adam1954 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Podstawowa wiedza dotycząca Opcoma i prób diagnozowania Opli. ,,Zestawienie oprogramowania i korespondującej wersji FW: 100219a = FW1.39 100315a = FW1.41 100820b = FW1.43 110207a = FW1.44 110530a = FW1.44 120309a = FW1.45 120603e = FW1.45 121231i = FW1.47 131223b = FW1.58 131223c = FW1.59 131223d = FW1.60 131223e = FW1.61 150604b = FW1.64 Wgrywanie nowszego FW nie ma kompletnie żadnego sensu, ponieważ starszy soft go nie wykorzysta...,, Więc jak kolega Grzecho napisał nie podniecać się że sprzedawcy co jakiś czas wciskają coraz to nowsze FW. Bo to tylko chwyt reklamowy. Zakup Opcoma Są 3 wersje płyt głównych w tych urządzeniach. V5 ,V6 ,Opcom New V6 jest można nazwać najorszym rozwiązaniem Ale nie tragicznym. Ja go mam i nie narzekam. Oprogramowanie tej płyty jest wgrane na sztywno i nie można zmienić jego wersji. ,,Wady V6: - brak możliwości aktualizacji oprogramowania - sprzedawany z FW 1.45 i oprogramowaniem 082010 (uruchamiając Vauxcoma, niejednokrotnie wgrywa on ponownie FW1.45 i interfejs nadaje się do kosza) - podrobiony procesor bardzo się grzeje (miałem w ręce interfejs z wypaloną dziura w środku procka...) - wymiana samego procesora na oryginalny PIC nic nie da, konieczna jest jeszcze przeróbka płyty głównej...,, V5 i Opcom New Można zmieniać wersję oprogramowania bez skutków ubocznych. Jeżeli można mówić o jakichkolwiek skutkach ubocznych to trzeba zaznaczyć że to jest robione przez małe rączki i trzeba mieć świadomość że może się wysypać.Ale cena jest tego też odpowiednia. Program do Opcoma jeżeli jest z interfejsem dostarczony to ok. Jeżeli nie albo jest w wersji ang. to polskie wersje można i należy wyguglować Szukać OPCOM CHINA-CLONE 08/2010 Ten program pracuje ze wszystmi interfejsami Opcoma.(oprócz interfejsu oryginalnego Adako) Wszelkie informacje odnośnie instalowania są do wyszukania w google oraz w tym temacie.Trzeba tylko trochę czasu poświęcić na lekturę. Dodatkowe sterowniki do Win 7 i Win 8 http://www.helpjet.net/Fs-12185209-69191863-77536159.html http://www.helpjet.net/Fs-37482783-69191863-68893480-devices.html Są też filmiki na Yotube jak sobie radzić z instalacją na różnych systemach. Jak zmienić FW? https://rutube.ru/video/f29f8c8ea906a94ac93f8bcdbd1b3694/ Dużo przydatnych informacji oraz kodów błędów można znaleźć tutaj: https://opel2015.wordpress.com/2015/11/29/kody-obd2-jezyk-polski/ Jak na razie zauważony przeze mnie i Arka jest błąd w opisie P0013 Uzupełnieniem może być to: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-l.html Teraz małe podsumowanie mojej do tej pory zdobytej wiedzy odnośnie sprzętu do diagnozowania mojego Opla Ja mam V6 i New Opcom Z V6 nie miałem innych problemów z NewOpcom były 2 incydenty padnięcia interfejsu i ratował mnie drahe Ale na OpcomNew mam zmniejszoną wersję na 1.39 i dzięki niej w Mery mogę się połączyć z licznikiem. Na 1.45 nie było takiej możliwości. A do tego mam LegatoVgate+ScanMyOpel na smartfona który działa podobnie z dodatkiem takim że możesz zrobić wykresy pracy czujników. Ale nie wpiszesz kluczyków itp. Ale jest mobilny. Można też mieć Torque i też będzie dobrze pracowało. Jest jeszcze jedno małe ale do do Legato. Nie wszystkim chcą się łączyć.Więc dla pewności przed kupnem poszukać kogoś kto takie ma i spróbować podpiąć u siebie. Kolega henryk10 zaś do swojej CC używa SDPROG Jest bardzo ubogi gdy go sprawdziłem na swojej Mery jeżeli chodzi o parametry pracy W dniu 25.11.2017 o 19:33, henryk10 napisał: W programie SDPROG .Pl wszystko chodzi jak należy.Na nim usunołem dwie usterki celowo wywołane.Program podpowiada co jest możliwe do usunięcia.W Torque największe możliwości . Istnieje tęi program Oliwia Drive z google play .program ten może raczej zastąpić komputer pokładowy.Posiada wiele wskazań pracy silnika oraz spalanie.Moja corsa nie posiada komputera to ten program mi trochę pasuje.Nie które programu dają wybór połączenia.Jeśli ktość by kupował interfejs to najlepiej z BT a nie z WI-FI.Teraz nie mogę korzystać z Scan My Opel chyba że kupię na BT. Oczywiście nie jest to wszystko takie proste z podłączeniem bo np. Scan My Opel z moją Mery łączy się przez Mery rocznik młodszy. Więc czasem trzeba trochę pokombinować. Do tego dochodzi problem z nowszymi smartfonami . Nie chcą współpracować ze Scan My Opel Uaktualniając możliwości Legato to jest jednak problem z Corsą D i Vectrą C. I tych pojazdów w liście aut w Scan My Ople nie ma. W Torgue błędy widzi i parametry pracy też Czyli jako komputer pokładowy może służyć. Co do awarii Opcoma ja polecam kolegę drahe jeżeli ktoś nie umie sobie go naprawić sam. Kontakt z nim łapać na PW. Połączyłem wiedzę swoją i Grzecha. Sama diagnostyka Opcomem to jest jakieś 1/4 sukcesu. Czyli podpięcie Opcoma do auta i jak często ludzie(mechanicy też )robią ,skasowanie błędu. I ok ale co wtedy gdy błąd powraca lub błędów nie ma? A więc do tego trzeba teraz jeszcze zaopatrzyć się w co najmniej jeden program serwisowy. Przydatny nam jest Opel Tis najlepiej gdy jest wersja ze schematami. W nim zawarte parametry pracy silnika porównuje sie z tym co wychodzi w Opcomie i już jest łatwiej znaleźć winowajcę. Jest też program Autodata. Zawiera dużą bazę błędów oraz instrukcje jak w prosty sposób pomierzyć sobie dany czujnik (multimetrem) Ja jeszcze korzystam z Etecha. Są tam zawarte opisy bezpieczników ,przekaźników oraz schematy To są moim zdaniem trzy programy które każdy mechanik powinien mieć na wyposażeniu. A 70 % mechaników nie wie co to jest. Poradnik jak zrobić logi aby nadawały się do odczytu Uruchomic Exel'a Dane Importuj dane zewnętrzne Importuj dane Wskazac plik do konwersji Otwórz Zaznaczyc opcje "rozdzielny" Dalej Zaznaczyc opcje 1)ograniczniki-przecinek 2)kwalifikator tekstu-brak Dalej Format danych w kolumnie "Tekst" (należy zmienic "ogólny" na "tekst" w każdej kolumnie Zakończ Kolega Bogoes opisuje swoje sposoby na aktualizacje OPCOMA ,,Chińskie klony można zaktualizować u Rosjanina (Krenkela) dostępnego na forum Insigni, kontakt najlepiej przez kolegę Yerro z forum Insigni (https://www.insignia-club.pl), ja dostałem bezpośredni nr telefonu do Krenkela od kol. Czapeczka50... i skorzystałem w bezpośrednich kontaktach z Krenkelem za pomocą komunikatora WhatsApp (obaj mieliśmy ten komunikator)... oczywiście Rosjanin nie pisze po polsku, ani ja po rusku, także jego wiadomości tłumaczył mi wujek google, a ja też za pomocą wujka G. tłumaczyłem na jego języ i wysyłałem. Cała aktualizacja trwa kilka minut i przebiega mniej więcej tak: 1. Najpierw kontakt i krótkie porozumienie z Rosjaninem- naprowadza jak trzeba się przygotować. Po tej krótkiej instrukcji umówił się ze mną za ok. godzinę. Trzeba mieć fejsa z oryginalnym PICiem, ja wysłałem mu fotki płytek moich dwóch fejsów. Trzeba mieć firmware 1.64 lub wyżej. 2. Trzeba ściągnąć program TeamViewer10, za pomocą którego Rosjanin wchodzi na nasz pulpit (trzeba wyrazić zgodę na jego operowanie na naszym kompie) i całą operację przeprowadza on, najczęściej trzeba wyłączyć na czas operacji antywirusa. 3. Wygląda to mniej więcej tak: odczytuje indywidualny numer z naszego interfejsu i dokładnie pod niego przygotowuje plik aktywacyjny... czyli program w wersji 150406b EN będzie działał tylko z tym jednym interfejsem, ale można go instalować na wielu komputerach. Na koniec sprawdza działanie i przygotowuje kopię zapasową (archiwum bezpieczeństwa), żeby w razie np. wywalenia programu przez aktualizację Wina można było przywrócić, warto dodać folder z programem do wyjątków do antywirusa, żeby nie usuwał pliku aktywacyjnego. 4. Na koniec na pytanie o sposób zapłaty wskaże jak i ile i komu (ok. 100zł.), ja musiałem skontaktować się z kol. Yerro z forum Insigni i uregulować... 5. I z grubsza ETO WSJO. U mnie działa na laptopie Win7 (64bit) i na tablecie z Win10 (64bit). Z tego co widziałem na stronie ukraińskiej: http://autodiag.in.ua/po-quotop-com-professional-150406b-rusquot-versiya-za-2015-god/p176 też można zaktualizować chińskie fejsy, ale nie wiem w jaki sposób oni to robią... Jeśli chodzi o to co można zrobić opcomem, to można znaleźć w sieci sporo poradników, do kilku (na dzień dobry) masz linki: https://drive.google.com/file/d/1Ptg3c4PMqr996oSm3VyNknPtwAsg7PFL/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1YRVyzX7u183pv-8wL-30jNQNfHmBDJT2/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1AW3IK_LSQheW-K6nkkm3fzoeVWfhpp5l/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Og1R759FDGhVoN2oYNc61_9tHJzywRN0/view?usp=sharing ... mam nadzieję, że ich autorzy, którzy udostępniają je w internecie za free nie będą mieli pretensji o taki sposób rozpowszechniania. http://autodiag.in.ua/vidyi-adapterov-op-com-a-takzhe-ih-otlichiya/n3 tam bardzo dużo o podróbkach i jak Chiniole wykorzystują poszukujących głównie V5... kup porządnego OpCom New, bez D5 i C22 i powinno być oki. Nie patrz na firmware, bo te sobie możesz sam zmienić, a są dostępne bez problemu 1.39... do 1.70.,, https://opel2015.wordpress.com/2016/01/19/op-com-instrukcje-techniczne/   1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Agila 2004 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Dzięki za tą wiedze. Teraz pewnie dam rade POZDRAWIAM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/#findComment-707980 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Jeszcze bywają kopie oryginalnych Fejsie i softów. Działa dokładnie tak jak oryginał ale kosztuje około 800-1000 zł. Są dostępne i opcomy i vcdsy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/#findComment-707995 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.