Gość Coven Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Witam, Nabyłem właśnie Opla Corsę C i przydałoby się doprowadzić go do stanu, gdzie będę mógł spokojnie wsiąść i jechać. To co jest "do zrobienia" to głównie pierdoły, ale na tyle irytujące, że muszę się ich pozbyć. 1. Nie działają mi przyciski przy kierownicy. Odłączałem bezpiecznik i akumulator - brak zmian. Z tego co słyszałem, to winna może być kostka za radiem, więc na pewno przy najbliższej wizycie u mechanika o tym wspomnę. Ten egzemplarz miał dodanego Parrota CK3100, czy może być tak, że ktoś podłączył go "w miejsce przycisków z kierownicy"? 2. Wycieraczki - silniczek chodzi dosyć głośno (ma też tak jakby jakiś opór przy pierwszych paru ruchach) i wycieraczki raz że nie dochodzą do słupka (brakuje jakieś 10 cm) to jeszcze nie chowają się w całości (mógłby by spokojnie zjechać jeszcze parę centymetrów, ale gdy odpalę np. najszybszy "bieg" to jadą do samego końca a nawet dalej) 3. Czerwona kontrolka od oleju pali mi się podczas ruszania. Ruszam powoli z płaskiego terenu a ta zaczyna łypać. Przestaje gdzieś tak w momencie puszczenia sprzęgła, ale np. na wzniesieniu czy przy ostrzejszym hamowaniu siedzi cicho. 4. Uchwyty w tylnych drzwiach. Na TYM zdjęciu widać, że z pod tego uchwytu wystaje mi kawałek tapicerki - jest tak po obydwu stronach. Odkręciłem te dwie śrubki, ale nie chce mi to plastikowe coś wyjść. Da się to jakoś naprawić, czy trzeba zbierać pieniądz na drugi "boczek"? 5. Ekran nad radiem. W mojej wersji mam tą najbardziej podstawową - godzina, czas, temperatura no i info z radia. Podświetlenie po prawej stronie nie działa, przez co ledwie widać co tam jest napisane, bez podkręcania jasności na maksa. Czy da się to jakoś wymienić nie rozbierając połowy kokpitu? 6. Bezpieczniki. Przy okazji próby naprawy przycisków na kierownicy cyknąłem FOTKĘ bezpieczników. Jako że jestem zielony, to czy może mi ktoś powiedzieć, czy nie jest tam przypadkiem trochę za pusto? VIN: W0L0XCF68444401518 Z góry Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 2 -rozebrać mechanizm i sprawdzić krańcówkę i luzy wszelkie. 3- sprawdzić poziom oleju , czujnik oleju. 4-materiał wystający wciśniesz pod plastik np. szpachelką. 6-opis bezpieczników https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1368434.html Vin sprawdzisz http://opelvindekoder.pl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/#findComment-679966 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Coven Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) Dziękuję za szybką odpowiedź. O ile zdecydowanej większości nie jestem w stanie zrobić (zobaczymy co powie mechanik w poniedziałek), tak akurat z pkt. nr 4 mogę poradzić sobie sam. Problem jest tylko taki, że tego wystającego materiału jest za mało, by go wepchać szpachelką pod spód. Jak najbardziej da radę, ale wystarczy że ktoś łokciem przygniecie tapicerkę nad uchwytem i znowu wylezie. Miałem na myśli, aby ten uchwyt wyjąć i ten materiał jakoś przykleić, ale skoro wyjąć się go nie da... VIN podałem opcjonalnie, na wypadek gdyby był do czegoś potrzebny. Co do bezpieczników, sprawdziłem czy moje braki są uzasadnione i wyszło, że brakuje mi 2 - nr 13 oraz 4. Zabezpieczenia przed kradzieżą nie jestem pewien, bo nie wiem jak sprawdzić czy faktycznie to posiada, ale co w przypadku nr 4? - Hak holowniczy został niedawno dołożony (nie przeze mnie), ale nawet gdy by go mnie było, to czy powinien być tam bezpiecznik dla samego podświetlenia tablicy? Edytowane 28 Października 2017 przez Coven   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/#findComment-679973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 To podwiń materiał aby dojść tam klejem w sprayu do tapicerek i potem wciskaj szpachelka. Po wyschnięciu kleju nic nie wylezie. Vin możesz sobie sprawdzić jakie masz wyposażenie i dla czego brakuje ci bezpieczników. O ile zdecydowanej większości nie jestem w stanie zrobić Wyjmij bagnet i zobacz ile masz oleju? Sprawdzić czy czujnik oleju masz mokry przecież możesz sam zrobić. Sam czujnik też przecież możesz wymienić..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/#findComment-679974 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Coven Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Akurat te dwie rzeczy jestem jeszcze w stanie zrobić. Jutro gdy "będzie coś widać" zajrzę na stan oraz czujnik. Co do wyposażenia przez VIN, to niestety, ale nie udało mi się tego zrobić. Strony które sprawdzałem (włącznie z tą powyżej) nie potrafiły znaleźć tych informacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/#findComment-679981 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Faktycznie. Gdyby odjąć jedną 4 to się wyświetla VIN: W0L0XCF6844401518 Opel Corsa C 5-drzwiowy hatchback Znaczenie nr VIN: Producent: General Motors Płyta: Corsa Model: Corsa C Nadwozie: 5-drzwiowy hatchback Kod nadwozia: F68 Rok modelowy: 2004 Fabryka: Saragossa, Hiszpania Numer seryjny: 401518 Pobrano ze strony: http://opelvindekoder.pl Informcje o modelu: Data produkcji: 14.06.2004 Kierownica po stronie: lewej Wyprodukowano dla: Francji Kod silnika: Z12XE Nr silnika: 19DJ0754 Kod GM Drive:: XXLL Numer I rejestracji: �� ������ Farba zewnętrzna: Czarny ( Black Sapphire ) 20R - mica, 2 warstwy Kody wyposażenia: 18I Wykończenie wnętrza: ciemny antracyt 18X Wykończenie siedzeń: ciemny antracyt 18Y Wykończenie boczku drzwi: ciemny antracyt A32 Szyby drzwi przednich sterowane elektrycznie AG4 Fotel kierowcy: ręczna regulacja wysokości 2-kierunkowa AJ0 Zagłówki tylne boczne pokryte tkaniną AJ7 Poduszki powietrzne: kierowcy, pasażera oraz boczne AM9 Tylna kanapa składana i dzielona w proporcji 60/40 AQ6 Przednie fotele z regulacją oparcia AT7 Tylne siedzenia z 3-punktowym pasem bezpieczeństwa AU0 Centralny zamek zdalnie sterowany AY5 Zagłówek tylny środkowy pokryty tkaniną B86 Boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia C60 Klimatyzacja sterowana ręcznie D1J Zestaw wskaźników: białe/czarne tarcze, pierścienie srebrne D75 Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia DDU Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie DJ9 Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie z podgrzewaniem, asferyczne, niebarwione DT4 Popielniczka i zapalniczka (pakiet dla palących) E21 Klamki wewnętrzne drzwi w kolorze chromu E3C Osłona rury wydechowej tył FX1 Przełożenie końcowe przekładni głównej: 3.94 G61 Mocowanie felg na 4 śruby JBG Przycisk dźwigni hamulca postojowego: chromowany JM4 Układ hamulcowy tarczowy przód, bębnowy tył, z układem ABS K09 Alternator: 120A K12 Układ wentylacji z filtrem przeciwpyłowym KIS Gałka dźwigni zmiany biegów: z chromowanym pierścieniem LW4 Silnik benzynowy 1.2 16V M24 Ręczna skrzynia biegów 5-biegowa typu F13 CR MM3 Wyposażenie dla ręcznej skrzyni biegów N33 Regulowana kolumna kierownicy NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej NP5 Koło kierownicy pokryte skórą NT4 Norma emisji spalin: EEC 05 NV8 Wspomaganie układu kierowniczego elektryczne, zależne od prędkości PAH Wykończenie siedzeń: Onishi/Elba PH5 Felgi aluminiowe 6J x 15, 10 szprych QLZ Opony 185/55 R15-82 h QQ5 Koło zapasowe stalowe o pełnych wymiarach T6C Wykończenie wnętrza: standardowe, wariant 1 TN6 Akumulator: 55Ah TT1 Reflektory halogenowe sportowe U91 Antena dachowa: radiowa krótka UY8 Radio CDR 2005 UZ6 Głośniki: 6 sztuki premium VFE Kolorowa listwa ochronna na zderzakach VU3 Panel centralny: metaliczny antracyt W2N Usunięto boczne emblematy i napisy W7V Konwersja modelu Cosmo W8X Dodatkowe elementy do instalacji radia XL8 Zdalne sterowanie na częstotliwości 433MHz Z0W Wyposażenie dodatkowe dla Francji Z1F Prędkościomierz w km/h   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/#findComment-679988 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Coven Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Dzięki wielkie! Jak to jest z tą "4"? Jak to możliwe, że po odjęciu jednej cyfry mamy dostęp do reszty informacji? Na pełnym numerze informacje podstawowe się zgadzają... Ja tutaj nie widzę żadnej wzmianki o przyciskach przy kierownicy, ale za to zainteresowała mnie "koło kierownicy pokryte skórą" - u mnie jest jedynie guma, reszta by się raczej zgadzała. Jak dobrze mniemam prawdopodobnie była zmieniona kierownica i na stanie była tylko z przyciskami, które w moim przypadku są najwyraźniej dla "picu". Technicznie jest bez zarzutu, sprawdzany był dogłębnie i możemy raczej wykluczyć iż jest on powypadkowy. No nic, jakoś dam radę bez nich, może je zdemontuje...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/#findComment-680001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 To jest tylko mój domysł z tą 4 Podałeś więcej cyfr w Vinie niż powinno być. Sprawdź jaki masz Vin dokładnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/#findComment-680003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Coven Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 (edytowane) Okej, Sprawdziłem VIN raz jeszcze i faktycznie - o jedną "4" za dużo było wpisane w umowie, a jako że samochód był w trasie, to nie miałem dostępu do dowodu rej. Sprawdziłem stan oleju - po dociśnięciu do końca bagnetu i wyjęciu miałem oleju aż po MAX, a TUTAJ jest wyraźny wyciek oleju. Domyślam się, że to jest właśnie ten czujnik. Jak go wymienię, to dam znać co z kontrolką się stało. Co do tej kierownicy, byłbyś w stanie potwierdzić moją hipotezę? Edytowane 29 Października 2017 przez Coven   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/#findComment-680032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Co do kierownicy nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81824-problem%C3%B3w-par%C4%99-z-nowym-nabytkiem-corsa-c-2004r/#findComment-680039 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.