01e7e51fa186d90a760.jpg

9a5a0c785531bfa3ef4eb9a26904199e.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Druga pozycja, to wychylenie maksymalne. Czyli całkowite otwarcie. (Wyłączyć kluczykiem zapłon w momencie pełnego otwarcia)

 

 

7861627ed326cdc19f89656242334358.jpg

e9aac7cf1a9b816f4de0f8472d178b5e.jpg

2af30701a6534fb7b49d75cbca0b4dbf.jpg

 

 

 

 

 

 

Trzecia to powrót do dołu. Ale nadal włączone. Więc są w oczekiwaniu do pracy. Nie składają się do dołu. (wyłączyć kluczykiem zapłon i sprawdzić ustawienie)

 

b7a34c04195dd0788bc5effd0212ec3d.jpg

7e7c1d25cb1fbc8a36ed9fafe64c9a85.jpg

 

Po wyłączeniu manetki na zero wszystko wraca do pozycji pierwszej.

 

Mam nadzieję ze pomogłem.

Edytowane przez harnas1515

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.