Skocz do zawartości
zaciekawiony

Pierwszy dłuższy wyjazd i chceck engin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów tydzień temu kupiłem wymarzoną mokke 1,4 turbo 4x4 ale dziś dopiero miałem okazje wyjechać na dalszą trasę.Po przejechaniu ok 80 km z prędkością ok 130 km/h check engin!Wróciłem do domu odczytałem błędy było ich masę ale większość prawdopodobnie z powodu nie doładowanego akumulatora,auto w 2017r przejechało 4000km i stało.Główne błędy odpowiadające za check to :Doładowanie silnika za niskie,Usterka funkcji,Stałe .-Usterka przepływu powietrza dolotowego ,Wydajność,usterka funkcji.W czy szukać problemu?Po wykasowaniu błędów doradzono mi przegonić auto podejrzewając przycięcie geometrii z powodu okazjonalnej jazdy w ostatnim czasie,a jeśli auto już jechało to po bułki 500m i jechała nim osoba 65 letnia.Po ostrzejszej jeździe auto rzeczywiście ożyło zaczęło się znacznie wyżej wkręcać na obroty nie wyskoczył na razie żaden błąd.Co mogę sprawdzić by znaleźć winowajcę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze: Mokka nie ma zmiennej geometrii tylko klasyczną turbinę...

Drugie - te błędy to se można... trzy interfejsy i w każdym inny opis błędu. Kody są istotne a nie jakieś wydumki tłumaczone z innego języka na polskie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem możliwości jechać do jakiegoś dużego warsztatu ze względu na porę komputer podpiął znajomy i to odczytał myślałem że to turbina ze zmienną geometrią jutro podam kody błędów.Dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po opisie mogę się domyślać P0299 oraz P1101.

Najistotniejsze jest podanie odczytanych kodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co odczytał tym programem to 0299 1109

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie może być w benzyniaku P1109 bo on dotyczy klap wirowych kolektora - to w dieslu np 1,9cdti.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też udało mi się odczytać ten drugi błąd i też mnie zdziwił ale ten program tak to odczytał a dlaczego nie wiem.A co do zmiennej geometrii w turbinie nad turbiną zauważyłem gruszkę z cięgnem i sądziłem że to do sterowania geometrią.Na razie po skasowaniu błędów nic się nie dzieje w tygodniu jak coś podjadę do większego warsztatu,wczoraj to była taka koleżeńska pomoc sąsiedzka,ale dlaczego program tak odczytał ten drugi błąd to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do zmiennej geometrii w turbinie nad turbiną zauważyłem gruszkę z cięgnem i sądziłem że to do sterowania geometrią.

Źle sądzisz.

Zmienną geometrię ma np. 2,0cdti w Astrze czy Insignii.

 

cdtiturbo_wm.jpg

 

Widać, że cięgno attuatora wchodzi w zimną muszlę i tam są kierownice.

 

turbina3.jpg

 

W 1,4T jest turbina klasyczna z zaworem wastegate. Attuator steruje klapką w gorącej muszli - zamknięta klapka = wszystko przez wirnik turbiny, otwarta klapka = omijanie gazów = mniejsze obroty turbiny. Przy kierownicach turbina cały czas zapierdziela, a ciśnienie doładowania uzyskuje się przez regulację kąta łopatek w zimnej muszli. Przy wastegate reguluje się je obrotami turbiny.

 

GT1446SLM-781504-5004S-781504-5007S-7815

 

Wastegate:

 

Internalgate_vf39.jpg

 

Wystarczy trochę poczytać na googlach i można wyjść z matni matrixa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję próbowałem znaleźć coś o turbinie z mokki ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi jaki to typ turbiny teraz mam pewność zmylił mnie jeszcze warsztat regenerujący turbiny do którego dzwoniłem twierdząc żę mokka ma zmienną geometrię.Domniewam że zawór ten również może się przyciąć itp rzeczy i powodować problemy z doładowaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

zawór ten również może się przyciąć itp rzeczy i powodować problemy z doładowaniem?

Moim zdaniem nie przy tym przebiegu.

 

 

 

próbowałem znaleźć coś o turbinie z mokki ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi

No nie gadaj, bo w guglach zdjęć i opisów jest od za*****nia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dziś po kilku kilometrowej jeździe check włączył się znów auto wydaje się że jedzie normalnie dobrze przyspiesza jutro wizyta w warsztacie :huh:


Przed chwilą jeszcze raz sprawdziłem błędy innym programem po wczorajszym skasowaniu wszystkiego dziś jest tylko jeden błąd P1101.Po zakupie auta jechałem nim kilkadziesiąt kilometrów nic się nie działo po powrocie do domu auto zatankowałem do pełna i praktycznie stało dopiero pierwszy wyjazd trochę dalej i wyskoczył ten błąd.Czy to może mieć jakiś związek paliwo?co prawda to stacja orlenu ale nie wiadomo czy problemu doszukiwać się w dolocie sprawdzeniu wszystkiego wymiany filtra powietrz itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P1101 - do wyczyszczenia przepustnica oraz do przeprogramowania ECM. Środek zaradczy 3141 - biuletyn GM.

Jeśli auto jest młodsze niż 2014r. to trzeba diagnostykę przeprowadzić, ew. wyczyścić i wyuczyć przepustnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamień spadł mi z serca auto jest z 2012 r modelowo 2013 dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jakieś 300-350zł w ASO będzie kosztować.

Ewentualnie zapraszam do mnie do Siemianowic Śląskich. Wyczyści się przepustnicę, wyuczy i na kilkadziesiąt tysięcy km starczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to by było super ale najpierw zrobię podstawowy serwis olejowy nowe świece i filtry.W jaki sposób mogę się z panem skontaktować?Nmr tel do mnie 797553817

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis olejowy też możemy zrobić. Zamówimy filtry, olej i ustalimy termin - żaden problem.

W kwestii umawiania terminu - tu wszystko jest: http://forum.opel24.com/topic/82369-niezalezny-serwis-opel-siemianowice-rabat-dla-uzytkownikow-forum-o24/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wczoraj i dziś mokka była na dokładnym przeglądzie i wymianach co znaleziono.Mechanik dosłuchał się dzwonienia łańcucha przez pierwsze sekundy po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju,oraz lekkie zapocenie silnika po prawej stronie gdzieś przy kołach rozrządu,do tego ręczny nie odbijał na jednym kole oraz trochę głośniej działający kompresor klimatyzacji ale nie ma tragedii.Wymieniono świece,przeczyszczono dolot sprawdzono oraz czyszczono przepustnicę oczywiście wymiana oleju i filtrów,przy filtrze oleju duże zaskoczenie filtr wyglądał tak jak by (nie wiem jak to opisać)jak by go ktoś podłączył pod pompę próżniową i zassało go do wewnątrz wyglądał jak mały ogryzek.Po tych wymianach błędy na razie się nie pojawiły i co najważniejsze po postoju i odpaleniu rozrządu już nie słychać i ogólnie po jeździe testowej kilkanaście km kiedy podjechałem pod blok na wolnych obrotach silnik był tak cichy że nie wiedziałem czy pracuje dosłownie.Dziękuję ArKos za wszelkie rady i poważne podejście do mojego problemu.Co do wycieku gość twierdzi żeby go usunąć trzeba zdjąć rozrząd a jak już zdjęty to pasowało by wymienić i tu wydaję mi się jakieś naciąganie mnie skoro rozrząd po wymianie oleju i filtra jest cicho to prawdopodobnie było zbyt niskie ciśnienie oleju po przez zatkany filtr.Po drugie skoro jest łańcuch to pracuję on w kąpieli olejowej i jest szczelnie zamknięty obudową a na zewnątrz wypuszczone są tylko wałki na koła pasowe do osprzętu i uszczelnione simeringami i być może tam jest wyciek tak myślę.Jak by wyglądała naprawa chodzi mi o czas oraz koszty plus minus zlikwidowania tego wycieku w warsztacie w którym pracujesz ? pytanie do ArKos a bo ten warsztat w którym byłem raczej nie nadaje się do tego typu napraw(olej wymienić klocki to tak)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prawdopodobnie było zbyt niskie ciśnienie oleju po przez zatkany filtr.

Dokładnie tak. Zassany filtr oleju powoduje znaczne obniżenie ciśnienia.

 

 

 

Jak by wyglądała naprawa chodzi mi o czas oraz koszty plus minus zlikwidowania tego wycieku w warsztacie w którym pracujesz ?

Czas: dobra masa uszczelniająca (np. szara GM) musi schnąć 6h a pełne utwardzenie osiąga po 12h. Poza tym preferujemy pozostawianie samochodu na jakiekolwiek naprawy - niejednokrotnie pojawia się jakiś drobiazg wymagający usunięcia i robi się sztuczny tłok + sraczka z załatwianiem części, bo klient stepuje przed biurkiem... Wszelkie sprawy dodatkowe są uzgadniane telefonicznie. Co do ceny - myślę, że będą to okolice kosztów wymiany rozrządu, bo niestety trzeba zwalić pół komory silnika i pół osprzętu, żeby zdjąć obudowe rozrządu i ją uszczelnić. No i od razu mówię, że zgodnie z instrukcją serwisową zalecana jest każdorazowa wymiana uszczelki pod pokrywą w wypadku demontażu, a żeby ją wymienić, to trzeba zwalić i rozrząd. Takie kółeczko głupich się robi. Uszczelka ori ok. 120zł i do tego uszczelki, które obligatoryjnie wymienia się w wypadku rozrządu, czyli uszczelka pompy wody, uszczelka pokrywy zaworów i uszczelka misy olejowej (bo trzeba ją odkręcić, aby opuścić misę i potem uszczelnić na nowo na łączeniu z blokiem). Tym sposobem w uszczelkach już zostawiasz ok. 300zł... Reszta to robocizna jak za rozrząd czyli ok. 400-450zł (w ASO sama robocizna to ok. 850zł). Gdybyś chciał wymienić łańcuch ze ślizgami i napinaczem to komplet rozrządu dobry zamiennik oscyluje w okolicy 500-550zł.

 

 

PS

Tak, jak po opisie trafiłem w 100% w kody błędów tak i teraz mówię, że trzeba mieć łeb na karku, żeby dobrze ten silnik zrobić (żeby znowu nie ciekł). Sporo mechaników popełnia poważny błąd targając obudowę rozrządu bez luzowania i opuszczania misy olejowej. Niszczą w ten sposób 2 tulejki centrujące obudowę, a w perspektywie czasu przekłada się to na uszkodzenie pompy oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też tak myślę a nie chcę by ktoś się uczył na moim silniku bo wiedze ogólną może mają ale konkretnej jeśli chodzi o ten silnik to nie za bardzo.Co do rozrządu to myślę że nie ma potrzeby wymiany auto ma 65000 km przebiegu a przez niskie ciśnienie oleju napinacze nie mogły od razu napiąć łańcucha i stąd hałas.Mam jeszcze pytanie dotyczące napędu 4x4 a mianowicie haldexa i serwisowania go.Czy wymienia się w nim olej jaki to olej ilość typ nie mogę znaleźć informacji jeśli chodzi o ten samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak z olejem w skrzyni czy manualnej czy automatycznej (osobiście tak uważam) - okolice 60kkm. Olej GM 9121965 ciut ponad litr (trzeba kupić 2 litry). Do tego należy kupić 50ml dodatku do LSD GM 90004033. Bez dodatku LSD tarczki się zniszczą.

Proponuję nie stosować JAKICHKOLWIEK zamienników, bo z pragmatyki powiem, że często ma to opłakane skutki w wypadku 4x4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.