Gość TheRafal Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Silnik pochodzi z vectry c 2.2 155km 2006 rok . W mojej bertonie siedzi brat blizniak z22se 2.2 147 km . Chce złożyć silnik na zasadzie tego ze bloki są niemal identyczne lecz w teorii różnią sie stopniem sprężania bo ten z vectry ma 12;1 a mój 10:1 . Do tego chce wrzucić moją głowice po regeneracji tylko tam teoretycznie tloki są niewiele wyższe poprzez nadlewke na górnej części tłoka z tąd wiekszy stopien sprężania dylemat jest taki czy zawory po daniu najgrubszej uszczelki sie nie spotkają i czy stopien sprężania nie bedzie zbyt wysoki gdy teraz juz po okolo 19 bar .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82867-wymiana-silnika-z22se-na-z22yh/page/2/#findComment-686044 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Masz suwmiarkę? To mierz. Nie znam tych silników, ale ja bym toczył tłolki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82867-wymiana-silnika-z22se-na-z22yh/page/2/#findComment-686045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Ja bym przekładał cały słupek z głowicą, kojarzenie głowic od 2 w zasadzie różnych silników może się za chwilę odbić czkawką. Ale to jest moje zdanie - mogę się nie znać. Jeżeli średnica tłoka w se i yh jest taka sama (piszesz o bliźniaczych blokach) - to przerzuć tłoki - albo jak Grzesiek radzi - dotoczyć denka (tylko czy się da?).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82867-wymiana-silnika-z22se-na-z22yh/page/2/#findComment-686055 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TheRafal Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Skok tłoka średnica i inne wymiary są identyczne. Tylko ze Mój blok sie nie nadaje duzy próg na cylindrach... Znalazłem kolege ktory na najgrubszej uszczelce złożył i to dziala bez zarzutu takze także będę próbować. Jesli nie całość na zyletki pójdzie Panowie jeszcze ostatnie pytanie czy jest możliwość zebym do bloku od z22yh przebieg 127 tys założył wał z panewkami od z22se po przebiegu 280 tys ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82867-wymiana-silnika-z22se-na-z22yh/page/2/#findComment-686101 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemo222 Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Witam Po pierwsze trzeba było wymienić pierscienie w z22se i zrobić głowice i nie brałby oleju... Ale gdy już kupiłeś to głowica będzie pasować i nie trzeba zadnej grubszej uszczelki. Mam w swoim z22se tłoki z korbami od z22yh i jest więcej mocy przez tą nadlewkę tloka i mam zwykłą uszczelka 0.49mm. Podrugie musisz dorobić to czujnika wału uchwyt i taką tarczkę na z22se.co.uk znajdziesz nawet rysunki jak poszukasz bo inaczej nie będzie iskry co jest na poprzedniej stronie w linku. I myślę że sobie strzeliłeś trochę w kolano bo ten z22yh może też mieć wadliwe pierscienie no chyba ze zmienisz aczkolwiek wystarczyło zmienić pierscienie w swoim z22se. Ja tak zrobilem a brał mi 1l oleju 200km oleju 15w40 tak wiem nie wolno bo rozrząd ale niewyrobiłbym... W sumie to on go nie do konca brał a wyrzucał przez dolną odme gdzie trafiało to przez kolektor z powrotem do silnika ale pod tłok.. Po zrobieniu głowicy wymieniae tłoków na te od Z22yh (taki bonus więcej mocy a nie jakieśą mody na branie oleju) plus nowe pierscienie to na 10 tys km weżmie moze z 3 setki także naprawa sie udała tym bardziej że mam ciężką nogę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82867-wymiana-silnika-z22se-na-z22yh/page/2/#findComment-686297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 13 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2019 Sorry że grzeję kotleta... . Z22SE ma 147 km a Z22YH 155 km. Czyli podmieniacie tłoki z korbowodami i w ten sposób robicie "tuning" z 147 na 155km? Ta różnica +8kucy w stosunku do serii jest bardzo odczuwalna? I jak to się ma do trwałości-bo ktoś pisał że po takim zabiegu wyszła mu kompresja 19bar a to bardzo dużo jak na bp... Układ korbowo/tłokowy spokojnie wytrzymuje taki zabieg?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82867-wymiana-silnika-z22se-na-z22yh/page/2/#findComment-712377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.