Jump to content

Recommended Posts

Witam Panowie. No i po 4 miesiącach wyszło ze zawiecha i końcówki drążków oraz drążek kierowniczy do remontu a konkretnie sworznie, tuleje. Jak już robić to wymienić wszystkie gumy bo inaczej nie ma sensu. I tu moje pytanie. Clownie montuje części firmy Lemforder który w tym wypadku na jedna stronę wynosi 240zl z kolei cały wahacz firmy TRW 330zł trochę większa cena ale mniej roboty. Co o tym myślicie ?

Zastanawiam się czy nie było znowu jakiś rodzaji w tym modelu ? (dlugosci szerokosc gwint itd), ktoś może poradzi jak to wygląda w Z16XE z 2004r ? Może ktoś wymieniał Pozdrawiam

Edited by Cybertom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do twojego po Vin poszukaj tutaj https://opel.7zap.com/pl/car/

 

Co do producenta części o twój wybór ile kasy chcesz dać.

Ja jeżdżę na firmie SRL i nie narzekam.

Amory przód i jeden wahacz mam tej firmy od 2014 r.

Niedawno miałem przegląd i amory 74 %.

Drążki mam Febi

 

Ale w sumie najczęściej się zużywa sworzeń zwrotniczy wahacza a cała reszt jest dobra.

Więc czasem nie warto przepłacać tylko kupić sam sworzeń.

Tylko przed kupnem sprawdzić w jakim stanie jest cały wahacz i jego części.


 

 

Clownie montuje części firmy Lemforder

 

Trochę rozjaśnij co to Clownie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te wahacze SRL komplet kosztuje 94zl bardzo tani w stosunku do TRW 330zl. Jak Ci się spisuje ten wahacz ? Często wymieniasz sworznie tuleje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja go wymieniałem razem z amorami.Czyli 2014 r.

Nic więcej z nim nie robiłem do tej pory.

Przejechałem na nim ok 60 tys. km

Wymieniałem go bo szukałem przyczyny stukania prawej strony co potem się okazało że to tulejka prowadząca od przekładni kierowniczej.

W starym miał luzy tylko sworzeń zwrotniczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem ze wahacz kupiłeś komplet z zamontowanymi sworzniami i tulejami. Jeśli tak i wytrzymał 60tys. km to dla mnie bomba. Do zrobienia mam jeszcze drążki kierownicze może tez zaryzykuje i kupie tej firmy SRL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inaczej nie ma w sprzedaży jak kompletny.

Ja drążek kupowałem Febi bo na tamtą chwilę nie mogłem znaleźć z SRL

A potrzebowałem na już.

 

Gdy będziesz wykręcał drążek to sprawdź sobie luz poprzeczny na listwie przekładni kierowniczej po stronie pasażera.

Może przy okazji się okazać że warto wymienić tulejkę prowadzącą.

Opisywałem to w naprawie przekładni w dziale Corsa .

Poszukaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno przy wymianie wahacza geometrie trzeba robić prawda ? W golfinie robiłem to i tu chyba trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Jutro wymiana wahaczy. Zobaczymy jak mi pójdzie. Adam powiedz dokrecales sruby te dwie co trzymają się sanek jak juz był na kołach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po postawieniu na kołach trzeba dokręcić śrubę od tulejki poziomej do sanek

A przed postawieniem na kołach tą śrubę tylko lekko przykręcić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.