Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. No i po 4 miesiącach wyszło ze zawiecha i końcówki drążków oraz drążek kierowniczy do remontu a konkretnie sworznie, tuleje. Jak już robić to wymienić wszystkie gumy bo inaczej nie ma sensu. I tu moje pytanie. Clownie montuje części firmy Lemforder który w tym wypadku na jedna stronę wynosi 240zl z kolei cały wahacz firmy TRW 330zł trochę większa cena ale mniej roboty. Co o tym myślicie ?

Zastanawiam się czy nie było znowu jakiś rodzaji w tym modelu ? (dlugosci szerokosc gwint itd), ktoś może poradzi jak to wygląda w Z16XE z 2004r ? Może ktoś wymieniał Pozdrawiam

Edytowane przez Cybertom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do twojego po Vin poszukaj tutaj https://opel.7zap.com/pl/car/

 

Co do producenta części o twój wybór ile kasy chcesz dać.

Ja jeżdżę na firmie SRL i nie narzekam.

Amory przód i jeden wahacz mam tej firmy od 2014 r.

Niedawno miałem przegląd i amory 74 %.

Drążki mam Febi

 

Ale w sumie najczęściej się zużywa sworzeń zwrotniczy wahacza a cała reszt jest dobra.

Więc czasem nie warto przepłacać tylko kupić sam sworzeń.

Tylko przed kupnem sprawdzić w jakim stanie jest cały wahacz i jego części.


 

 

Clownie montuje części firmy Lemforder

 

Trochę rozjaśnij co to Clownie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wahacze SRL komplet kosztuje 94zl bardzo tani w stosunku do TRW 330zl. Jak Ci się spisuje ten wahacz ? Często wymieniasz sworznie tuleje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja go wymieniałem razem z amorami.Czyli 2014 r.

Nic więcej z nim nie robiłem do tej pory.

Przejechałem na nim ok 60 tys. km

Wymieniałem go bo szukałem przyczyny stukania prawej strony co potem się okazało że to tulejka prowadząca od przekładni kierowniczej.

W starym miał luzy tylko sworzeń zwrotniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze wahacz kupiłeś komplet z zamontowanymi sworzniami i tulejami. Jeśli tak i wytrzymał 60tys. km to dla mnie bomba. Do zrobienia mam jeszcze drążki kierownicze może tez zaryzykuje i kupie tej firmy SRL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inaczej nie ma w sprzedaży jak kompletny.

Ja drążek kupowałem Febi bo na tamtą chwilę nie mogłem znaleźć z SRL

A potrzebowałem na już.

 

Gdy będziesz wykręcał drążek to sprawdź sobie luz poprzeczny na listwie przekładni kierowniczej po stronie pasażera.

Może przy okazji się okazać że warto wymienić tulejkę prowadzącą.

Opisywałem to w naprawie przekładni w dziale Corsa .

Poszukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno przy wymianie wahacza geometrie trzeba robić prawda ? W golfinie robiłem to i tu chyba trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jutro wymiana wahaczy. Zobaczymy jak mi pójdzie. Adam powiedz dokrecales sruby te dwie co trzymają się sanek jak juz był na kołach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po postawieniu na kołach trzeba dokręcić śrubę od tulejki poziomej do sanek

A przed postawieniem na kołach tą śrubę tylko lekko przykręcić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Operacja przeszła bez większych problemów. 13 letni wahacz a w nim sworzeń i guma ciągle dobra tylko tuleja całą zgniła i wyleciał. Nic z niej nie zostało. Czy można dokupić ta gumę ale pełna jak w innych autach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.Ale dałbym sobie spokój ze staruszkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam po jakich drogach się poruszasz w sensie koleiny dziury,kocie łby,albo dobry asfalt ze zachwalasz SRL.?(Mój wachacz komplet Lemforder wytrzymał już 96tys i ma się dobrze a drogi mam srednie więc polecam wszystkim tą markę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po takich drogach jakie są w całej Polsce.

Ale po dziurach na drogach ja nie przelatuję lecz przejeżdżam tak aby zwieszenia nie uszkodzić.

 

Moje podejście do sprzętów i części jest takie ,że jeżeli coś wytrzyma dwa razy tyle co tańsza część o połowę to jaka jest ta jakość tego lepszego.?

Według mnie marna.

Felicja na amorach i wahaczach od SRL wytrzymała 80 tys.i dalej służy innemu już właścicielowi.

Przed SRL-ami były Sachsy(amortyzatory)i dały radę 2 lata.

Jeden zaczął ciec.

SRL już idzie 6 rok i na przeglądzie było 71 %

 

Odnośnie Lemforderów to kolega co dwa lata po tych samych drogach co ja wymieniał jakieś tulejki od wahaczy.

Ale on dziur nie widział.

Ja natomiast o moje auto i plomby w zębach dbam i dziury widzę.

Więc przez nie przejeżdżam tak jak powinno się przejeżdżać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie mogłem czekać na srl założyłem Delphi bo były na miejscu. Mam mieszane uczucia. Dwa wahacze Delphi z dwóch różnych dostaw. Jeden ma chromowe polokragle nity i bardziej sztywny sworzeń drugi stalowe plaskie i sworzeń juz jakby lżej chodzil. Zobaczymy ile wytrzymają. Na domiar zlego na SKP nic nie powiedzieli ale czuje jakis luz na drazkach. Musze dokładnie sprawdzić czy to luz na drazkach

czy na maglownicy.

Wymieniał ktoś może Drążek kierowniczy w Merivie ? Bo książka milczy na ten temat. Tylko opisuja wymianę końcówkę drazka.

Edytowane przez Cybertom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma książka pisać.?

Drążki jak w każdym innym się wymienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie. Skręt w prawo mam ciut więcej niż półtora obrotu kierownicy a w lewo ponad dwa obroty aż trze Drążek stabilizatora o poloos. Tak jakby nie było blokady w ta stronę. Albo nie ma blokady albo ktoś źle ustawił przy wymianie magla. A jak wy macie ? Ile obrotów kierownicy w prawo a ile w lewo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Półtora obrotu w jedną i w drugą stronę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.