Gość marcelo Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Cześć wszystkim po długiej nieobecności. Poszukuję wszelakich danych serwisowych silnika x30xe bo niestety mój sintrolot zaniemógł - UPG Mechanicy w okolicy boją się tego silnika ja ognia - jak słyszą że v-łka to mina im rzednie i zaczynają dziwne kwoty za robociznę podawać - najtańszy zażyczył sobie 2500PLN a najdroższy... jak za sintre W pracy już zaklepałem 2 tygodnie urlopu i auto leci na garaż - niestety bez kanału - zaplecze techniczne mam bo serwisuję motocykle tylko brakuje wiedzy a raczej manuala do tego silnika. Najbardziej interesuje mnie sposób dokręcania 1. głowic - kolejność dokręcania szpilek i z jakim momentem i jakie etapy 2. stop korbowodów - będę wymieniał panewki na korbach 3. cała reszta innych rzeczy które będą ruszane -pokrywy klawiatury (alu) chłodnica oleju, miska oleju, pompa oleju itd... Jakie panewki i pierścienie tłokowe kupić - chodzi o firmę, słyszałem że pierścienie goetze wytrzymują 60kkm i silniki zaczynają wciągać olej więc może mahle? Uszczelki UPG i inne to raczej elring a panewki może kolbenschidt... Proszę o wsparcie Jak ogarnę jakiś aparat to zrobię foto recenzję i może da się z tego opracować pomoc dla potomnych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 7 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2018 Łap Momenty dokręcaniaGłowica silnika Wymiana śrub: TakEtap 1 Dokręcenie: 25 NmEtap 2 Dokręcenie: 90°Etap 3 Dokręcenie: 90°Etap 4 Dokręcenie: 90°Etap 5 Dokręcenie: 15°Pozostałe momenty dokręcaniaŁożysko główne wymiana śrub/nakrętek: TakŁożysko główne Etap 1: 50 NmŁożysko główne Etap 2: 45° + 15°Łożysko korbowodu wymiana śrub nakrętek: TakŁożysko korbowodu Etap 1: 35NmŁożysko korbowodu Etap 2: 45° + 15°Pompa olejowa do bloku silnika : 6 NmMiska oleju do bloku : 20NmKorek spustowy oleju : Torx 10–15Nm sześciokąt 45–50NmKoło zamachowe zastosować nowe śruby : 65 Nm + 30° + 15°Tarcza dociskowa sprzęgła do kola zamachowego : 28NmŚruba centralna koła pasowego wału korbowego zastosować nową : 130Nm + 40° -50°Koło walka rozrządu zastosować nową : 50Nm +60° +15°Łożysko/obudowa walka rozrządu : 8NmPokrywa głowicy silnika : 8 NmKolektor ssący do głowicy silnika : 22NmKolektor wydechowy do głowicy silnika : 22NmŚwiece zapłonowe : 25 NmSonda lambda : 42NmCzujnik spalania stukowego : 20NmPiasta przedniego koła zastosować nową nakrętkę : 160NmPiasta tylnego koła : 82NmKońcówka drążka kierowniczego zastosować nową nakrętkę: 30Nm +115°Zacisk hamulcowy do zwrotnicy przód : 185NmZacisk hamulcowy do czopu osi tył : 110NmNakrętki mocujące koła : 140Nm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/#findComment-686330 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcelo Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Dzięki Kacper - super info. Popytałem trochę tu i tam i tak: pierścienie tłokowe zakładamy tylko Mahle, polska Prima też jest ok ale zdarza się, że na nich wciąga trochę oliwy, szerokim łukiem omijamy pierścienie Goetze - szybko siadają. Panewki najlepsze Kolbenschmidt ale mogą być inne - ponoć nie ma to aż takiego znaczenia - osobiście nie będę tego sprawdzał. Uszczelki pod głowice i inne zakładamy Elringa ale jeszcze się dopytam w jednym miejscu o inne marki. Jeśli ktoś ma doświadczenie w tej sprawie to proszę o wypowiedź - wszelkie uwagi mile widziane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/#findComment-686415 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Uszczelki i uszczelniacze Elring i Victor Reinz (uszczelki) - raczej innych bym nie szukał. Pierścienie to zwróć uwagę by były normalne czyli olejowe zwykły pierścień ze sprężynką (2 częściowy) nie 3 częściowe. Oczywiście uszczelniacze smarujemy (część roboczą) olejem, blok pod upg na sucho, otwory gwintowe przedmuchać a nawet warto odtłuścić płaszczyzny przylegania. tak samo pod pokrywy głowicy. Czasem mechanicy kładą dodatkowo pod pokrywami cienką warstwę kleju. Śruby głowicy warto dać nowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/#findComment-686417 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Pierścienie. Kupiłem kiedyś mahle i zamki już były za duże. W Primie zamki sam ustalasz. No i chyba tylko Prima ma ten dobry pierścień olejowy. Panewki mahle mogą byc, KS też.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/#findComment-686418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcelo Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 Dziś właśnie słyszałem, że Primy mają najlepsze olejowe i teraz się zastanawiam Prima czy Mahle - opinie są podzielone. Szczelina na zamkach powinna być jaka? 0,2 - 0,4??? Śruby głowicy idą nowe - stare zostają śruby korbowodów bo nie może znajomy ze sklepu ich namierzyć. Ogólnie zasady mechaniki jak w motocyklach, przed założeniem głowic blok sprawdzę liniałem włosowym - głowice idą na kapitalkę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/#findComment-686442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) Śruby korb pasują od c20xe, tak samo tłoki ARP nie szukałeś? Choć ARP u mnie się powyginały, jakby z masła były..... Kupiłem te tańsze, za 4 stówki, bo miałem na myśli okolice 300KM, a nie więcej, więc pomyślałem, że starczą. Łap luzy na zamkach https://www.sendspace.com/file/uh3n7u Jeszcze o tych momentach dokręcania. Czemu ja mam inne dane? https://www.sendspace.com/file/k72ae7 EDYTA Jeszcze o dokręcaniu. O śrubach głowicy już wiesz, że wydmuchać gniazda, ale też śruby posmarować delikatnie olejem - gwint. To samo ze śrubami na korbach. Nie, że mają ociekać, ale mają być wilgotne. Edytowane 9 Lutego 2018 przez ja37   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/#findComment-686444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcelo Opublikowano 9 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2018 (edytowane) Wiadoma sprawa - tak samo łeb śruby - bo inaczej zacierają się jak nie na gwincie to na powierzchni przylgowej pod łbem. Momenty dokręcania głowicy masz takie same tylko Kacper 270 stopni ma rozbite na 3 razy po 90 - znacznie bezpieczniejsza metoda dokręcania bo po trochu równomiernie dokręcasz głowicę. Edytowane 9 Lutego 2018 przez marcelo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/#findComment-686445 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert514 Opublikowano 10 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2018 Cześć wszystkim po długiej nieobecności. Poszukuję wszelakich danych serwisowych silnika x30xe bo niestety mój sintrolot zaniemógł - UPG to i ja coś dorzucę https://drive.google.com/open?id=0BzPykSUrV5lHT0cwdDlxYzFSSmc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/#findComment-686487 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 Wiadoma sprawa - tak samo łeb śruby - bo inaczej zacierają się jak nie na gwincie to na powierzchni przylgowej pod łbem. Momenty dokręcania głowicy masz takie same tylko Kacper 270 stopni ma rozbite na 3 razy po 90 - znacznie bezpieczniejsza metoda dokręcania bo po trochu równomiernie dokręcasz głowicę. :) Wiadomo, ja, żeby uzyskać równo te 25Nm początkowe kręcę chyba ze 3 razy po trochu, nie ma tak, że zaczniesz od 1 śruby na 25 i przelecisz wszystkie i jest ok - ta pierwsza ma wtedy jakieś 10Nm...., lepiej poświęcić czas a zrobić dobrze. Pomiędzy etapami dobrze jest iść na piwo, niech się naprężenia uspokoją. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82923-x30xe-service-manual-momenty-dokr%C4%99cania-g%C5%82owic-i-korb-schematy-silnika/#findComment-686523 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.