Gość Jasomit Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Witam wszystkich czytających. Z tego co widze to wielu posiadaczy sintr ma problem z ogrzewaniem, ale mimo szukania stosownych tematów, jakos nie znalazlem nic pomocnego, wiec pytam. Mam sintre z silnikiem 2.2 z klimatyzacja manualną. Problem mój to - no i tu jest to dość złozone. Opisze jak umiem. Odpalam silnik, nadmuch raz dziala a raz nie, w połowie przypadków, nadmuch sie uruchamia po dwuch, trzech minutach jazdy. Jak już działa to czasem dmucha mocno, ale na ogół dmucha slabiej, czyli, jak mam pokrętło na trzy to dmucha jak na dwa. W czasie jazdy jest czuły na przeciążenia boczne, czyli skręcam w prawo, dmucha tak samo albo mocniej, skręcam w lewo dmucha słabiej, albo się całkiem wyłacza. Do tego, w ogóle grzeje kiepsko, mianowicie z wylotów leci gorące, ale dmucha jakby chciało a nie moglo, juz nawet wyjołem filtr pyłkowy i bez zmian. Ktoś ma pomysły co jest nie chalo? Wyjołem silnik, niby ok, pracuje lekko, nic go nie blokuje, styki tez dobrze, wyjmałem panel z pokrętłami, też wszystko ok, wiec co może być? Co jest że jak skręcam to się zmienia prędkość obrotowa wentylatora, czemu nie zawsze rusza od razu, oraz jadę prawie godzinę i nie mogę dogrzać wnetrza. Silnik grzeje się bardzo szybko i trzyma temperaturę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Po pierwsze to trzeba sprawdzić czy nagrzewnica ma pełny przepływ płynu (nagrzewnica przepływowa czyli bez zaworu) . Następnie podejrzewam że coś masz nie tak z potencjometrem od wentylatora tak samo może być opornica nie do końca sprawna. Ja wymieniłem cały panel bo wentylator się samoczynnie wyłączał po 15 minutach jazdy (na wszystkich biegach). W tych samochodach ogrzewanie nie jest mocną stroną więc żeby było jako tako znośnie to wszystko musi być czyste i sprawne - czyli podciśnienie do klapek i silniki elektryczne do przełączania ciepłego i zimnego, nagrzewnica i wymiennik od klimy. Czysty też musi być wlot pod kratką na podszybiu jak i sama kratka po prawej stronie pod ramieniem wycieraczek (wersja z kierownicą po lewej stronie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/#findComment-687541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbigniew_kujawski Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 A sprobuj wyciagnac/włozyc bezpoiecznik od nawiewu oraz przeczyszcić styki jego gniazda. Pozdrawiam Z.K.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/#findComment-687543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasomit Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 właśnie to jest ciekawa spawa, jak dla mnie dmucha dużo za slabo dmucha. Co sprawia ze jak skrecam to dmucha wieje słabiej, albo mocniej, nagrzewnicy się nie czepiam bo leci gorące. oraz często nadmuch się załącza po chwili. Panel rozbierałem, bo zmieniałem zaróweczki, ale nawet jakby on szwankował to na max wianie by dziasłało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/#findComment-687545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Skoro załącza się po chwili to znaczy że coś jest nie tak, wentylator ma startować po włączeniu zapłonu, chyba że ktoś robił jakąś rzeźbę i coś spitolił. Zbyt silnego podmuchu nie będzie bo obudowa nagrzewnicy ma sporo labiryntów i redukcji przekroju - dlatego bliźniacy od wuja Sama - mają dodatkowe systemy ogrzewania i klimy w lewej tylnej części (sintra tego nie miała).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/#findComment-687546 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 A gdyby podpiął do wtyczki od wentylatora miernik i obserwował w czasie jazdy czy są jakieś spadki napięć przy tych zakrętach ? Wtedy można by szukać w wiązce jakiegoś przetarcia . A może silnik źle siedzi w swoich amortyzatorach i coś go chwyta przy przechyleniu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/#findComment-687547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Adaś ja myślę że coś jest nie tak z przełącznikiem od wentylatora - autka mają już 20 lat to i mogły się potencjometry zużyć. Oczywiście możliwe że gdzieś wiązka może być uszkodzona. Kolega długo szukał bo miał problemy z wyświetlaczem - a okazało się że wiązka była bez izolacji. ale to trzeba troszkę kokpit rozebrać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/#findComment-687549 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Właśnie o tym myślałem że mogła izolacja się posypać. Dla tego przy skręcie może się tracić napięcie od zwarcia chwilowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/#findComment-687551 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasomit Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Też tak dumałem, ale wyciągałem, cały przedni panel, schowek i niby nic nie widzialem, aby bylo przetarte, z reszta, gdyby bylo przetarcie to by było zwarcie, a co za tym, idzie spadki napięcia na całej instalacji i smrót kabli albo coś. Silnik wyjmałem, luzu nie ma i lekko pracuje, przeginałem go na boki i nic nie przeszkadzało. Jutro jeszcze raz wyjme panel i sprawdze zimne luty i czy na potencjometrze nic nie przerywa. Odnośnie modów w aucie to kto wie, nawet wycieraczki mialy dodatkowy wyłacznik bo widać poprzedni własciciel nie poradził sobie z ich ustawieniem i po prostu gdy się schodzily na dole to rozłączal guzikiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/#findComment-687557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 26 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2018 Dodam tylko pytanie. Czy jest reakcja na zmianę kierunku nawiewu ? I mała sugestia - nie ustawiaj pokrętła od regulacji temperatury na max tylko na 1/2 - 3/4. Nie jest wtedy powietrze tak gorące ale dostaję się go więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83092-ogrzewanie-po-raz-kolejny/#findComment-687563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.